اجرای حکم اعدام «بابک زنجانی» معلق نشده است

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در یکصد و نهمین نشست خبری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه بنا بر قول جنابعالی حکم اعدام execution بابک زنجانی تا مرحله تادیه بدهی ایشان معلق شده و آیا تادیه بدهی در مورد همه  محکومان وجود دارد؟ گفت: اصل خبر صحیح نیست. جایی ندیدم از قول من نقل شده باشد. مطلبی از قول دادستان کل نقل شده بود که گفتند ناقص بوده است. 
پرونده همین الان هم در حال اجرا است. همه تلاش از ابتدا تا امروز این بوده که میزان بدهی به شرکت نفت برگردانده شود تا امروز هم بخشی از اموال در داخل و خارج شناسایی شده است. در مورد برخی اختیار تام به وزارت نفت داده است که تملک کنند یا بفروشند که در مرحله کارشناسی در این راستا نیاز به حضور خود متهم و محکوم وجود دارد، زیرا ممکن است کارشناسی مورد اعتراض قرار گیرد.
وی افزود: دو نفر از محکومین به اعدام، حکم شان نقض شده است، ممکن است برای تکمیل آنها به حضور ایشان نیاز باشد. فرد دیگری در خارج از کشور بود که با تلاش ناجا از طریق اینترپل وارد شد و در راستای تحقیق از ایشان لازم است متهم حضور داشته باشد. سایر پرونده ها هم همینطور است. بخشی از حکم در حال اجراست و بخش بعدی پس از اتمام پرونده که ممکن است زمان ببرد.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه پرونده دانیال‌زاده و شرکا از نظر دادرسی در چه موقیعتی است، گفت: هنوز در مرحله دادسراست و قرار نهایی صادر نشده است.
محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه پرونده شکایت محمد خاتمی از سردار نقدی در چه مرحله‌ای است؟ توضیح داد: جواب جدیدی ندارم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟