در سفر به دبی چه پولی را همراه خود ببریم؟

دبی بدون شک یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای ما ایرانیان است. دبی بزرگ ترین شهر در کشور امارات متحده عربی است و با پیشرفت های شگفت انگیزی که در دهه های اخیر داشته به یکی از بهترین و توریستی ترین شهرهای جهان تبدیل شده است. مراکز خرید مدرن و بزرگ، سواحل زیبا و نقره فام، تفریحات ساحلی و هزاران جاذبه گردشگری مفرح و هیجان انگیز دیگر باعث شده تا خیلی از ایرانی ها دبی را برای سفر انتخاب کنند. اما یکی از دغدغه های هر مسافر در سفر به دبی این است که در سفر به دبی چه پولی ببریم؟ آیا می توان پولمان را به صورت ریال به دبی برد و آنجا آن را تبدیل به واحد پول امارات و دبی کرد؟ یا این که بهتر است بودجه سفر را به صورت دلار یا یورو ببریم و بعد آن را تبدیل کنیم؟

واحد پول امارات چیست؟

  • راهنمای سفر به دبی

قبل از آن که بخواهیم به پرسش «در سفر به دبی چه پولی ببریم» پاسخ بدهیم لازم است ابتدا در مورد واحد پول رسمی امارات متحده عربی و دبی صحبت کنیم و شما را تا حدودی با این موضوع آشنا کنیم. واحد پول امارات متحده عربی «درهم» است که با کد AED مشخص می شود و گاهی درهم اماراتی هم نامیده می شود. پول خرد این کشور فلس (fils) نامیده می شود و هر ۱۰۰ فلس یک درهم را تشکیل می دهند. درهم در سال ۱۹۷۳ به عنوان واحد پول رسمی امارات متحده عربی معرفی شد و جایگزین ریال دبی و قطر شد.

  • تبدیل دلار به درهم امارات
  • دسته بندی اسکناس های امارات

اسکناس های درهم به صورت زیر دسته بندی می شوند:

اسکناس ۵ درهمی به رنگ قهوه ای

اسکناس ۱۰ درهمی به رنگ سبز

اسکناس ۲۰ درهمی به رنگ آبی روشن

اسکناس ۵۰ درهمی به رنگ بنفش

اسکناس ۱۰۰ درهمی به رنگ صورتی

اسکناس ۵۰۰ درهمی به رنگ آبی

اسکناس ۱۰۰۰ درهمی به رنگ قهوه ای ارغوانی

اسکناس های درهم دبی

دسته بندی سکه ها

پول خرد و سکه های امارات هم به سکه های ۱ درهمی، ۵ ، ۱۰، ۲۵ و ۵۰ فلسی دسته بندی می شوند. البته سکه های ۵ و ۱۰ فلسی کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و به اندازه سایر سکه ها رایج و متداول نیستند. برخلاف اسکناس های امارات که روی آن به دو زبان عربی و انگلیسی نوشته شده است، سکه ها فقط به زبان عربی هستند. اما خوشبختانه معمولا تنها ۳ نوع سکه در امارات و دبی رایج و متداول است و به همین دلیل بدون دانستن زبان عربی هم می توانید این سکه ها را بشناسید. سکه های ۱، ۵۰ و ۲۵ فلسی به رنگ نقره ای هستند و سکه های ۱، ۵ و ۱۰ فلسی هم از جنس برنز و طلایی رنگ هستند. یک طرف سکه ۱ درهمی شکل یک قهوه جوش سنتی عربی وجود دارد و از این طریق می توانید آن را تشخیص بدهید. سکه ۵۰ فلس گرد نیست و با ظاهر هفت گوشش و تصویر یک پالایشگاه نفت روی یک طرف سکه قابل شناسایی است.

  • سکه های فنس درهم

بعد از توضیح واحد پول و دسته بندی اسکناس ها و سکه های رایج در امارات به بحث اصلی می رسیم. در سفر به دبی چه پولی ببریم و کدام ارز برایمان به صرفه تر تمام می شود؟ آیا می توان پولمان را به واحد رسمی کشورمان (ریال) به دبی ببریم و آن جا آن را تبدیل کنیم؟ آیا بهتر است در این جا پولمان را به دلار تبدیل کنیم؟ یا می توانیم در همین ایران کل بودجه سفر را به درهم اماراتی تبدیل کنیم؟ کدام به صرفه تر است؟

اگر تا به حال سفر خارجی را تجربه کرده باشید حتما با مفهوم ارز مسافرتی آشنا هستید. به هر مسافر با توجه به مقصد سفر مقداری ارز به عنوان ارز مسافرتی و به صورت دلار و در حال حاضر یورو ارائه می شود. در یکی دو سال اخیر این مقدار کاهش پیدا کرده و بین ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ یورو با توجه به مقصد مورد نظر به هر مسافر ارز اختصاص پیدا می کند. از طرفی، بسیاری از مسافرانی که به دبی و امارات سفر می کنند قصد خرید دارند و اصلا شاید به همین هدف سفر می کنند. بنابراین احتمالا به ارز بیشتری احتیاج دارند و این سوال برایشان پیش می آید که در سفر به دبی چه پولی ببریم؟

مبلغی که به عنوان ارز مسافرتی به هر مسافر داده می شود در حال حاضر به صورت یورو پرداخت می شود. اگر در ایران اقدام به خرید درهم اماراتی بکنید شاید خیلی برایتان مقرون به صرفه تمام نشود و این کار را توصیه نمی کنیم. پیشنهاد ما این است که هزینه سفر و پولی که همراه خود می برید را حتما به صورت دلار یا یورو ببرید. در دبی صرافی های بسیار زیادی وجود دارند که دلار یا یوروی شما را به درهم اماراتی تبدیل می کنند و از این نظر لازم نیست نگرانی ای داشته باشید. علاوه بر صرافی ها، بسیاری از هتل های دبی هم کار تبدیل ارز را برای مسافران انجام می دهند و در مراکز خرید و مناطق مختلف هم صرافی هایی متعددی وجود دارد. در مرکز خرید دبی، مرکز خرید مارینا و … صرافی ها و مراکز تبدیل ارز مختلفی وجود دارند. برای راحتی و آسایش شما در ادامه برخی از معتبرترین صرافی های دبی را معرفی می کنیم:

  • صرافی شرف | Sharaf Exchange

یکی از معروف ترین و معتبرترین صرافی های دبی شرافی شرف است که در سال ۱۹۹۶ و به عنوان بخشی از گروه شرف راه اندازی شده است. این صرافی معتبر در حال حاضر ۱۵ شعبه در سرتاسر دبی دارد و در بسیاری از مراکز خرید، سواحل تفریحی و … می توانید پولتان را در این دفاتر چنج کنید.

  • صرافی الرستمانی | Al Rostamani Exchange

صرافی الرستمانی در واقع اولین شرکت صرافی در دبی است که موفق به دریافت جایزه بهترین کیفیت در سال ۲۰۱۳ شده است. این شرکت در حال حاضر ۱۶ شعبه در سرتاسردبی دارد و خدمات ارزی از قبیل چنج کردن و تبدیل ارز، انتقال وجه و خدمات کارت اعتباری را به مشتریان ارائه می کند. شعبه های صرافیث الرستمانی در خیابان مشهور و توریستی شیخ زاید، خیابان الفهیدی، خلیج دبی، دیره و پارک کاراما از جمله پرطرفدارترین این دفاتر به شمار می روند.

  • صرافی الفردان | Al Fardan Exchange

این شرکت صرافی در سال ۲۰۱۱ توسط انجمن بین المللی شبکه انتقالی پول به عنوان بهترین شرکت انتقال پول در خاورمیانه انتخاب شده است. این شرکت هم اکنون ۱۶ شعبه در سرتاسر دبی دارد که خدمات مختلف مالی مثل تبدیل ارز، انتقال وجه و … را به مشتریان ارائه می کند.

  • صرافی بین المللی امارات متحده عربی | UAE Exchange

صرافی امارات متحده عربی یکی از بزرگ ترین صرافی های زنجیره ای در دبی است که در سال ۱۹۸۰ افتتاح شده و هم اکنون بیش از ۶۰ شعبه در دبی دارد. در دفاتر این صرافی انواع خدمات پولی مثل تبدیل نرخ ارز، انتقال وجه، سرویس های پرداخت صورتحساب و … به مشتریان ارائه می شود. این شرکت برنامه وفاداری را هم به مشتریان دائمی و همیشگی خود ارائه می کند.

  • صرافی الانصاری | Al Ansari Exchange

یکی دیگر از معروف ترین صرافی های دبی صرافی الانصاری است که در سال ۲۰۱۵ به عنوان یکی از برترین شرکت های خاورمیانه توسط مجله فوربز انتخاب شده است. این شرکت همچنین موفق به اخذ جایزه شیخ خلیفه در سال ۲۰۱۴ شده است. این شرکت اولین دفترش را در سال ۱۹۶۶ افتتاح کرده و در حال حاضر بیش از ۱۷۰ شعبه در سرتاسر امارات متحده عربی و بیش از ۷۰ شعبه در شهر دبی دارد. بنابراین تقریبا در هر کجای دبی که باشید می توانید یکی از شعب صرافی الانصاری را مشاهده کنید و برای تبدیل ارز به آن جا مراجعه کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 458688 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟