سس تند روحیه تان را تقویت می کند

غذاهای تند از آن چیزهایی هستند که یا دوستشان دارید یا از آنها متنفرید و معمولا حد وسطی وجود ندارد (البته ما معتقدیم که وجود دارد). با مواد زیادی می‌توان غذا را تند کرد اما یکی از راحت‌ترین راه‌ها اضافه کردن سس تند است. حتی در حین پخت و پز و قبل از حاضر شدن غذا می‌توانید به آن سس تند اضافه کنید. مانند همه مواد غذایی، سس تند هم می‌تواند در کوتاه مدت و میان مدت تاثیر زیادی روی بدن و سلامتی شما داشته باشد. تاثیرات گوارشی، افزایش انرژی، افزایش طول عمر و خیلی چیزهای دیگر.

گیرنده‌های درد زبانتان تحریک می‌شوند

اگر تا حالا یک فلفل چیلی خیلی تند را امتحان کرده باشید یا بیش از حد سس تند به غذایتان اضافه کرده باشید متوجه شده‌اید که زبانتان موقتا در معرض بعضی از دردها قرار می‌گیرد. این غذاهای تند واقعا سبب آسیب جدی بر روی بافت نرم درون دهان شما نمی شوند، یعنی که نباید بابت سوزش دهانتان نگران شوید و با خوردن چیزهای دیگر سعی در رفع آن داشته باشید. ماده‌ای که به طور طبیعی باعث تندی سس می‌شود کپسایسین نام دارد. کپسایسین به گیرنده‌های زبان متصل می‌شود و دما و درد را القا می‌کند. به همین دلیل است که موقع خوردن سس تند، دهانتان می‌سوزد و احساس درد می‌کنید، حتی اگر واقعا آسیبی در میان نباشد.

دمای درونی بدنتان افزایش می‌یابد

وقتی کمی از چیزی مانند سس تند که دارای ادویه است می‌خورید بدن شما شروع به گرمازایی می‌کند و طی این فرآیند دمای درونی بدن شما افزایش می‌یابد و باعث عرق کردن، آبریزش بینی و قرمز شدن صورت یا قسمت‌های دیگری از بدنتان می‌شود زیرا ریزترین عروق خونی بدنتان که مویرگ نام دارند منبسط می‌شوند و خون در آنها سرازیر می‌شود. این طبیعی است و جای نگرانی نیست.

روحیه شما بهتر می‌شود

به محض اینکه در زبانتان احساس سوزش کنید سیستم نگرانی‌تان به آن پاسخ می‌دهد و از بقیه قسمت‌های بدن برای حل آن کمک می‌گیرد و در نتیجه، اندورفین‌ها که باعث خوشحالیتان می‌شوند را آزاد می‌کند. اندورفین‌ها آزاد می‌شوند تا به شما برای مقابله با درد کمک کنند. اینکار باعث بی‌حسی اعصاب در زبان شما می‌شود و به تحمل درد کمک می‌کند. خوردن غذای تند باعث می‌شود اول درد را حس کنید و سپس خوشحال شوید. در واقع، همه حس‌ها را تجربه خواهید کرد.

ضربان قلب شما افزایش می‌یابد

اگر همیشه مقداری سس تند استفاده می‌کنید حتما متوجه شده‌اید که بعد از خوردن آن ضربان قبل شما کمی تندتر از قبل می‌شود. پس از خوردن سس تند مقدار خونی که به معده می‌رسد افزایش می‌یابد و این باعث افزایش ضربان قلب نیز می‌شود و گردش خون در تمام بدن تجدید می‌شود و به هضم بهتر و سریع‌تر غذا کمک می‌کند. همه این‌ها در ازای خوردن مقداری تندی اتفاق می‌افتد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 351853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟