واکنش شدید کره شمالی به مانور موشکی آمریکا و کره جنوبی

رکنا اقتصادی: این رزمایش که با پرتاب موشک هایی از سوی ارتش های کره جنوبی و آمریکا در دو روز اخیر برگزار شده، در واقع پاسخی به شلیک موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی است که روز سه شنبه هفته جاری شلیک شد.

کره شمالی می گوید که این رزمایش را محکوم می کند و هرگز نمی تواند از هر برنامه ای توسط این دو کشور (کره جنوبی و آمریکا) برای هدف قرار دادن موشک قاره پیمای خود چشم پوشی کند.

ارتش های کره جنوبی و آمریکا در بیانیه ای آورده اند که این رزمایش پاسخی آشکار به تهدیدهای کره شمالی بخصوص پس از پرتاب موشک قاره پیمای «آی سی بی ام» است.

خبرگزاری کره شمالی روز جمعه در گزارشی نوشت: ما نمی گذاریم کسی موفقیت پرتاب موشک مذکور را زیر سئوال ببرد و آن را تهدید کند.

این گزارش می افزاید: هر کشوری که بخواهد دستاورد موشک قاره پیمای کره شمالی را به چالش بکشد به سختی مجازات و به دست عدالت سپرده خواهد شد.

کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشکی همسایه شمالی اعلام کرد: اگرچه این موشک با موفقیت پرتاب شده اما هنوز زود است که بتوان در باره آن به درستی اظهار نظر کرد.

شورای امنیت ملی کره جنوبی نیز در حال بررسی داده های مرتبط با این موشک است و اعلام کرده که فعلا کره شمالی به فناوری تکمیلی این موشک دست نیافته است.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی می نویسد: تا زمانی که این فناوری تکمیل نشده باشد دنیا فرصت دارد راهی برای حل مساله هسته ای شبه جزیره کره پیدا کند.

به رغم اظهار نظرهای شورای امنیت ملی کره جنوبی، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفته است که کره شمالی می تواند کلاهک هسته ای روی موشک قاره پیمای جدیدش نصب کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 279867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟