ویتامینی که سلول های سرطانی را شکست می دهد

یک محقق و پژوهشگر‌ طب سنتی مصرف نوعی شربت طبیعی را در جلوگیری از تکثیر سلول‌های سرطانی مؤثر دانست.

شربت عناب حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶ ، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتور، فیبر، فسفر، آهن، کلسیم، پروتئین، روی (زینک)، منگنز، منیزیم، اسید فولیک، ساپونین و فلاونوئید‌هاست.

برای بررسی خواص شربت عناب و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت عناب

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت عناب اظهار کرد: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C ، E و فلاونوئید‌ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ شربت عناب نقشی مؤثر در جلوگیری از تکثیر سلول‌های سرطانی و کنترل تومورهای مغزی دارد.

وی درباره خواص دیگر شربت عناب بیان کرد: این شربت سرشار از ویتامین C است بنابراین به جذب آهن در بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، شربت عناب کبد را پاکسازی و آن را تقویت می‌کند.

قوی‌ترین بمب‌های خانگی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت عناب تأثیری چشمگیر در کاهش صفرا، رفع یرقان (زردی)، ناراحتی‌های گوارشی مانند زخم معده و روده، ورم و التهاب معده دارد.

عظمایی تأکید کرد: شربت عناب به علت وجود اسید فولیک و آهن تعداد گلبول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهد بنابراین کم‌خونی را برطرف می‌کند، این شربت آرام‌بخش قلب Heart و اعصاب است و نقشی مؤثر در بهبود خلق و خوی و از بین بردن اضطراب، استرس و افسردگی دارد.

وی تصریح کرد: شربت عناب بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی، سرفه، آسم و خشونت سینه را برطرف می‌کند، این شربت تأثیری چشمگیر در تناسب اندام Fitness و تقویت عمومی بدن دارد.

عظمایی یادآوری کرد: شربت عناب نقشی مؤثر در رفع کهیر، خارش، سردرد، سرگیجه و عطش، کنترل قند، فشار و چربی خون، شادابی و طراوت پوست و مو و تقویت حافظه دارد، افراد برای تهیه شربت عناب باید از عناب‌های تازه استفاده کنند.

مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر شربت عناب

عناب ۵۰۰ گرم

عرق عناب یا آب ۱.۵ لیتر

عسل ۵۰۰ گرم

طرز تهیه شربت عناب

- نخست عناب‌ها را نیم کوب کنید و داخل عرق عناب یا آب بریزید و بگذارید یک روز بماند.

- سپس مخلوط مواد را پنج تا ۱۰ دقیقه در حرارت ملایم بجوشانید.

- پس از اینکه دمای مخلوط مواد متعادل شد (به ۵۰ درجه سانتی‌گراد رسید) آن را با کمی فشار از صافی عبور دهید.

- عسل را به مخلوط مواد صاف شده اضافه کنید.

- شربت را به خوبی هم بزنید تا قوام بیاید.

- پس از سرد شدن شربت آن را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

- برای تهیه یک لیوان شربت عناب سه قاشق غذاخوری از شربت غلیظ را داخل لیوان بریزید بقیه لیوان را آب اضافه کنید.

- شربت عناب را می‌توان روزانه سه لیوان میل کرد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444264 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟