سالمندان در ایام کرونا مراقب باشند

به گزارش رکنا ، فاطمه ترکمان متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه سالمندان کم توان باید در برابر بیماری کرونا بیشتر مراقب باشند گفت: اقدامات پیشگیرانه در سالمندان براساس زمان مداخله به سه سطح تقسیم می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: پیشگری اولیه، مثل ورزش، تغذیه مناسب و مراقبت‌های بهداشتی مانع حضور عوامل خطر ساز است.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به سطح دوم این اقدامات پیشگیرانه، گفت: باشناسایی عوامل خطر غربالگری و تشخیص و درمان زود هنگام بیماری‌ها عوامل خطر را سریع تشخیص داده و برای آن اقدامات مناسب و خاص انجام می‌گیرد.

ترکمان با بیان اینکه بسیاری از سالمندان دارای یک بیماری مزمن هستند، گفت: در این سطح پیشگری هدف حفظ عملکرد جسمی، روانی و اجتماعی سالمند تا بیشترین زمان ممکن و با کیفیت مناسب است.

او با اشاره به اینکه مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه باید در وعده غذایی سالمندان گنجانده شود افزود:آب هویج، آب توت فرنگی، آب کیووی، بخاطر ویتامین c بالای که دارد مانع از بروز بیماری کرونا ویروس کوید ۱۹ در سالمندان می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی در ادامه تاکید کرد:مصرف کافی مایعات حداقل ۶تا_۸لیوان در روز، انجام برنامه‌های ورزشی منظم به ویژه پیاده روی تاثیر به سزای در روند کنترل بیماری کرونا ویروس دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟