سفری به تونل برفی لالون در البرز جنوبی

منطقه لالون ، از دیدنی های طبیعت کم نظیر البرز جنوبی است.

به گزارش رکنا ، روستای لالون، طبیعتی کوهستانی دارد و پُر از چشمه های زیبا می باشد. کوچه باغ های با صفا، تنگه لالون و همچنین آبشار خلنو، از دیگر جاذبه های طبیعی این روستا است.

در ابتدای بهار، چشمه سارهای فراوانی از دل کوه و از میان یخچال های طبیعی منطقه، به بیرون جهیده و منظره بس زیبایی از چشمه و کوه و آبشار، به نمایش در می آید.

دره لالون فشم نیز همانند سایر دره های کوهستانی دامنه جنوبی البرز، نقطه ای فوق العاده از حیث تعدد جاذبه های طبیعت گردی به حساب می آید.

نام این روستا، به جهت وجود گل های فراوان لاله در این منطقه، به این نام مشهور شده است و با گذشت زمان، از لاله گون، به لالون تبدیل شده است.

آب و هوای تنگه لالون

تنگه لالون، هوای مطبوعی دارد و آبشارها، چشمه ها، برف چال ها و تونل های برفی بر روی بستر رودخانه ، که ناشی از بهمن های زمستان سال گذشته است در طی مسیر، چشم نوازی می کنند. این روستا، دارای چشمه آب گازدار طبیعی می باشد که بومی های روستا، به آن، چشمه تلخاب می گویند.

از روستای لالون، مسیرهای کوهنوردی زیادی جهت صعود به قله های معروف منطقه آغاز می شود، یکی از قله های لالون، قله خلنوا است که آبشار تلخاب، ابتدای مسیر صعود به آن محسوب می شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 678894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟