نتیجه نهایی انتخابات فرانسه مشخص شد

سرانجام پس از ماه ها مبارزه سخت انتخاباتی میان احزاب و جریان های مختلف سیاسی فرانسه، امانوئل مکرون در اولین حضور خود در یک رقابت انتخاباتی، نه تنها به 6 دهه سلطه مطلق جریانهای سیاسی راستگرا و چپگرا پایان داد بلکه عنوان جوانترین رییس جمهور تاریخ این کشور را نیز از آن خود کرد. مکرون - رئیس جمهور منتخب 39 ساله فرانسه - در سال 1977 میلادی در شهر "آمیان" در شمال این کشور به دنیا آمد. او به لحاظ سنی کوچکترین نامزد در میان کاندیداهای دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بود؛ اما در نهایت توانست 9 نامزد شناخته شده دور نخست را با اختلاف رای زیاد پشت سر گذاشته و به همراه مارین لوپن رهبر حزب جبهه ملی فرانسه راهی دور دوم انتخابات شود.او در دور دوم انتخابات نیز مارین لوپن را با حدود 30 درصد اختلاف رای شکست داد تا در کمتر از یک سال از یک سیاستمدار گمنام به رییس جمهور پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.

نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیش از ورود به جهان سیاست، به عنوان یک بانکدار در بانک معروف "روتشیلد" مشغول به فعالیت بود. وی در سال 2006 عضو حزب سوسیالیست فرانسه شد و در سال 2012 پس از پیروزی "فرانسوا اولاند" در انتخابات ریاست جمهوری، به سمت مشاور اقتصادی وی منصوب شد؛ تا اینکه در سال 2014 از سوی مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه سکان هدایت وزارت اقتصاد را در کابینه دوم او در دست گرفت.

مکرون در سال 2016 تصمیم به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه گرفت و متعاقب این تصمیم، در آوریل سال گذشته میلادی، جنش سیاسی جدیدی به نام "به پیش" را در این کشور تاسیس کرد. او 4 ماه بعد از دولت استعفا داد تا بتواند در ماه نوامبر بطور رسمی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

با پیروزی مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، همسر ساله وی نیز اکنون به عنوان بانوی اول الیزه بیش از گذشته در کانون توجه رسانه ها خواهد بود. "بریژیت مکرون" که پس از ورود مکرون به عرصه رقابتهای انتخاباتی به چهره ثابت میتینگ ها و سخنرانی های انتخاباتی او تبدیل شد، 24 سال از رییس جمهور منتخب فرانسه بزرگتر است.

وی زمانی که مکرون تنها 15 سال داشت، معلم ادبیات او در یک مدرسه خصوصی بود و پس از آنکه از شوهر سابقش جدا شد با او ازدواج کرد.

بریژیت از ازدواج قبلی خود دارای 3 فرزند و 7 نوه است اما پس از ازدواج با مکرون هر دو آنها تصمیم گرفتند که فرزندی به دنیا نیاورند. نکته جالب اینکه فرزند ارشد بریژیت دو سال از مکرون بزرگتر است!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

راز دوران مجردی زن شوهردار لو رفت / همه چیز با دنیا آمدن بچه برملا شد و... + عکس

خواننده موسیقی سنتی شاگرد اول دانشگاه شریف را طلاق داد / شیوا و شوهرش هر دو نابغه بودند ولی ...

سقوط سالار عقیلی و گروهش در اجرای زنده + فیلم

راز شوم پرسه زنی های شقایق و شایان با خودروی لوکس در خیابان های تهران

بلایی که داماد پولدار پس از 45 روز بر سر نوعروس جوان مشهدی آورد

عاقبت زندگی مردی با 13 مار در قلهک تهران / او را به دادگاه بردند و ...

مرد مزرعه دار وقتی علوفه ها را به طویله بردم سراغم آمد و ... / از ترکیه به ایران فرار کردم

این زن جوان 2 شوهرش را به جان هم انداخت!+ عکس

فوری / جسد 13 معدن کار دیگر پیدا شد

تصادف ستاره ورزشی با یک زن عینکی + عکس

بازیگر مشهور سینما به حیوان آزاری متهم شد! +عکس

قاتل جوان ایرانی پس از فرار از فیلیپین در مشهد دستگیر شد

خودکشی پسر دبیرستانی که خود را از طبقه هشتم برج آلتون پایین انداخت

پرونده قتل 3 قمارباز در تهران

ظهور موش های مشروب خوار !

یک جمله خواهر، قاتل برادرش را لو داد+ عکس

احتمال زنده بودن معدنچیان گرفتار در معدن آذرشهر گلستان هست

اعتراف به قتل تلخ در جشن عروسی

تصاویری دلخراش از سوختن مرد جوان + 14+

پسر رضا شاه در گذشت +عکس

 

 

کدخبر: 262965 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟