روستای دره تفی کردستان مناسب برای سفر

به گزارش رکنا، اگر اهل سفر هستید رفتن به روستای دره تفی(شهر لک لک ها) به شما توصیه می شود. جالب است بدانید که تا همین چند سال پیش فقط یک جفت لک لک در این روستا توقف می کرد.

لک لک هایی که در مسیر کوچ به مناطق گرمسیر عربستان بودند اما رفتار توام با مهربانی مردم این منطقه حالا آنها را میزبان ده ها لک لک کرده که با حضورشان رنگ و بویی تازه به این روستا بخشیدند.

حالا با ورود لک لک ها به روستای دره تفی و همینطور سایر جاذبه های طبیعی و گردشگری این روستا به یک مقصد عالی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است.

لانه سازی بیش از 60جفت لک لک در روستای دره تفی

در حال حاضر بیشتر از 60جفت لک لک در این روستا لانه سازی کردند و مردم روستا از وجودشان خوشحال هستند. مردمی که لک لک های آسیب دیده را درمان کردند و رفتارشان با این پرنده ها می تواند به بقیه مردم درس حیوان دوستی بدهد.

لک لک

لک لک ها در خرداد ماه جوجه آوری می کنند و چند ماه پس از آن برای تغذیه و بزرگ کردن جوجه ها در لانه های خود می مانند و با شروع فصل سرما روستا را به مقصد مناطق گرمسیری ترک می کنند.

اهمیت لک لک ها برای مردم کردستان

به طور کلی لک لک ها در فرهنگ مردم کردستان ارزش و احترام خاصی دارند و همین امنیت باعث محافظت از این پرنده ها و زاد آوری آنها شده است.

لک لک در کردستان

اهالی روستا معتقدند لک لک های سفید برای مردم دنیا نماد صلح و خوش اقبالی هستند و در سال 1401 برای بازگشت لک لک ها جشن رقص و پایکوبی انجام دادند.

روستای دره تفی در 15کیلومتری شهر مریوان در استان کردستان قرار گرفته است.

کدخبر: 795253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟