قبل از سفر به این کشور با فرهنگ غذایی اش آشنا شوید

لهستان کشوری است در مرکز اروپا که از غرب با آلمان، از جنوب غربی با جمهوری چک، از جنوب با اسلوواکی و از شمال شرقی با لیتوانی و روسیه همسایگی دارد. مساحت این کشور حدود ۳۱۲ هزار کیلومتر مربع است و شصت و نهمین کشور جهان و نهمین کشور بزرگ قاره اروپا است. جمعیت این کشور ۳۹ میلیون نفر است و سی و چهارمین کشور پر جمعیت جهان است. پایتخت این کشور ورشو نام دارد. فرهنگ غذایی لهستان کمی عجیب است و در مراسم‌ خود رسم و رسوم عجیبی را رعایت می‌کنند.یکی از مواد غذایی که از نوشیدنی‌های بومی لهستان است و به صورت سرد و گرم سرو می‌کنند و میل می‌کنند کمپوت است. این کشور غذاهای معروف زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بیگوس، سوپ برش، کوپیتکا و ویگیلیا اشاره کرد که ویگیلیا غذای مخصوص شب کریسمس آن‌ها است.

اگر به لهستان سفر کردید به سادگی از کنار غذاهای محلی آن نگذرید و حتما آن‌ها را امتحان کنید. بعضی از غذاهای آن‌ها دارای کالری بالایی است اما به امتحانش می‌ارزد و پشیمان نخواهید شد.

اکثر غذاهای این کشور با گوشت قرمز طبخ می‌شوند حتی در صبحانه‌های آن‌ها نیز گوشت قرمز وجود دارد. همچنین سوسیس‌ها و نان‌های این منطقه نیز مانند آلمان معروف است. به طور کلی بهتر است بدانید که اصلی‌ترین وعده غذایی مردم این کشور، نهار است.

مردم این کشور رسم و رسوم مخصوص به خود را دارند. برای مثال در شب کریسمس در کنار میز شام خود یا زیر رومیزی یونجه قرار می‌دهند و بعد از خوردن شام میبینند که اگر ساقه یونجه سبز باشد نماد ثروت و شانس در سال جدید است و اگر زرد باشد به این معنی است که تغییری در سال جدید برای آن‌ها به وجود نخواهد آمد و اگر ساقه شکسته باشد برای آن‌ها نماد بدشانسی است. این سنت به دلیل تولد مسیح انجام می‌شود و همچنین بعضی از افراد تمام کف خانه را از یونجه پر می‌کنند.

آن‌ها در شب کریسمس نوعی ویفر که ترکیبی از آرد گندم و آب است و مستطیل شکل است تهیه می‌کنند و همدیگر را در خوردن این ویفر شریک می‌کنند. سر میز شام از این ویفرها به یکدیگر می‌دهند و برای هم آرزوی خوشبختی می‌کنند. این ویفر نمادی از بخشش، اتحاد و دوستی برای آن‌ها است.

کافه و رستوران

رستوران لهستانی در ورشو رستورانی زیبا و منحصر به فرد است که هم فضای باز برای تابستان دارد و هم دارای فضای بسته و سر پوشیده است. این رستوران در منطقه تاریخی شهر ورشو واقع شده و بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها را در اختیار شما خواهد گذاشت.

کافه رستوران شارلوت یک کافه فوق‌العاده است که به دلیل داشتن صبحانه‌های عالی خود معروف شده است و صبحی نیست که به راحتی بتوان در آن جا پیدا کرد و شلوغ نباشد.

طرز تهیه

سوپ بُرش از چغندر، هویج، کلم و گوجه فرنگی تشکیل می‌شود و نه تنها خوشمزه است بلکه رنگ قرمز سیر آن روی میز غذا نظر همه را به خود جلب می‌کند. در عین حال این سوپ بسیار مقوی و رژیمی محسوب می‌شود.

مواد لازم

چغندر (لبو): ۳ عدد متوسط

سیب زمینی: ۲ عدد متوسط

پیاز: ۱ عدد متوسط

لوبیا: ۴۰۰ گرم (کنسرو)

برگ بو: ۲ عدد

آب: ۱۰ فنجان

آب مرغ یا گوشت: ۶ فنجان

گوجه فرنگی: ۱ کنسرو

آب لیمو: ۴ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری

شوید: ۱ قاشق غذاخوری (خرد شده)

روغن: ۴ قاشق غذاخوری

هویج: ۲ عدد

کلم پیچ: ۱ نصفه

طرز تهیه

در یک قابلمه بزرگ چغندرها را بپزید و روی حرارت متوسط به مدت یک ساعت قرار دهید تا چغندرها پخته و لبو شوند. لبوها را از آب بیرون بیاورید، کنار بگذارید و آب آن ها را نگه دارید.

سیب زمینی را پوست گرفته و به شکل مستطیلی خرد کنید، داخل آب لبو بریزید و بپزید تا نرم شوند.

هویج را پوست گرفته و رنده کنید. پیاز را هم پوست بگیرید و خرد کنید. سپس آن ها را با روغن داخل ماهیتابه تفت دهید تا نرم شوند. سپس گوجه‌ها را به ماهیتابه اضافه کنید و دوباره تفت دهید.

کلم را خرد کرده و داخل قابلمه حاوی سیب زمینی بریزید.

لبوها را به شکل نواری خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید.

آب مرغ یا گوشت، آب لیمو، برگ بو، فلفل و کنسرو لوبیا را به سوپ اضافه کنید و هم بزنید.

هویج، پیاز تفت داده شده و شوید را داخل سوپ بریزید و ۱۰ دقیقه بپزید تا جا بیفتد و تمام مواد نرم شوند.

سوپ را داخل ظرف مخصوص بریزید و خامه ترش را روی آن اضافه کنید.

 

 

کدخبر: 385682 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟