بهترین میوه های تابستانی آبرسان به بدن را بشناسید

 آبرسانی یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید برای حفظ سلامتی به آن توجه کرد، در حقیقت مصرف آب کافی از ضعف، سردرد، مشکلات پوستی، گرفتگی ماهیچه، تپش قلب و فشار خون پایین پیش‌بینی می‌کند، علاوه بر آن محققان پیشنهاد کرده‌اند که هر فرد روزانه چندین لیوان آب بنوشند.

در حالی که نوشیدن آب بسیار مهم است، اما می‌توان با مصرف برخی غذا‌ها هم مقدار قابل توجهی از آب مورد نیاز بدن را تأمین کرد.

در ادامه برخی از خوراکی‌هایی که به آبرسانی بدن کمک می‌کنند را بررسی می‌کنیم.

توت فرنگی

توت فرنگی حاوی ۹۱ درصد آب است که مصرف آن مقدار قابل توجهی از نیاز روزانه بدن به آب را تأمین می‌کند، علاوه بر آن توت فرنگی مقدار بالایی فیبر، آنتی اکسیدان و به ویژه ویتامین C و منگنز را داراست.

مصرف مرتب توت فرنگی التهاب را کاهش می‌دهد و با بیماری‌هایی همچون دیابت، آلزایمر و انواع سرطان‌ها مقابله می‌کند برای مصرف راحت‌تر توت فرنگی می‌توان آن را در قالب اسموتی یا سالاد مورد استفاده قرار داد.

هلو

هلو حاوی بخش عمده‌ای مواد مغذی است و ۹۰ درصد آب است، این میوه شامل چندین ویتامین از قبیل A، B، C و پتاسیم است علاوه بر آن مصرف هلو با پوست به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها برای سلامتی بدن مفید تشخیص داده می‌شود.

هلو را می‌توانید در قالب اسموتی یا سالاد میوه یا همراه با ماست استفاده کرد.

کاهو

۷۲ گرم کاهو حاوی ۵۹ میلی لیتر آب است،همچنین کاهو ۵ درصد از نیاز روزانه به آهن را برطرف می‌کند.

آهن عنصری مهم برای خانم‌های باردار تلقی می‌شود و از نارسایی‌های درونی احتمالی جلوگیری خواهد کرد، علاوه بر آن کاهو حاوی مقدار زیادی ویتامین K و A است و همچنین به حفظ سلامتی استخوان‌ها و سیستم ایمنی کمک می‌کند؛ مصرف ۷۲ گرم کاهو ۱۰ کالری دارد و می‌توان آن را در قالب سالاد همراه با غذا و یا به تنهایی مورد استفاده قرار داد.

خیار

خیار حاوی پتاسیم، ویتامین K، منگنز و ۹۵ درصد آب است؛ این خوراکی در مقایسه با دیگر سبزی‌ها جزو کم کالری‌ترین انواع سبزی محسوب می‌شود و هر ۵۲ گرم از این خوراکی ۸ کالری دارد.

هندوانه

هر ۱۵۴ گرم هندوانه ۱۱۸ میلی لیتر آب دارد؛ این میوه حاوی ویتامین C، A و منیزیوم است.

این میوه کالری کمی دارد که می‌تواند به کاهش وزن و اشتها کمک کند، وجود آنتی اکسیدان‌ها و لیکوپن در هندوانه به مقابله با تخریب سلولی وبیماری‌هایی نظیر مشکلات قلبی کمک می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484513 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟