رکود قفلی است که کلید گشودن آن مردم‌اند + صوت
حجم ویدیو: 71.57M | مدت زمان ویدیو: 00:35:31

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در سخنان رادیویی خود که از شبکه رادیویی ایران پخش شد، با بیان اینکه زمینه اشتغال در کشور به طور کامل وجود دارد، اظهار کرد: می‌توان کاملا کشور را از فقر نجات داد و وضعیت کسب و کار و تولید را تغییر داد. ما رکود را قفلی می‌دانیم که کلید باز شدن آن حضور مردم است.

رئیسی با بیان اینکه من نمی‌خواهم تلاش‌های دولتمردان را منکر شوم، اظهار کرد: وضعیت امروز ما این است و من نمی‌خواهم تلاش‌های سایر دولت‌ها را منکر شوم. اما ما دولت کار را برای اینکه خجالت یک مادر پیر را نبینیم و کرامت را برای آن که کار، معیشت و زندگی با کرامتی برای همه ایجاد شود، به وجود آوردیم.

وی با بیان اینکه می‌شود مشکل مسکن را در کشور را به طور کامل حل کرد، اظهار کرد: ما می توانیم با تاسیس مسکن های تازه مشکل مسکن را حل کنیم تا شاهد شرایطی نباشیم تا از هر جوانی سوال می‌کنیم که چرا ازدواج نمی کند می گوید شغل ندارد و یا از هر دختر جوانی می پرسیم چرا به سمت طلاق رفته ای بگوید به این دلیل که قرار بود برایم مسکن تهیه بکند و اشتغال داشته باشد اما نتوانسته است چنین کارهایی را انجام دهد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مسئله شغل با کرامت و مسکن با کرامت برای ما اهمیت دارد، اظهار کرد: من در دورانی که در مشهد مسئولیت خدمت در تولیت آستان قدس را بر عهده گرفتم عده‌ای از جوانان می دیدیم که می آمدند و می گفتند ما مشکل مسکن داریم و ما نیز دیدیم که قاطبه آن‌ها مشکلشان همین است و به همین دلیل به دنبال کلید زدن پروژه ای برای ساخت مسکن در مشهد رفتیم که همچنان ادامه دارد.

وی افزود: به نظر ما مشکل شغل مشکل مسکن و مشکل تسهیلات ازدواج را می توان حل کرد. گاهی می بینیم که عده ای تسهیلات نجومی از بانک ها دریافت می‌کنند اما یک جوان ما برای دریافت تسهیلات ازدواج ماه‌ها معطل می‌شود چرا باید این اتفاق بیفتد؟ اولین گام این است که این نظام پولی بانکی را باید اصلاح کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای اداره کشور به یک نظام اداری سلامت نیاز داریم، اظهار کرد: می بینیم که گاهی فسادی در گوشه ای از پارک اتفاق می افتد که مردم را نگران و ناراحت می‌کند. ما می توانیم این وضعیت را خاتمه دهیم. ما دولتمردان و کارمندان اداری خوبی داریم اما گاهی با رخ دادن فسادی در این ادارات مردم نگران می‌شوند.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید اصلاح را از درون خود دولت شروع کنیم گفت: امروز ادارات ما و دستگاه های مدیریتی ما، مدیران سالم بسیار دارد اما باید گفت که لازم است از هر گونه روابط ناسازگار در ادارات جلوگیری کرد. ما حتما می توانیم سلامت اداری را با اجرای قانون Law ایجاد کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: بحث فساد اداری در کشور ما فراجناحی شود و مسئله این دولت و آن دولت نیست. مردم خسته می‌شوند که هر روز دولت بگوید دزد، دزد The Thief یا فساد ، فساد. با گفتن این جملات که مشکلی حل نمی شود ما باید در جهت اصلاح ساختارهای فسادزا گام برداریم.

وی ادامه داد: ما بنا داریم در دولت کار و کرامت ظرف شش ماه گام هایی را که در راه اصلاحات نظام اداری برداشته ایم اطلاع دهیم. هر کدام از اجزای دولت و شرکت های دولتی که در آن فسادی دیده می‌شود باید با پیگیری مسئله اش حل شود و ابتدا در زمینه مبارزه با فساد این دولت است که باید مدعی مبارزه باشد نه اینکه رسانه و نمایندگان مجلس فریاد بزنند و کسی هم نشنود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان ایکه اگر می خواهیم رونق اقتصادی داشته باشیم باید نظام پولی و بانکی را اصلاح کنیم، گفت: باید گردش مالی میان بانک‌ها و بانک مرکزی به گونه‌ای باشد که اختلالی در آن ایجاد نشود و هر کس کار خود را به صورت قانونی انجام دهد. اگر دولت خود در اقتصاد تصدی‌گری داشته باشد و به جای هدایت، حمایت و نظارت بر اقتصاد خودش وارد عرصه اقتصادی شود آنگاه ما همچنان شاهد خصوصی سازی‌هایی خواهیم بود که در ‌آن بخش خصوصی همچنان توانمند نشده است.

رئیسی ادامه داد: ما می توانیم با استفاده از فضای مجازی به نوعی شفافیت برسیم که اقدامات دولت درآن پشت ویترین قرار گیرد و مردم و اصحاب رسانه بتوانند آن را ببینند و نقد کنند. به نظر ما این شفافیت بسیار می‌تواند در جلوگیری از فساد نقش آفرینی کند.

وی با بیان اینکه مردم هر روز گرفتار موسسه تازه‌ای می‌شود که پول آن‌ها را می گیرد و بیچاره‌شان می‌کند، اظهار کرد: مردم هر روز گرفتار موسسه‌ای مانند پدیده،‌ ثامن الحجج و کاسپین می‌شوند و آنگاه از مسئولان می‌پرسند آیا شما شاهد نبودید که این موسسه‌ها پول مردم را جذب می‌کنند تا در حوزه اقتصاد به کار گیرد اما در نهایت پول‌ها را می‌گیرند و کاری در اقتصاد انجام نمی دهند و مردم را بیچاره می کنند؟

کاندیدای انتخابات ریاست جمهروی افزود:‌ اینکه مردم ببینند با بانیان چنین اتفاقات برخورد قضایی هم می‌شود مشکلی از خود آن‌ها حل نمی کند. ما نباید دوبار از یک سوراخ گزیده شود. اگر مومنی بیشتر از یک بار از سوراخی گزیده شد این نشاندهنده ضعف اوست.

رئیسی ادامه داد: با مدیریت و اقدام جدی می‌شود در زمینه آسیب زدایی از مشکلات کشور حرکت کرد تا یک عملکرد ماندگار داشت تا زحمات دولتمردان جلوه‌ای خوب پیدا کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما برای آسیب زدایی از جامعه باید مصمم به میدان بیاییم اظهار کرد: حرکت ما باید جذمیت داشته باشد و مشکل هم فقط بخش نامه و تصویب قانون نیست بلکه مدیرانه عمل کردن هم هست. این شان دولتمردان کارآمد ما در سراسرکشور نیست که دارند کار می‌کنند اما با چنین وضعیتی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه باید منزلت و شان زنان در جامعه حفظ شود اظهار کرد: ما باید به دنبال رفع محرومیت منزلتی از زنان حرکت کنیم تا شان آن‌ها حفظ شود و خانواده، مسکن‌ و شغلی در شان و کرامت خود داشته باشند و این اتفاق نه در سخن بلکه در عمل باید رخ دهد.

رئیسی ادامه داد: باید مراکز ورزشی و تفریحی در سراسر کشور آنطور که کرامت زنان را حفظ کند وجود داشته باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مسئله ورزش Sport را باید حل کنیم و تلاش کنیم که در این زمینه موفق تر عمل کرده باشیم اظهار کرد: در دنیا از ورزش به عنوان یک منبع اشتغال استفاده می‌کنند و کشورهایی مثل برزیل و آرژانتین همین طور عمل می‌کنند و از ورزش شان پول کسب می‌کنند چرا این اتفاق نباید در ایران بیفتد؟

رئیسی با بیان اینکه حرف هایی که می زنم ممکن است با نقد عده ای روبرو شود اظهار کرد: فردا اگر رای مردم به سمت دولت کار و کرامت رفت ما باید خود را برای نقدها آماده کنیم چرا که مردم ، رسانه‌ها و سایرین باید نقد کنند و دستگاه های نظارتی نیز نباید به عنوان یک مزاحم در نظر گرفته شود بلکه باید آن‌ها را غنیمتی برای دولت شمرد.

وی در پایان اظهار کرد: برخی می خواهند کار را با برخوردهای ناصواب دنبال کنند. من می خواهم هم خودم و هم دیگران را توصیه به انصاف کنم تا تحت تاثیر شایعه ها قرار نگیرند. زمانی که من می خواستم پا به عرصه انتخابات بگذاریم به من گفتند که وارد این عرصه نشد که در آن اخلاق رعایت نمی شود. چرا در انتخاباتی که در یک نظام اسلامی برگزار می‌شود اخلاق رعایت نشود؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 261413 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟