بوی بد دهان  خبر از چه بیماری هایی می دهد؟

بیماری دندان و بوی بد دهان:

90 درصد از تنفس های بدبو از شکستن پروتیین ها در دهان شما تولید می شود .تنفس بدبوی ناشی از مشکلات دهانی، معمولا ً بوی تخم مرغ گندیده می دهد .این امر ناشی از شکست بافت ها در جلو زبان یا لثه است و این نشانه ای از ضعف بهداشت دهان است.

به ندرت تنفس بدبو دندان می تواند بوی مدفوع بدهد ؛ این به دلیل عدم تعادل در دهان و یا از تفکیک پروتیین بر روی بافت و یا زبان است . اگر نفس بدبو دارید، اولین قدم شما یک تست دندان پزشکی و بهداشت دهان خوب است با این حال بوی بد تنفس می تواند در مورد مشکلات در جای دیگری در بدن شما به شما بگوید.

علت انواع بوهای بد دهان ؛ تشخیص بیماری ها از روی بوی دهان

اگر شما یا دندان پزشکتان می توانید نوع بو را در تنفس بدبو تشخیص دهید ، این می تواند به مشخص کردن منشا آن کمک کند .این پیوند زبانی - سیستماتیک به این معنی است که دندان پزشک Doctor شما ممکن است مشکلات بالقوه را در جای دیگری در بدن شما شناسایی کند - درست مانند یک چشم پزشک که می تواند چشم شما را معاینه کند .

اینها انواع بوها و بیماری های سیستمیک متفاوت هستند :

بوی بد و پنیری معمولا ً نشان می دهد که تنفس بدبو شما دارای منشای از بینی دارد .

بوی میوه ممکن است نشان دهنده دیابت Diabetes کنترل نشده باشد.

بوی ماهی می تواند بیماری کلیه را نشان دهد ، زیرا افزایش سطح اوره ممکن است موجب بو ماهی شود.

بوی اسیدی می تواند نشانه ای از آسم و کیست فیبروسیس باشد .

بوی آمونیاک می تواند مشکلات کلیوی را نشان دهد .

بوی شیرین و ترشیدگی ممکن است نشان دهنده سیروز کبد باشد.

بوی مدفوع ممکن است به انسداد روده اشاره کند.

بررسی علت های اصلی انواع بوی بد دهان

12 نوع " تنفس بدبو " ناشی از بیماری در بدن شما وجود دارد:

تنفس بدبو لوزه ای

تنفس بدبو سینوسی

تنفس بدبو ریوی

تنفس بدبو روده ای

تنفس بدبو متابولیکی

تنفس بدبو دیابتی

تنفس بدبو دارویی

تنفس بدبو کبدی

تنفس بدبو تریمتیلامینوریا

تنفس بدبو قاعدگی

تنفس بدبوی دارویی

تنفس بدبو هالیت فوبیایی

دلیل بوی بد دهان

علت انواع بوی دهان مثل بوی ماهی و..

1) " تنفس لوزه ای " :عوامل تنفس بدبو و لوزه ها

لوزه ها ممکن است علت نفس بد شما باشند ؛ تنفس بد مربوط به عفونت لوزه می تواند در شکل های حاد ، مزمن و مکرر عفونت لوزه رخ دهد .لوزه دو شاخه کوچک از بافت غده هستند و در دو طرف پشت گلوی شما قرار دارند .آن ها بخشی از سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهند و آنتی بادی تولید می کنند و گلبول های سفید خون را تشکیل می دهند تا به میکروب ها در درون دهان حمله کنند .آن ها بخشی از اولین خط دفاع شما در برابر باکتری ها در غذا یا هوا هستند .

علائم عفونت لوزه ها چیست :

نقاط زرد یاسفید روی لوزه ها ؛ گلو درد- درد در گلو گاهی سخت است ، به خصوص هنگام بلعیدن و ممکن است بیش از 48 ساعت طول بکشد .

غدد لنفاوی متورم زیر هر طرف فک

تنفس بدبو

عفونت یا درد گوش

کودکان ممکن است از درد شکمی نیز شکایت کنند.

سردرد

گرفتن یا تغییر صدا

قرمزی گلو

لوزه های متورم گاهی پوشیده با نقاط رنگ سفید و چرک است.

تب ( دمای بالا )

حدود 51-03 درصد عفونت لوزه ها توسط باکتری ها ایجاد می شوند - معمولا ً باکتری استروپوکوکوس ( گلو درد ) . و بقیه آنها از ویروس های دیگر ناشی می شوند .تعیین علت التهاب لوزه دشوار است ، بنابراین پزشک ممکن است از گلوی شما آزمایش بگیرد و آن را برای آزمایش ارسال کنند.آنتی بیوتیک ها تنها در مقابل باکتری ها موثر هستند و ورم لوزه را که توسط یک ویروس ایجاد می شوند را درمان نمی کنند .

غدد لوزه یا ورم لوزه:

گاهی باکتری ها ، بقایای غذا ، سلول های مرده ، خلط و دیگر مواد ممکن است در لوزه به دام بیفتند .این مواد می توانند موجب استحکام ( سفت شدن ) شوند و باعث ورمش نیز شوند و این اتفاق اغلب در افرادی رخ می دهد که از التهاب مزمن لوزه رنج می برند.

تنفس بدبو که همراه با عفونت لوزه همراه است ، شاخص اصلی تورم لوزه است ؛ بیمارانی که مشکلات بینی دارند، اغلب سرفه و لوزه های سفید و نفسی بدبو و خلط گو دارند .همه اینها نشانه مشکل بینی هستند و باعث تنفس بدبو می شوند . غدد لوزه حاوی ترکیبات حاوی گوگرد ، مخاط و باکتری ها هستند ، حضور این ترکیبات بدبو ، شواهدی عینی برای تنفس بدبو هستند .

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 431173 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟