داروی خانگی برای درمان سرفه

به گزارش رکنا،سرفه ممکن است به دلیل استفاده از مواد حساسیت زا، گرده، گرد و غبار، دود یا آلودگی ایجاد شود که در زمستان ها بدتر هم می شود. اگر شما با خارش گلو دست و پنجه نرم می کنید برای تسکین آن درمان های طبیعی را امتحان کنید. برخی از داروهای خانگی در پاکسازی گلو کاملا موثر هستند و نفس کشیدن را برای شما آسان می کنند. با این حال اگر مشکل برای مدت طولانی ادامه داشت، بهتر است با یک دکتر مشورت کنید. در اینجا 5 درمان طبیعی وجود دارد که می توانید برای سرفه امتحان کنید.
درمان سرفه با عسل
عسل یک داروی خانگی آزمایش شده برای سرماخوردگی و سرفه است. آنتی اکسیدان ها، خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی آن می تواند به تسکین گلو درد کمک کند. یک مطالعه اخیر نشان می دهد عسل برای درمان سرماخوردگی و سرفه بهتر از داروهای شیمیایی است. 2 قاشق چایخوری عسل را در چای گیاهی یا آب گرم و لیموترش مخلوط کنید و روزانه دو بار آن را بنوشید تا از نتیجه موثر آن بهره مند شوید.
درمان سرفه با غرغره آب نمک
غرغره آب نمک می تواند خارش گلو را تسکین داده و از جمع شدن مخاط در ریه ها و مجرای بینی بکاهد. تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید و برای تسکین سریع درد آن را چند بار در روز غرغره کنید. این درمان برای کودکان کوچک تر مناسب نیست زیرا ممکن است نتوانند به درستی غرغره کنند و آب نمک را قورت بدهند.
خواص ضد التهابی زنجبیل می تواند غشای موجود در مجاری تنفسی را شل کرده و مشکل سرفه را کاهش دهد. نوشیدن چای زنجبیل یا آب زنجبیل به همراه عسل و فلفل سیاه یکی از موثرترین داروهای درمان سرفه است، اما زیاد چای زنجبیل هم نباید نوشید زیرا باعث ناراحتی یا سوزش معده می شود.
درمان سرفه با نعناع فلفلی
نعناع فلفلی حاوی ترکیبی به نام منتول است که می تواند انتهای عصب گلو را که با سرفه تحریک می شوند را بی حس کند که این امر می تواند باعث تسکین درد گلو شود. علاوه بر این، نعنا فلفلی می تواند به کاهش احتقان هم کمک کند. نوشیدن چای نعنا 2 الی 3 بار در روز موثرترین راه برای کاهش مشکل سرفه است، همچنین می توانید از روغن نعناع به عنوان رایحه درمانی نیز استفاده کنید.
درمان سرفه با روغن اوکالیپتوس
روغن اکالیپتوس می تواند به تسکین و بهبود عبور هوا در گلوی شما کمک کند. برای یک نتیجه سریع و بهتر چند قطره روغن اکالیپتوس را با برخی از روغن ها مانند روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کرده و به سینه و گردن خود بمالید. همچنین می توانید بخور اکالیپتوس را امتحان کنید و برای این کار چند قطره روغن اکالیپتوس را در یک کاسه آب داغ اضافه کرده و بخار آن را استنشاق کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 636020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟