رنگ صورتی این دریاچه خیره کننده است/پدیده ای شگفت انگیز در سنگال

سنگال کشوری است که در غرب آفریقا واقع شده وپایتخت آن داکار است. این کشور با اینکه وسعت زیادی ندارد و از لحاظ جغرافیایی نیز موقعیت آن عالی نیست اما یکی از کشورهای مهم و برجسته در قاره آفریقا به حساب می‌آید. در سال ۱۶۵۹ فرانسوی‌ها اولین افرادی بودند که در این کشور بندرگاه ساختند و نام آن را سن لویی گذاشتند. از لحاظ پراکندگی جمعیتی، ۹۰ درصد از جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند. جالب است بدانید که با توجه به تنوع فرهنگی و جمعیتی سنگال، این کشور به پل Bridge فرهنگی بین مسلمانان و سیاه‌پوستان آفریقا تبدیل شده.

این کشور مناطق دیدنی بسیار جالب و زیبایی دارد. یک دریاچه منحصربه‌فرد در این منطقه وجود دارد که به دلیل داشتن رنگ صورتی بسیار خیره کننده و حیرت انگیز است. این دریاچه Retba نام دارد و توسط تپه‌های باریک از اقیانوس اطلس جدا شده است و تحقیقات نشان داده که میزان نمک داخل این دریاچه بسیار زیاد است.

رنگ این دریاچه به دلیل باکتری‌هایی است که از نمک دریاچه جذب می‌شوند. این باکتری‌ها رنگدانه‌های قرمز را از نور خورشید جذب می‌کنند و به همین دلیل رنگی زیبا و خاص در این دریاچه به وجود می‌آید. به دلیل میزان نمک موجود در این دریاچه موجود زنده‌ای در آن زندگی نمی‌کند و این ناحیه به دلیل رنگ ویژه‌ای که دارد به یک منطقه توریستی تبدیل شده است.

در ادامه این مطلب کمی با فرهنگ غذایی سنگال آشنا می‌شویم.

فرهنگ غذایی سنگال

یکی از فعالیت‌های گسترده این کشور تولید ،رآورده‌های غذایی است. کشاورزی یکی از کارهایی است که در این سرزمین انجام می‌دهند و محصولات کشاورزی معروف آن‌ها ارزن، ذرت، برنج، بادام زمینی، گوجه فرنگی و سبزیجات است و مردم این کشور به خوردن کربوهیدرات علاقه دارند.

مردم این کشور به دلیل اینکه مسلمان هستند ماه رمضان را مانند مردم ایران سپری می‌کنند. آن‌ها روزه خود را با خرما باز می‌کنند و معمولا در زمان افطار شیر یا آب سرد می‌نوشند. جالب است که در این کشور کسی چایی نمی‌نوشد. عده‌ای از مردم همراه خود غذا به مساجد می‌برند و بعد از نماز مغرب از روزه‌داران پذیرایی می‌کنند.

در کشورهای آفریقایی معمولا قیمت بعضی غذاها در ماه رمضان گران‌تر از ماه‌های دیگر به فروش می‌رسد.

کافه و رستوران

رستوران لاگون در پایتخت این کشور قرار گرفته است و با انواع غذاهای فرانسوی، آفریقایی و دریایی از شما پذیرایی می‌کنند. این رستوران یک رستوران لوکس و گران است و یک رستوران ساحلی به حساب می‌آید. هزینه خوردن غذا در این رستوران بالا است اما کیفیت غذاهای این رستوران عالی است و به یک بار امتحان کردن آن می‌ارزد.

این کشور کافه‌های زیادی ندارد اما کافه اریک کایزر داکار یکی از بهترین کافه‌هایی است که می‌توانید به آن سر بزنید و از تنوع شیرینی‌ها و دسرهای آن لذت ببرید و میان وعده‌های خوشمزه آن را امتحان کنید.

طرز تهیه

آکارا یکی از غذاهای آفریقایی است که طرز تهیه آن سخت نیست و یک غذای ساده و ارزان است و در کشورهای آفریقایی مانند سنگال، غنا و نیجریه طرفداران زیادی دارد.

برای تهیه این غذا باید لوبیا چشم بلبلی را خیس کرده و پوست آن را جدا کنید. بعد از اینکه پوست لوبیاها را جدا کردید آن‎ها را با هم در هاون بکوبید و آن‌ را درون یک ظرف ملامین بریزید. ظرفتان را روی بخار آب قرار دهید تا بپزد سپس خمیر به دست آمده را به صورت گلوله‌های کوچک درست کنید و درون روغن بیندازید تا سرخ شوند.

فلفل دلمه‌ای و چیلی قرمز را در آب بپزید و پوست آن‌ها را جدا کنید تا یک مایع از آن‌ها باقی بماند. شکر، نمک، آبلیمو و روغن زیتون را نیز به این مایع اضافه کنید تا سس مخصوص آن به دست آید

 

کدخبر: 386920 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟