بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا / چه کسانی نباید واکسن آنفلوآنزا بزنند؟

به گزارش رکنا، یک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: گروه های حساس و پرخطر حتماً واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

دکتر نادر زرین فر با اشاره به اینکه با شروع فصل سرد و پاییز و آغاز سال تحصیلی پتانسیل شیوع آنفلوآنزا وجود دارد، بیان کرد: این بیماری خوشبختانه قابل پیشگیری است و با واکسن و رعایت بهداشت می توان با آن مقابله و آن را درمان کرد.

وی افزود: تب ناگهانی، سر درد و بدن درد خیلی شدید و لرز که بسیار به علائم کرونا شباهت دارد از مهمترین علائم بیماری آنفلوآنزاست.

وی تاکید کرد: گرچه در این روزها شدت بیماری کرونا کمتر شده اما همچنان وجود دارد و در این بین تشخیص و تمیز دادن این دو بیماری از یکدیگر کاری سخت و دشوار است که به عهده آزمایشگاه ها و همچنین متخصصین است.

واکسن آنفلوآنزا برای آحاد مردم در جامعه توصیه نمی شود

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: واکسن آنفلوآنزا را برای آحاد مردم در جامعه توصیه نمی کنیم و فقط به افرادی که جزء گروه های پرخطر هستند از جمله افراد مسن، افراد دارای بیماری های قلبی و عروقی، بیماران دیابتی، بیمارانی که سابقه سکته های قلبی و مغزی داشته اند، افرادی که بیماری های مزمن ریوی دارند و همچنین افراد چاق و افرادی که شیمی درمانی می شوند و البته خانم های باردار توصیه می کنیم این واکسن را دریافت کنند.

دکتر زرین فر گفت: کودکانی که علائم این بیماری را دارند باید دوران قرنطینه را رعایت و حداقل 2 یا 3 روز به مدرسه نروند.

وی در پایان افزود: هنوز استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین راهکار برای جلوگیری از انتشار و انتقال بیماری های ویروسی و تنفسی از جمله آنفلوآنزا و کرونا و ... است.

کدخبر: 826849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟