تضمین سلامت مو با این گزینه های غذایی

 تقویت و حفظ سلامت مو از جمله مسائلی است که توجه بسیاری از انسان را به خود جلب کرده است. ناگفته پیدا است که مو چه نقش مهمی را در حفظ ظاهر و زیبایی اشخاص مختلف ایفا می کند. یکی مهمترین ارکان در زمینه حفظ سلامت مو تغذیه افراد است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از مواد غذایی مفید برای مو آشنا کنیم.

گوشت قرمز

یکی از دلایل ابتلاء افراد به کچلی و از دست دادن مو کمبود آهن است. بر اساس تحقیقاتی که در یک مرکز مطالعاتی در کالیفرنیای آمریکا صورت گرفته است مشخص شده که خصوصا زنان مبتلا به کاهش رشد مو و یا ریزش مو عموما از کمبود آهن رنج می برند. پس برای مقابله با ریزش مو و کچلی سعی کنید با خوردن موادی هم چون گوشت قرمز و یا تخم مرغ آهن مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از ویتامین " ب 7 " است. این ویتامین به رشد موهای شما کمک می کند و در صورت کمبود آن موهای شما شکننده می شود. این ویتامین علاوه بر تخم مرغ در بادام زمینی، ماهی قزل آلا و پنیرهای کم چرب نیز موجود است.

موز

این میوه خوشمزه و دوست داشتنی دارای یک ماده معدنی به نام " سیلیکا " است که به باعث تقویت و افزایش قطر موهای شما می شود. در عین حال این ماده معدنی به مقاومت بیشتر موهای شما نیز کمک می کند.

سبزیجات با رنگ سبز تیره

سبزیجاتی همچون اسفناج و کلم بروکلی از جمله مواد غذایی هستند که حامل حجم زیادی از ویتامین های آ و ث هستند. این ویتامین ها به بدن کمک می کنند تا چربی خاصی را در مو آزاد کند که به عنوان یک حالت دهنده طبیعی عمل می کند.

سیب زمینی شیرین

این ماده غذایی حاوی ماده مغذی " بتا – کاروتن " است که در بدن انسان به ویتامین آ تبدیل می شود و از زبر شدن مو و همچنین خشک شدن پوست جلوگیری می کند. از دیگر مواد غذایی که حامل این ماده هستند می توان به هویج و کدو اشاره کرد.

حبوبات

مواد غذایی همچون عدس، لوبیا و نخود حاوی مقادیر بسیار زیادی از پروتیئن و آهن هستند که در نقش حفظ شادابی و سلامت مو تاثیر بسیار بالا و مهمی دارند.

غذاهای دریایی

ماهی هایی همچون قزل آلا و ساردین منبع بسیار مناسب اسید چرب " امگا 3 " هستند. این چربی مفید از بروز خشکی پوست سر و همچنین خشکی موهای شما جلوگیری خواهد کرد. گردو نیز منبع مناسبی برای تامین امگا 3 بدن به حساب می آید.

چربی های مفید

هیچ کس دوست ندارد که موهایی خشک داشته باشد. برای از بین بردن خشکی پوست به شما توصیه می کنیم تا از روغن های مفید و گیاهی همچون روغن زیتون و یا روغن آفتابگردان استفاده کنید. شما می توانید موی خود را با یک قاشق از این روغن ها ماساژ دهید تا روشنی و لطافت لازم را بدست آورید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459172 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟