درمان هزار و یک درد با ماساژ درمانی

ماساژ درمانی چیست؟

شواهد علمی در زمینه ماساژ Massage درمانی محدود است. دانشمندان هنوز نمی‌دانند که هنگام ماساژ درمانی چه تغییراتی در بدن رخ می‌دهد. مرکز ملی پزشکی تکمیلی و جایگزین (NCCAM) برای این پرسش، پاسخ‌هایی دارد که مشخص می‌کند چه نوع ماساژی می‌تواند کمک بیشتری به حفظ سلامتی Health افراد کند.

ماساژ درمانی اگر به شیوه درست و تحت نظر متخصصان ماساژ و افراد آموزش دیده انجام شود، احتمالا خطرات جدی را به دنبال ندارد. فقط کافی است از هر نوع طب مکمل و جایگزینی که استفاده می‌کنید، اطلاعات دقیق و کامل آن را در اختیار پزشک Doctor معالج خود قرار دهید تا وضعیت سلامتی شما را کنترل کند.

تاریخچه ماساژ درمانی

قدمت و تاریخچه ماساژ درمانی به هزاران سال قبل باز می‌گردد. قدیمی‌ترین منابعی که از ماساژ درمانی به جا مانده است مربوط به متونی از چین باستان، ژاپن، هند، تمدن‌های عربی، مصر، یونان و روم است.

علاوه بر آن ماساژ در اروپا، طی دوران رنسانس به طور گسترده‌ای مورد توجه و استفاده قرار گرفته است. در دهه ۱۸۵۰، دو پزشک آمریکایی که تحصیلات خود را در سوئد گذرانده بودند، ماساژ درمانی را در آمریکا معرفی کردند. به این ترتیب ماساژ درمانی در این کشور ارتقا پیدا کرد و در زمینه‌های مختلف پزشکی و سلامتی مورد استفاده قرار گرفت. با پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی در درمان‌های طبی در دهه‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰، ماساژ محبوبیت خود را در آمریکا از دست داد. علاقه به ماساژ مجددا در دهه ۱۹۷۰ احیا و بین ورزشکاران زنده شد.

فواید ماساژ درمانی و عوارض آن

فواید ماساژ درمانی

براساس گزارش مصاحبه ملی بهداشت در سال ۲۰۰۷ که شامل بررسی جامع در مورد استفاده از CAM توسط آمریکایی‌ها بود، سالانه ۱۸ میلیون بزرگسال و ۷۰۰هزار کودک آمریکایی از ماساژ درمانی استفاده کرده بودند. از مزایای ماساژ درمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کاهش درد

بازسازی آسیب‌های ورزشی

کاهش استرس

افزایش آرامش

کنترل اضطراب

کنترل افسردگی

کمک به سلامت عمومی

خوراکی‌هایی که باعث کاهش استرس می‌شوند.

ماساژ درمانی چیست و انواع مختلف آن

اصطلاح «ماساژ درمانی» شامل بسیاری از تکنیک‌های مختلف است. به طور کلی، مالش و هرگونه حرکات دست روی عضلات و بافت‌های نرم بدن را ماساژ می‌گویند. اغلب درمانگران از دست‌ها و انگشت‌های خود برای ماساژ دادن استفاده می‌کنند، اما ممکن است از ساعد، آرنج یا پا برای ماساژ دادن استفاده شود.

معرفی چند نوع ماساژ

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی بر اساس آناتومی و فیزیولوژی توسط یک فیزیولوژیست سوئدی با نام «پزشکی ژیمناستیک» ابداع شد. در این ماساژ، درمانگر با استفاده از لمس کردن‌های طولانی، مشت و مال، حرکات چرخشی عمیق و تکان دادن و ضربه‌زدن استفاده می‌کنند. امروز این ماساژ را به عنوان ماساژ سوئدی می شناسند که پایه و اساس انواع دیگر ماساژ غربی، از جمله ماساژ ورزشی، ماساژ بافت عمیق و ماساژ آروماتراپی است.

مزایای ماساژ سوئدی

کاهش استرس و اضطراب

برطرف کردن اسپاسم عضلانی

حذف سموم و تورم

تقویت سیستم ایمنی بدن

بهبود رنگ پوست و گردش خون

کاهش بی‌خوابی

ماساژ ورزشی

این ماساژ تقریبا شبیه به ماساژ ورزشی است با این تفاوت که متناسب با نیاز ورزشکاران، تغییراتی در آن اعمال می‌شود. جالب است بدانید ماساژ ورزشی بعد از اینکه دونده فلاندی لاز ورن در سال ۱۹۷۲ در المپیک مونیخ رکورد ۱۰ کیلومتر را شکست مورد توجه قرار گرفت. چون که همه فهمیدند که او از ماساژ استفاده کرده است. این ماساژ بعد از شکسته شدن رکورد المپیک وارد آمریکا شد و به سرعت پیشرفت کرد. در حال حاضر ماساژور‌ها از اعضای ثابت تیم‌های ورزشی حرفه‌ای به حساب می‌آیند. این ماساژ باعث تحریک گردش خون و غدد لنفاوی و از بین رفتن اسپاسم (گره در عضلات) و افزایش دامنه حرکتی عضلات شده و شامل فشار، ماساژ نواحی حساس و کلیدی، ماساژ فیبر‌های متقاطع و تخلیه لنفاتیک است. چهار نوع ماساژ ورزشی وجود دارد.

قبل از مسابقه

بعد از مسابقه

ترمیمی

ماساژ توانبخشی

مزایای ماساژ ورزشی

کاهش احتمال بروز آسیب‌های ورزشی

بهبود حرکات مفصلی و افزایش انعطاف پذیری

کوتاه کردن زمان ریکاوری و بازیابی توان از دست رفته

افزایش سرعت دفع مواد زائد تولید شده در خلال ورزش Sport مثل اسید لاکتیک

ماساژ تریگر پوینت یا نقاط ماشه‌ای

دراین ماساژ جهت تسلی و تسکین منبع درد از کاربرد فشار ایزوله درسراسر ماساژ استفاده می‌شود. از مزایای ماساژ تریگر پوینت، رهایی از درد عضلات است. شما می‌توانید بهد از دوره ماساژ کاهش درد را تجربه کنید.

عوارض جانبی و خطرات ماساژ درمانی

همان طور که گفتیم اگر ماساژ درمانی توسط درمانگران ماهر انجام شود، ریسک بسیار کمی در مقابل سایر روش‌های درمانی دارد. عوارض جانبی ماساژ درمانی شامل ممکن است شامل درد‌های موقتی، احساس کوفتگی، کبودی، ورم و حساسیت پوستی به روغن‌های ماساژ باشد.

نکات ایمنی حین ماساژ درمانی

افرادی که مبتلا به انعقاد خون و تعداد پلاکت پایین هستند و افرادی که از داروهای رقیق‌کننده خون مثل وارفارین استفاده می‌کنند، نباید تحت ماساژ‌های شدید قرار بگیرند. از ماساژ دادن برخی نواحی باید اجتناب شود مثل نواحی‌ای از بدن که لخته خون، شکستگی، زخم باز یا زخم درحال خوب‌شدن، عفونت‌های پوستی یا استخوان‌های ضعیف (بر اثر پوکی استخوان یا سرطان)، وجود دارد یا اخیرا تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

افراد مبتلا به سرطان هم باید قبل از این که تحت درمان با ماساژ قرار بگیرند با پزشک معالج خود مشورت کنند. چون فشار مستقیم روی تومورها، معمولا نتایج خوبی به دنبال ندارد.

زنان باردار قبل از اینکه از خدمات ماساژ درمانی استفاده کنند، باید با پزشک خود مشورت کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زنم خائن بود سرش را بریدم! / با چشمان خودم دیدم! +عکس

تایید فساد مردان عراقی با زنان ایرانی در مشهد توسط یک مقام!

تجاوز خونین پسر همسایه به شیلا 11 ساله در اتاق خواب + عکس

سلفی بی شرمانه پرستاران با یک جسد +عکس

ناگفته های تلخ فریده از بی شرمی های پسرش

تجاوز به زن جوان در صحنه سرقت! + عکس

شیلا زن نیما بود اما از فرشاد بچه دار شد !

اعدام پریا استاد 34 ساله دانشگاه / او وقتی به هوش آمد همه چیز را باخته بود !

خواستگار شیطان صفت ریحانه را با 2 مرد به حجله اجباری برد

بلای هولناکی که بر سر نسرین زن چاق تهرانی در بیمارستان آمد

فیلم های مستهجن برای بی آبرو کردن یک مرد / زن دوستانش را به اتاق شوهرش فرستاد

نقشه شوم دختر جوان در سفر با مدیرعامل شرکت به دوبی / عکس های غیر اخلاقی رییس را به دادگاه کشاند !

سوسن برای یک شب عقد موقت می شد / نمی دانم بچه ام از کدام مرد است

 

کدخبر: 412920 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟