سرب داغ جواب تعرض به خاک ایران است / خط و نشان فرمانده هوانیروز کشور

رکنا سیاسی: امیر سرتیپ یوسفعلی قربانی در پیش خطبه نماز جمعه این هفته تهران که به مناسبت عملیات مرصاد سخنرانی می‌کرد، افزود: هوانیروز پس از پایان دفاع مقدس به ماموریت خود برای دفاع از کشور ادامه داد و شهدای زیادی را در برابر گروه‌های معاند تقدیم انقلاب کرد. هوانیروز در این سال‌ها در زمینه بومی‌سازی،‌ خودکفایی و قطعه‌سازی و استفاده از سامانه‌های دید در شب و دوربرد اقدامات موفق و ارزشمندی داشته است.

وی با اشاره به تلاش‌های هوانیروز در پیروزی انقلاب اسلامی، مقابله با گروهک‌های معاند در غرب کشور و همچنین نقش آفرینی در دفاع مقدس اظهار کرد: هوانیروز برای مقابله با قائله‌ ضد انقلاب در غرب کشور، بیش از 60 هزار ساعت پرواز عملیاتی انجام داد و 44 شهید تقدیم انقلاب کرد. هوانیروز همچنین در جنگ تحمیلی بیش از 300 هزار ساعت پرواز عملیاتی داشت و 256 شهید تقدیم کشور کرد.

سرتیپ قربانی ادامه داد: در تمام عملیات‌های دفاع مقدس، هوانیروز حضور موثر داشت که در عملیات والفجر 8 بالگرد هوانیروز، هواپیمای عراقی را سرنگون کرد. هوانیروز همچنین در عملیات مرصاد که آخرین عملیات در دفاع مقدس است و فتح نهایی برای رزمندگان اسلام بود نقش محوری داشت که باید اینجا یادی از شهید صیادشیرازی داشته باشیم.

فرمانده هوانیروز با بیان این‌که پس از قطعنامه 598 رژیم صدام برای خلاصی از شر منافقین، آنها را راهی ایران کرد،‌ ادامه داد: صدام با مسعود رجوی خائن سناریویی پیش‌بینی کرد که از سمت غرب به کشور ما حمله کنند، اما با پیش‌بینی بالگردهای هوانیروز و نیروی هوایی و سایر رزمندگان اسلام آنها در تنگه چهارزبر زمین‌گیر و تارومار شدند و حدود 5 هزار نفر از آنها کشته و زخمی شدند. این عملیات کمر منافقین را شکست. هوانیروز با 56 بالگرد در این عملیات حضور یافت و 425 ساعت پرواز عملیاتی داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 284860 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟