فرار از این کوه سرد غیر ممکن است+عکس

در آمریکا کوهی به نام نیوهمپشایر دومین مکان سرد دنیا معرفی شده است دما در زمان اعلام این خبر در نیوهمپشایر به منفی 37.7 درجه سانتیگراد رسیده بوده است.

هوا که رو به سردی می رود، رفتن زیر یک پتو، کنار آتش با یک فنجان قهوه بسیار لذت بخش است. اما مناطقی در کره زمین وجود دارند که انجام این کارها برای فرار Escape از سرمای فوق العاده کافی نیست.

براساس گزارش بوستون گلوب، از یک سو سیدنی استرالیا در تاریخ هفتم ژانویه یکی از گرمترین دماهای تاریخ خود را تجربه کرد، 47.3 درجه سانتیگراد، و در سویی دیگر عنوان دومین مکان سرد جهان به کوه نیوهمپشایر در ایالت واشنگتن آمریکا اختصاص یافت.

رصدخانه واشنگتن با توئیت رکورد بی سابقه سرما در این منطقه اعلام کرد کوه نیوهمپشایر به همراه شهر کانادایی آرمسترانگ در اونتاریو دومین مناطق سر جهان هستند.دما در زمان اعلام این خبر در نیوهمپشایر به منفی 37.7 درجه سانتیگراد رسیده بوده است. شدت سرمای باد نیز در این منطقه منفی 70 درجه سانتیگراد اعلام شد. این به آن معنی است که دمایی که در این کوه احساس می شده سردتر از

سطح مریخ بوده است. سردترین نقاط جهان در همان روز یروکا ناناوت در کانادا و جاکوتسک در روسیه بوده اند که دمای آنها به منفی 38 درجه رسیده بود.کوه نیوهمپشایر واقع در رشته کوه وایت در ارتفاع 1917 متر بالاتر ز سطح دریا واقع شده است و همین موضوع آن را به مرتفع ترین قله در شمال شرق آمریکا تبدیل کرده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 447157 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟