روحانی در یزد: در اردیبهشت 96 باید اعلام کنیم، شعار یا شعور و خردورزی یا خرافه‌گویی؟

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر شنبه در این مراسم که در مسجد حظیره یزد برگزار شد، با اشاره به طرح 6 هزار و 500 میلیارد تومانی فولاد در یزد با اشتغال‌زایی 600 نفری، اظهار داشت: اشتغال وظیفه ماست، اما باید بدانیم راه صحیح عقلانی و علمی برای پیشرفت کشور وجود دارد و آن را با هم انتخاب می‌کنیم.

دکتر روحانی تأکید کرد: در اردیبهشت 96 باید اعلام کنیم، شعار یا شعور و خردورزی یا خرافه‌گویی؟

رییس‌ جمهور با بیان اینکه "دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره امید و دوباره اعتدال"، افزود: روز سرنوشت نزدیک است و باید دست به دست هم دهیم تا این روز پرافتخار را بسازیم.

رییس جمهور با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: همه ما به خاندان رسالت و ابا عبدالله الحسین(ع) عشق می‌ورزیم و همواره عشق حسینی در هر صحنه‌ای ما را در مسیر حق و حقیقت قرار داده است. میلاد امام حسین(ع) در حقیقت میلاد آزادی، عدالت، ایستادگی، مقاومت و تولد عزت و کرامت مسلمانان و آزادیخواهان است.

دکتر روحانی یزد را دارالایمان و دارالعباده و استان قنات، قنوت و قناعت خواند و افزود: یزد همواره برای من یادآور صدها خاطره زیبا، در قبل و بعد از انقلاب است.

رییس‌ جمهور با اشاره به سخنرانی‌های خود در سال‌های قبل از انقلاب و حضور در جمع مردم این استان گفت: استان یزد، بزرگان فراوانی همچون آیت‌الله العظمی محقق داماد و آیت‌الله العظمی حائری را در خود پرورانده و سراسر آن برای ایران افتخار است.

دکتر روحانی با بیان اینکه پیمودن مسیر ایستادگی و انقلاب، بدون فداکاری‌های مردم یزد، بی‌معنا است، ادامه داد: استان یزد، استان اعتدال است.

رییس‌ جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله صدوقی، گفت: چهره آیت‌الله صدوقی را همواره قبل و بعد از انقلاب، چهره‌ای انقلابی و معتدل دیدم و این مرد در سراسر زندگی خود راه اعتدال را به ما آموخت.

دکتر روحانی با بیان اینکه در ایران روزهای دینی، مذهبی و ملی همواره توأم با اوج معنویت و پرشور برگزار شده، گفت: مردم استان یزد، همواره در آیین‌های مذهبی، بویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی، بهترین مراسم مذهبی را برگزار کردند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه ما در خرداد 92 با هم پیمان بستیم تا برای آزادی، امنیت، آرامش، تعالی و پیشرفت جامعه، تلاش کنیم، افزود: ما در خرداد 92 با هم راهی را انتخاب کرده و پیمان بستیم و اعلام نمودیم که می‌خواهیم در برابر خشونت و افراط، ایستادگی کنیم.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه روزهای مردم‌سالاری و نمایش دمکراسی در کشور بسیار با شکوه است، گفت: در همین روزهاست که مردم، خواست، نظر و آنچه را در دل دارند ، با زبان آزاد در اجتماعات بیان می‌کنند.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: ما باید بدانیم در روز مردم‌سالاری با اراده، همت، اتحاد و حضورمان باید حماسه‌های بزرگ را بیافرینیم.

رییس‌ جمهور تأکید کرد: مردم ایران با حماسه خود در سال 92 توانستند آرامش و امنیت را به کشور، بهتر از روزهای گذشته بازگردانده و تثبیت کنند و امروز امنیت و آرامش بیشتری نسبت به گذشته در کشور احساس می‌شود.

دکتر روحانی ادامه داد: زمانی در کشور بود که نمی‌دانستیم قیمت دلار و سکه، چقدر است و از شما می‌پرسم آیا در سال 91، عزت ملی ایرانیان بیشتر بود یا امروز؟

رییس‌ جمهور تأکید کرد: آن روزی که قدرت‌های بزرگ در چارچوب فصل 7 منشور سازمان ملل متحد، قطعنامه‌های متعدد را همانند یک شمشیر بالای سر مردم گرفته بودند، روزهای با عزت‌تری بود یا روزی که دست به دست هم دادیم و با قدرت، دیپلماسی، ایستادگی و اتحاد، همه آن قطعنامه‌ها را در سازمان ملل لغو کردیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه از شما مردم دلاور عزیز می‌پرسم که آیا امروز پیشرفت و عظمت ایران را بهتر مشاهده می‌کنید یا سال‌های گذشته؟، گفت: امروز به دنبال پیشرفت و تعالی در کشور عزیزمان ایران هستیم و همه باید برای تعالی بیشتر کشور آماده شویم.

رییس‌ جمهور با تأکید بر اینکه باید روز 29 اردیبهشت 96 را روز تاریخی ایران بسازیم، ادامه داد: در این روز به جهانیان اعلام می‌کنیم که دوران خشونت، افراط و زور در این کشور پایان یافته است و باید در روز 29 اردیبهشت به گوش همه جهانیان برس

انیم که راه خردورزی و اتحاد را همچنان ادامه می‌دهیم و باید به همگان اعلام کنیم که مسیر ملت ایران، آزادی Freedom و ایستادگی است.

رییس‌ جمهور تأکید کرد: اجازه نخواهیم داد فضای امنیتی به کشور و دانشگاه‌ها برگردد و ما در رأی 29 اردیبهشت اعلام می‌کنیم که مسیر خرداد 92 همچنان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 260885 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟