هتل های bb و SC چه خدماتی ارائه می دهند؟

در این مطلب، سایت رزرو هتل جااینجاس به معرفی اقامتگاه ها و هتل های b&b و سلف کترینگ SC پرداخته است.

هتل b&b چیست؟

هتل های Bed and breakfast که با نام اختصاری b&b شناخته می شوند، هتل های کوچکی با خدمات محدود هستند. همانطور که از نام این هتل ها بر می آید، خدمات آنها در اقامت و صبحانه خلاصه می شود. به طور معمول تعداد اتاق های هتل های b&b اندک بوده و قیمت آنها هم ارزان تر است. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که b&b تنها به خدمات هتل ها محدود نمی شود.

در سراسر دنیا اقامتگاه هایی وجود دارند که معمولا به صورت شخصی اداره شده، به ارائه اقامتگاه و صبحانه به مسافران می پردازند. از این رو برخی بین هتل ها و این نوع اقامتگاه ها تمایز قائل می شوند. هتل های b&b درست در نقطه مقابل هتل های فولبرد و هافبرد قرار دارند که وعده های غذایی دیگر را هم در خدمات خود می گنجانند.

در هتل هایی که فقط اقامت و صبحانه را در خدمات خود تعریف می کنند، استفاده از سایر امکانات هتل رایگان نیست. البته استاندارد هتل های داخلی تفاوت فاحشی با هتل های خارجی دارد. در هتل های 4 یا 5 ستاره خارجی هزینه امکانات تفریحی مثل سالن ورزشی، اسپا و خدماتی از این دست در هنگام رزرو اتاق محاسبه می شود و دیگر نیازی به پرداخت پول جداگانه نیست. اما در ایران، هزینه رزرو هتل، تنها شامل اقامت و صبحانه می شود و بقیه خدمات رایگان نیست.

تفاوت اقامتگاه های b&b و هتل های b&b چیست؟

همانطور که گفتیم اقامتگاه هایی که منحصرا با نام b&b شناخته می شوند، معمولا خانه های شخصی هستند. سئوالی که مطرح می شود این است که این اقامتگاه ها با هتل های b&b چه تفاوتی دارند؟

تفاوت اصلی این دو نوع اقامتگاه در خدمات خلاصه می شود. در اقامتگاه های b&b خدمات محدود به اقامت و صبحانه می شود. البته این در صورتی است که شما بخواهید تنها چند شب را در آن بگذرانید. اما اگر اقامت شما طولانی تر شود، خدمات دیگری هم به شما ارائه خواهد شد که از آن جمله می توان به نظافت اتاق و تعویض ملحفه و حوله اشاره کرد. در نقطه مقابل، هتل ها به طور معمول خدمات بیشتری مانند خدمات خانه داری و نظافت ارائه می کنند.

هتل های bb و SC چه خدماتی ارائه می دهند؟

تمایز دیگر را می توان در اندازه این دو نوع اقامتگاه و تعداد اتاق ها مشاهده کرد. در هتل ها هم تعداد و هم تنوع اتاق ها بیشتر است. این در حالی است که در اقامتگاه های b&b تعداد اتاق ها اندک است. علاوه بر اینها، اقامتگاه های b&b شخصی هستند، بر خلاف هتل ها که بخشی از یک زنجیره بزرگ تر هستند که در شهرهای مختلف گسترده شده اند.

تعداد کارکنان هم از دیگر وجوه تمایز این دو نوع اقامتگاه است. در یک اقامتگاه b&b همه چیز بر عهده میزبان است. از آنجایی که اتاق ها کم و خدمات ساده است، نیاز به کارکنان بیشتر احساس نمی شود. اما در هتل های b&b به علت تعداد بیشتر اتاق ها، برای نظافت اتاق ها و ارائه دیگر خدمات، به پرسنل بیشتری نیاز است. و در نهایت به موضوع مهم قیمت می رسیم. طبیعی است که در اقامتگاه های b&b به خاطر خدمات کمتر، قیمت پایین تر است.

اقامتگاه های سلف کترینگSC چه هستند؟

در میان انواع بیشمار هتل ها و اقامتگاه هایی که این روزها به گوشتان می خورد، شاید اولین بار باشد که عبارت اقامتگاه های سلف کترینگ(Self-Catering) را می شنوید. قبل از هر چیز باید به شما بگوییم که سلف کترینگ ها شباهت چندانی به یک هتل ندارند. پس اگر به دنبال جای گرم و نرمی مثل هتل می گردید، اقامت در سلف کترینگ را فراموش کنید. اما سئوال اصلی: اقامتگاه سلف کترینگ چیست؟ اجازه بدهید ویژگی های این نوع اقامتگاه ها را در چند مورد بیان کنیم:

• اقامتگاه سلف کترینگ می تواند یک خانه روستایی باشد، یک ون کاروان، یک واحد آپارتمان، ویلا یا حتی یک خانه معمولی،

• سلف کترینگ ها برای اقامت های کوتاه مدت مناسب هستند، پس اگر به دنبال اقامت طولانی هستید، این مطلب را بخوانید،

• در این نوع اقامتگاه ها همه چیز به عهده خودتان است، از نظافت تا پخت و پز. بنابراین می توان گفت که اجاره ویلا را باید اقامت در یک سلف کترینگ دانست.

در مطلب هتل های b&b و SC چه خدماتی ارائه می دهند؛ با انواع دیگری از اقامتگاه ها آشنا شدیم. در حقیقت این خواست و سلیقه شماست که اقامتگاه مورد نظرتان را تعیین می کند. اگر دوست داشته باشید همه چیز مثل خانه خودتان باشد، یک اقامتگاه سلف کترینگ به کار شما می آید. اما اگر حوصله آشپزی ندارید و به صبحانه و جایی برای خوابیدن راضی هستید، هتل گزینه ایده آل تری برای شماست.

بهترین کار این است که در هنگام رزرو اقامتگاه مورد نظر خود دقت به خرج دهید. اینکه خدمات هتل شما شامل صبحانه رایگان می شود یا خیر، استفاده از امکانات دیگر هتل، رایگان است یا خیر و مواردی از این دست. توصیه می کنیم معرفی هتل ها را به همراه تصاویر و نظرات کاربران از قلم نیندازید. فراموش نکنید که استانداردهای هتل ها در سایر کشورهای جهان اندکی متفاوت از هتل های داخلی است.

منابع:

جااینجاس، رزرو هتل

https://jainjas.com/Blog/153/هتل-های-bb-و-SC-چه-خدماتی-ارائه-می-دهند؟

کدخبر: 543310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟