با این غذاها میل به خوردن شکر را در خود کاهش دهید

غذاهای غنی شده با قند، آرد نه تنها سرشار از شیرینی مصنوعی هستند، بلکه ماده مغذی خاصی را نیز وارد بدن شما نمی کنند و عامل ابتلا به بسیاری از شرایط پزشکی مزمن از قبیل سندرم متابولیک هستند.

در مقابل برخی مواد غذایی وجود دارند که در صورت مصرف روزانه، میل شما به شیرینی های مضر را کاهش می دهند. این غذاها حاوی قندهای سالم هستند و مصرف به اندازه آنها با متعادل کردن سطح قند خون، خطر ابتلا به دیابت و دیگر شرایط خطرناک پزشکی را کاهش می دهد:

دارچین: این ادویه شگفت انگیز، درمان طبیعی دیابت نوع دو است. دارچین سطح قند خون را کاهش می دهد و باعث کاهش میل به شکر بعد از مصرف وعده های اصلی غذایی می شود.

کدو حلوایی: سرشار از کربوهیدرات های پیچیده و فیبر است و سطح قند خون را متعادل می کند. توجه داشته باشید که علاقه مندان به مصرف شیرینی بیشتر در معرض انگل های روده ای هستند. وجود این انگل ها، میل به شیرینی را افزایش می دهد زیرا از منابع شیرین تغذیه می کنند. در این میان مصرف دانه های کدو حلوایی یکی از قدیمی ترین روش های مبارزه با انگل های روده محسوب می شود. کدو حلوایی را می توانید هم به صورت پخته و هم به صورت خام در سالادها مورد استفاده قرار دهید.

هویج: یکی از منابع غنی کربوهیدرات های پیچیده است. درست مانند کدو حلوایی، قند موجود در هویج به تدریج جذب می شود و میل به شیرینی را کاهش می دهد. متخصصان تغذیه مصرف هویج به صورت خام را برای کاهش میل به شیرینی، بیشتر توصیه می کنند.

سیب زمینی شیرین: این نوع سیب زمینی غنی از قندهای طبیعی است. سیب زمینی شیرین ماده ای به نام پکتین دارد که خود جذب قند در بدن را کاهش می دهد. بهترین ساعت مصرف این نوع سیب زمینی، اوایل صبح و یا در وعده ناهار است.

شکلات تلخ: شکلات یکی از رایج‌ ترین انتخاب ‌هایی است که افراد (به ‌خصوص زنان) در زمان میل به مصرف شیرینی جات، به سراغش می‌ روند. با این‌حال بهتر است زمانی که هوس خوردن شکلات به سرتان زد، نسخه‌ سالم آن یعنی شکلات تلخ را مصرف کنید. شکلات تلخ شکلاتی است که بیش از 70 درصد آن از کاکائو تشکیل شده باشد. همچنین شکلات تلخ سرشار از ترکیبات مفید گیاهی به ‌نام «پلی‌ فنل‌ها» است. برخی مطالعات نشان می ‌دهند که خواص ضدالتهابی و آنتی ‌اکسیدانی پلی ‌فنل‌ها می ‌تواند شاخص ‌های مربوط به سلامت قلب را بهبود دهد. البته شکلات تلخ نیز مانند شکلات‌ معمولی دارای مقداری شکر و چربی است. بنابراین بهتر است در مصرف‌ آن زیاده ‌روی نکنید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟