آنفلوآنزا چه علائم و عوارضی دارد؟ / افرادی که شدیدا در معرض این بیماری پاییزه هستند

به گزارش رکنا، اگر آنفلوآنزا خیلی شدید باشد،می‌تواند منجر به مرگ شود. علائم این بیماری معمولا به طور ناگهانی ظاهر می شوند.افرادی که به آنفولانزا مبتلا هستند،اغلب برخی یا همه این علائم را احساس می کنند:

احساس تب

سرفه کردن

گلو درد

آبریزش یا گرفتگی بینی

دردهای عضلانی یا بدن

سردرد

خستگی

برخی از افراد ممکن است استفراغ و اسهال داشته باشند، اگرچه این امر در کودکان بیشتر از بزرگسالان است.همچنین توجه به این نکته مهم است که همه مبتلایان به آنفلوآنزا تب نخواهند داشت.

عوارض آنفلوآنزا

اکثر افرادی که به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند ظرف چند روز تا کمتر از دو هفته بهبود می‌یابند، اما برخی از افراد در نتیجه آنفلوآنزا دچار عوارضی مانند ذات‌الریه می‌شوند که برخی از آنها می‌تواند منجر به مرگ شود.عفونت‌های سینوس و گوش نمونه‌هایی از عوارض متوسط ​​آنفلوآنزا هستند،در حالی که ذات‌الریه از عوارض جدی این بیماری است که می‌تواند از عفونت ویروس آنفلوآنزا به تنهایی یا از عفونت همزمان این ویروس و باکتری ناشی شود.

سایر عوارض جدی احتمالی ناشی از آنفلوآنزا

می‌تواند شامل التهاب قلب(میوکاردیت)،مغز (آنسفالیت) یا بافت‌های عضلانی(میوزیت، رابدومیولیز) و نارسایی چند عضوی (مثلا نارسایی تنفسی و کلیه) باشد.عفونت دستگاه تنفسی با ویروس آنفلوآنزا می‌تواند یک پاسخ التهابی شدید در بدن ایجاد کند و منجر به سپسیس شود.آنفولانزا همچنین می تواند مشکلات پزشکی مانند آسم یا بیماری مزمن قلبی را بدتر کند.

افرادی که در معرض خطر آنفلوآنزا هستند

هر کسی(حتی افرادی که سالم هستند)ممکن است به آنفلوآنزا مبتلا شود و مشکلات جدی مربوط به آن را تجربه کند اما برخی از افراد در صورت ابتلا به این عوارض در معرض خطر بیشتری هستند.این شامل افراد ۶۵ سال به بالا،افرادی که شرایط خاص پزشکی (مانند آسم، دیابت، یا بیماری قلبی) دارند،افراد باردار و کودکان کمتر از ۵ سال(به ویژه آنهایی که زیر ۲ سال سن دارند)می شود.

کدخبر: 845400 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟