ارسال نامه وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی در پی کرونا

به گزارش رکنا ، قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارسال نامه‌ای به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرد: بستری و پذیرش بیماران الکتیو در بیمارستان‌های عمومی از ۱۰ اسفند ممنوع شد و همه بیمارستان‌ها باید آماده پذیرش بیماران کرونا باشند.

متن نامه معاون درمان

متن این بخشنامه به شرح زیر است:

روسای محترم کلیه دانشگاها دانشکده های علوم پزشکی کشور

ریاست محترم دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ...

ریاست محترم بیمارستان مسیح دانشوری

جناب آقای دکتر فریدون توجی ریاست محترم مرکز آموزشی، تحقیقاتی، درمانی قلب شهید رجایی

موضوع: اقدامات ضروری برای کنترل و مراقبت بیماری کووید و اقدامات ضروری برای کنترل و مراقبت بیماری کووید ۱۹

با سلام و احترام

با توجه به ضرورت کنترل و مراقبت بیماران مبتلا به کرونا ویروس، ضروریست دستور فرمایید مراقبت زیر از روز شنبه ۱۰/ ۱۲ / ۹۳ در مراکز درمانی آن دانشگاه اجرا شود.

۱) کلیه بیمارستان‌های عمومی تحت پوشش آن دانشگاه اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی (بجز تک تخصصی غیر مرتبط با درمان کرونا) از پذیرش و بستری بیماران الکتیو تا اطلاع ثانوی خودداری کنند و آماده پذیرش بیماران مبتلا به کروناویروس باشند.

تمامی درمانگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی اعم از دانشگاهی و وابسته به ارگان‌ها (نیرو‌های مسلح و سیاه، شهرداری، تامین اجتماعی، آموزش و پرورش و ...) برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا ویروس فعال شوند و مکلفند به صورت تمام وقت و در صورت نیاز آن دانشگاه به صورت شبانه روزی ارائه خدمت نمایند. بدیهی است بیمه‌های پایه و تکمیلی مکلفند پوشش هزینه‌های درمان بیماران در این مراکز را بپذیرند.

در کلیه بیمارستان‌ها کمیته ترخیص بیماران مبتلا به کروناویروس متشکل از رئیس بیمارستان، متخصص عفونی یا داخلی، متخصص بیهوشی یا فوق ریه تشکیل شود و ترخیص بیماران بستری را براساس سیاست‌های مدون آن دانشگاه و دستورالعمل ابلاغی وزارت متبوع روزانه دو بار بررسی و تصمیم گیری نمایند از ظرفیت تخت برای بیماران به نحو مطلوب بهره برداری لازم به عمل آید و در کلیه بیمارستان ها، کمیته مراقبت ویژه برای ارزیابی بیماران بدحال و نیازمند مراقبت ویژه متشکل از فوق تخصص CD، فوق تخصص ریه، متخصص بیهوشی، عفونی، داخلی و پرستاری بسته به ظرفیت بیمارستان تشکیل و سیر بیماری این گروه از بیماران را ارزیابی و برای ارائه خدمات متناسب با هر بیمار آماده باشند تا ارائه بالاترین سطح خدمات بر مبنای نیاز به این گروه از بیماران تامین گردد.

با توجه به تعطیلی خدمات الکتیو، ضمن تشکر از زحمات پرسنل زحمتکش و خدوم که با جانفشانی مشغول ارائه خدمات به بیماران عزیز می‌باشند. انتظار می‌رود دستور فرمایید کلیه کادر درمانی پزشک و کادر پرستاری و پشتیبانی در تیم ارائه خدمات (بستری و سرپایی) بیماران مبتلا به کرونا ویروس سازماندهی شده و فعال باشند و از زحمات آن‌ها به نحو شایسته قدردانی شود. بدیهی است با هرگونه عدم همکاری و تمرد در ارائه خدمات در تمامی رده‌های پرسنلی مطابق مقررات برخورد خواهد شد.

دکتر قاسم جان بابایی

معاون درمان برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟