درد قفسه سینه و دنده نشانه چیست؟

به گزارش رکنا، درد قفسه سینه اوقات نشان‌دهنده بیماری قلبی است اما علل دیگری هم می‌تواند داشته باشد.

 اما آرتریت پسوریاتیک نیز می‌تواند منجر به درد قفسه سینه یا دنده شود، شاید شایع‌ترین نوع درد قفسه سینه در افراد مبتلا به این بیماری کوستوکندریت باشد. کوستوکندریت التهاب غضروفی است که دنده‌ها را به استخوان سینه متصل می‌کند. پزشکان معمولاً آن را با معاینه فیزیکی تشخیص می‌دهند.

درمان درد قفسه سینه و دنده ناشی از کوستوکندریت ممکن است شامل درمان آرتریت پسوریاتیک زمینه‌ای باشد، مانند داروهای ضدروماتیسمی اصلاح‌کننده بیماری و داروهای ضد‌التهابی غیراستروئیدی.

توجه کنید که اگر آرتریت پسوریاتیک دارید و درد قفسه سینه یا دنده را تجربه می‌کنید، مشکل در واقع می‌تواند بیماری قلبی باشد. زیرا بیماران مبتلا به بیماری‌های التهابی مزمن خودایمنی ممکن است سطوح بالایی از التهاب در گردش را در بدن خود داشته باشند، که آنها را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی قرار می‌دهد. بنابراین درد قفسه سینه کلاسیک همراه با حمله قلبی باید به دقت تحت نظر باشد.

اگر معلوم شد که علت درد بیماری قلبی است، شخصاً توسط پزشک معاینه شوید و به اورژانس مراجعه کنید. ممکن است لازم باشد برای مدیریت بیشتر در بیمارستان بستری شوید. و اگر قبلاً این کار را انجام نمی‌دادید، ممکن است لازم باشد مصرف آسپرین و درمان کاهش کلسترول را شروع کنید، و تغییراتی در رژیم غذایی و سایر مداخلات ایجاد کنید.

اگر به عنوان یک بیمار که آرتریت پسوریاتیک دارد درد قفسه سینه و دنده را تجربه می‌کنید، توصیه می‌شود که مراقب این علائم دیگر نیز باشید که می‌تواند نشان‌دهنده چیزی بیش از سوزش سر دل باشد.

• بثورات پوستی

• مفاصل متورم

ناخن های ضعیف و سوراخ‌دار. در برخی موارد، ناخن‌ها در واقع کنده می‌شوند.

• درد کمر

• لکه‌های شناور یا قرمزی دردناک در چشم

• اسهال یا یبوست

رفلاکس معده به مری

سایر علل احتمالی

درد قفسه سینه در افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک نیز می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد:

• درد یکی دیگر از عضو‌های سیستم‌ تحت تاثیر آرتریت پسوریاتیک

سندرم درد مزمن

• همانطور که سازمان غذا و دارو اشاره می‌کند، عوارض جانبی داروهای ضد‌التهابی غیراستروئیدی غیر آسپرین، که می‌تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

مهم است که هر گونه درد قفسه سینه را بررسی کنید. این درد را نباید ساده گرفت. احتیاط کنید و در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید تا علل مختلف را تشخیص دهد.

کدخبر: 785604 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟