تفریحات ساحلی این کشور زیبا را از دست ندهید

در حالیکه شهر استانبول معمولا به عنوان یک مقصد فرهنگی و یا مقصدی محبوب برای خرید کردن شناخته شده است، شاید کسی فکر نکند در این شهر زیبا با ساختمان‌های تاریخی و خیابان ‌های محبوب برای خرید کردن، می‌تواند از تفریحات ساحلی و آبی نیز بهره‌مند شود. اما بد نیست بدانید در فصل تابستان می‌توانید در این شهر به سواحلی زیبا و خلوت هم سر بزنید و از تعطیلات خود حسابی لذت ببرید.

جزایر پرنسس (Princes islands )

جزایر پرنسس را می‌توان از جمله محبوب‌ترین نقاط برای شنا کردن در فصل تابستان دانست. اطراف این جزایر فضای طبیعی دست نخورده و دریای بیکرانی وجود دارد که همین موجب می‌شود هر یک از این جزایر به مکان مناسبی برای لذت بردن از ساحل و دریا تبدیل شود. کشتی‌ها از استانبول معمولا طی 45 دقیقه به این جزایر می‌رسند. در این جزایر معمولا تردد ماشین‌ها مجاز نیست و افراد برای گشتن در جزایر باید از دوچرخه استفاده کنند. از جمله محبوب ترین جزایر برای لذت بردن از ساحل در استانبول می توان به بورگاز آدا ( Burgazada ) ، بیوک آدا ( Buyukada ) و هیبلی آدا ( Heybediada ) اشاره کرد.

صدف آداسی ( Sedef Adasi )

اگرچه صدف آداسی نیز یکی از جزایر استانبول است اما در مجموعه جزایر پرنسس جای نمی‌گیرد. معمولا فقط یک قایق به سمت این جزیره می‌رود که آن هم در بخش آسیایی استانبول (Bostanci) قرار دارد. همین باعث می شود رسیدن به این جزیره کمی سخت باشد اما در عین حال از جمله اماکنی خواهد بود که کمتر کسی در استانبول به آن سفر کرده است و به همین دلیل دنج‌تر هم هست. در این جزیره رستوران‌های ساحلی، کلوب های ساحلی و همچنین ساحلی بکر و خلوت می یابید. اگر گروهی سفر می‌کنید می‌توانید یک تاکسی دریایی که به آن دنیز تاکسی ( deniz taxi ) می گویند کرایه کنید و با هزینه‌ای کمتر به این جزیره بروید.

کیلیوس ( Kilyos )

کیلیوس یک دهکدهی کوچک و ساحلی در کنار دریای سیاه است که با فاصله یک ساعت از شهر استانبول قرار گرفته است. در این دهکده می توانید کلوبهای ساحلی و تفریحی بسیاری بیابید که فقط در فصل تابستان باز هستند. اگر به موسیقی علاقه‌مند هستید به ساحل سوما (Suma Beach ) ، در ساحل بورچ ( Burc Beach ) نیز می‌توانید به تفریحات آبی از جمله اسکی روی آب مشغول شوید.

شیل ( Şile )

شیل با فاصله 70 کیلومتر از شهر استانبول قرار گرفته است و یکی از بهترین مقاصد برای سفری یکروزه از شهر استانبول است. شیل در کنار دریای سیاه واقع شده. اگر ماشین ندارید می‌توانید با اتوبوس‌های شماره 139 به سمت این منطقه بروید. این مسیر با اتوبوس دو ساعت طول می‌کشد. شیل سواحل زیبای بسیاری دارد و رستوران‌های آن غذاهای دریایی بخصوص و ماهی‌های خوشمزه‌ای سرو می‌کنند. اگر بخواهید شب را در این منطقه بگذرانید نیز می توانید با قیمتی ارزان پانسیون یا اقامتگاههایی را بیابید.

 

 

کدخبر: 392163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟