قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ظرفیت خوبی برای حمایت از این امر ارزشی است

به گزارش رکنا به نقل از رئیس کل دادگستری استان سمنان ، محمد جعفر عبدالهی در ابتدا ضمن تبریک پیشاپیش میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) و سالروز میلاد حضرت امام خمینی (رضوان الله) افزودند: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ظرفیت خوبی برای حمایت از این امر ارزشی است.

ایشان به بخشی از گفتمان انقلاب اسلامی اشاره و بیان کردند : گفتمان انقلاب اسلامی برمبنای جذب حداکثری و احترام به ایده و عقاید است آن هم در چارچوب قانون تا جایی که به ضرورت های قانونی و شرعی خدشه وارد نکند.

نماینده عالی دستگاه عدلیه در استان سمنان به اهمیت نظم و انضباط اجتماعی تاکید و خاطر نشان کردند: دستگاه قضایی با هر آنچه مخل نظم و امنیت جامعه باشد برخورد قانونی خواهد داشت و در خصوص دغدغه های جامعه ی مذهبی حساس بوده . این موضوع مستلزم فرهنگ سازی انقلابی و تلاش های شبانه روزی در بین آحاد مختلف جامعه است.

آقای محمد جعفر عبدالهی عنوان کردند: پیچیدگی در رسیدگی به برخی از پرونده های قضایی با موضوعات مختلف و همچنین حجم ورودی پرونده ها به محاکم قضایی ، شاید منجر به اطاله دادرسی شود و در ادامه تاکید داشتند : با راه اندازی سامانه های متعدد در دستگاه قضایی علاوه بر سهولت در دسترسی مراجعین به خدمات الکترونیک قضایی ، صحت عمل و جلوگیری از بروز برخی آسیب های احتمالی بوجود آمده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه به موضوع پیشگیری از وقوع جرم پرداخته و اظهار داشتند : یکی از مهم ترین مولفه ها در سند تحول و تعالی قضایی سال 1401 ، مأموریت پیشگیری از وقوع جرم است و با استفاده از ظرفیت های حاصل شده در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان بدنبال تحقق و فراگیری این مهم در ابعاد مختلف آن در جامعه هستیم.

ایشان به نقش مهم شوراهای حل اختلاف در کاهش حجم ورودی پرونده های قضایی به محاکم اشاره و افزودند: تأثیر گذاری شورای حل اختلاف در خصوص افزایش فرهنگ صلح و سازش موثر و مفید بوده و حجم بسیاری از پرونده های تشکیل شده در نتیجه تلاش های اعضاء شعب شوراهای حل اختلاف منتهی به صلح و سازش شده و امید است با اشاعه این فرهنگ در سطح جامعه شاهد اصلاح روابط بین افراد جامعه باشیم.

آقای محمد جعفر عبدالهی در خاتمه تصریح کردند: به منظور جامه عمل پوشاندن به دستور رئیس معزز قوه قضائیه با برنامه ریزی های مدون صورت پذیرفته در دادگستری کل استان، دیدارهای مردمی و ارتباط با مردم ، چهره به چهره در مساجد، امکان مختلف و معابر پرتردد سطح استان انجام می شود و بدون هیچ مانعی پاسخگوی حوائج و درخواست های مردم شریف استان بوده و عزت دستگاه قضایی را به استماع و پیگیری مسائل مردم می دانیم.

حاضرین پس از استماع مطالب و ارائه پاسخ ها ، از اقدامات آقای محمد جعفر عبدالهی-رئیس کل دادگستری استان سمنان اعلام رضایت و مراتب قدردانی خویش را اظهار کردند.

کدخبر: 860264 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟