بدون «برجام» جهان در معرض خطر بزرگی قرار می‌گیرد

رکنا سیاسی: وزیر خارجه انگلیس در یادداشتی توافق هسته‌ای ایران را برای جهان بسار مهم برشمرد.

وزیر خارجه انگلیس در یادداشتی که به مناسبت دومین سالگرد توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی در روزنامه «واشنگتن پست » منتشر شده ، مدعی شده است که ایران تنها چند ماه یا هفته با ساخت بمب اتمی فاصله داشته است.

در بخشی از این یاددشت آمده است: «تصور کنید در راس بحران سوریه، جنگ داخلی در یمن و اذیت و آزار داعش ISIS در عراق ما در حال مواجهه با ایران در آستانه کسب سلاح هسته‌ای بودیم. واقعیت این است که بدون توافق هسته‌ای که دو سال پیش امضا شد، این سناریو اتفاق می افتاد و بحرانی دیگر بر خاورمیانه در حال انفجار افزوده می‌شد . تا کنون که برجام در حال اجرا است و ما بر این باوریم که این توافق بهترین گزینه برای جامعه بین‌الملل است.»

وی مدعی شد که ایران قبل از توافق تاسیسات هسته‌‌ای زیر زمینی با حدود تقریبی بیست هزار سانتریفیوژ و بیش از هشت تن اورانیوم غنی شده با غلظت پایین داشت. با کمک برجام ایران دو سوم سانترفیوژها و 95 درصد اورانیوم ذخیره شده خود را واگذار کرد.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه این یادداشت وزیر خارجه انگلیس با تاکید بر موفق بودن بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران آورده است: «اگر این توافق سقوط Fall کند، چه عواقبی دربرخواهد داشت؟ واقعیت این است که ایران و نه آمریکا یا انگلیس، دوباره آزادی Freedom عمل بیشتری به دست آورده و سران این کشور بدون محدودیت در برنامه‌های هسته‌ای، سانتریفیوژها را بازگردانده و ذخایر اورانیوم را جایگزین می‌سازند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 282170 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟