عکـاسـی‌ در‌ سـفر Travel Photography

به گزارش رکنا، عکاسی در سفر ، ژانری (شاخه‌ای) از عکاسی است که شامل عکاسی از مناظر، مکان‌های تاریخی، فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و... در یک مکان و مقصد خاص می‌شود. این نوع عکس‌ها قدرت آن را دارد تا مخاطبش آرزو کند، کاش در آنجا بود و از حضورش لذت می‌برد، لذا این جذابیت باعث شده تا اغلب مردم جهان با استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای، نیمه‌حرفه‌ای و گوشی‌های همراه خود عکس‌های مورد علاقه خود را تهیه کرده و آنها را در فضاهای مجازی اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند. با مجموعه‌ای از عکس‌های سفر از مناظر شگفت‌انگیز، حیات وحش، طبیعت نفس‌گیر، فرهنگ‌ها و مردم، این امکان را خواهید داشت که یک مکان، کشور یا حتی جهان را با نگاه خود از طریق عکس‌هایتان به نمایش بگذارید. عکاسی در سفر فراتر از گرفتن یک عکس عالی است.

یک عکس خوب در سفر داستانی را بیان کرده، بیننده را به اندیشیدن وامی‌دارد؛ الهام بخش مکان‌های زیبا در این دنیای بزرگ است و می‌توان با نمایش آنها تفاوت مکان زندگی خود با دیگران را به خوبی بیان و بیننده را در سفر همراه و با یک مکان یا فرهنگ جدید آشنا کرد. نشنال جغرافیک ازجمله نشریاتی است که عکاسی در سفر را بین مردم جهان محبوب ساخت و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرد؛ این نشریه امروزه با داشتن حدود 260 میلیون دنبال کننده در فضاهای مجازی یکی از موفق‌ترین رسانه‌های جهان به حساب می‌آید. در اینجا تعدادی از تصاویر منتخب سال 2022 نشنال جغرافیک را که توسط عکاسان در سفر گرفته شده، با شما به اشتراک می‌گذاریم.

پدر و دختر

عکس یک لحظه صمیمی پدر (گاوچران) و دختر را در «باجا کالیفرنیای» مکزیک به ما نشان می‌دهد.

عکس: BALAZS GARDI

کریس رنجر

کریس «رنجر»، یکی از آخرین ماهیگیران صدف در کورنوال در جنوبغربی انگلستان در قایق چوبی 50 ساله خود، دیده می‌شود.

عکس: DAVID CHARBIT

قایق بادبانی

یک قایق بادبانی در آب‌های یخی اطراف سواحل نوا اسکوشیای کانادا، از کاوشگران افسانه‌ای که در این آب‌ها حرکت کردند، می‌توان به «سرجان فرانکلین» اشاره کرد که در جست‌و‌جوی گذرگاهی نزدیک به 200 سال پیش با خدمه‌اش در اینجا ناپدید شد.

عکس: RENAN OZTURK

جنگل نخل

عکسی از جنگل‌های نخل سبز و مسحورکننده نیپا در ویتنام. برگ‌های خرما توسط ماهیگیران و کشاورزان محلی برای سقف‌سازی و همچنین تزئین استفاده می‌شود.

عکس: CAO KY NHAN

زنی در معبد

زنی در معبد یونگونسا (بوسان/ کره جنوبی) فانوس‌هایی را در روز تولد بودا آویزان می‌کند. با فرا رسیدن شب، فانوس‌ها روشن می‌شوند و موجب درخششی رنگارنگ در محوطه معبد می‌شود.

عکس: BEN WELLER

مارتا پرز

در تصویر، مارتا پرز دیاس در منطقه کوهستانی گواتمالا با استفاده از چرخ ریسندگی، پنبه‌های تازه رنگ شده را می‌ریسد.

عکس: BELLA FALK

ماهیگیر رودخانه

ماهیگیر رودخانه گامبیا در ساحل غربی آفریقا که توری در دست دارد.

عکس: JASON FLORIO

منطقه کونن

منطقه کونن در شمال غربی نامیبیا، به‌دلیل شرایط سخت زندگی برای انسان‌ها و حیوانات ساکن در بیابان‌های وسیع آن شناخته شده است.

عکس: SCOTT RAMSAY

کلبه شلدون

کلبه شلدون، که فقط با هلیکوپتر قابل دسترسی است، در ارتفاع 5 هزار و 818 فوتی بر فراز دره بزرگ روث - پرتگاهی در پارک ملی دنالی آلاسکا قرار دارد.

عکس: JASON GULLEY

کاوس صادقلو / عکاس

کدخبر: 876200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟