چشمه آبگرم «شوط»، برای جذب گردشگران سلامت

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: چشمه آبگرم شهرستان شوط ظرفیتی بی‌نظیر برای جذب گردشگر سلامت به این منطقه است.

«سلیمانی» در حاشیه بازدید از پروژه آبگرم شوط این پروژه را زمینه‌ساز جذب گردشگر و توریست به این منطقه عنوان کرد و گفت: وجود چشمه آبگرم در این شهرستان می‌تواند به‌عنوان یک منبع جذب توریست درمانی ایفای نقش کند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به این‌که در صورت تأمین اعتبارات مالی، این پروژه در سال 97 به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: این پروژه در دو مجموعه جداگانه که هرکدام خواص درمانی مجزایی دارند در حال احداث است.

سلیمانی در ادامه سفر خود به این شهرستان در بازدید از پروژه پارک بانوان شوط از نزدیک در جریان روند اجرای پروژه قرار گرفت و در حاشیه این بازدید با اشاره به این‌که احداث پارک ویژه بانوان از مهم‌ترین مطالبات بانوان ایرانی است، افزود: فرهنگ شهرنشینی به گونه‌ای است که در بسیاری از شهرها بانوان حتی اگر بخواهند روز خود را با نرمش و ورزش Sport صبحگاهی آغاز کنند، مکانی برای این کار ندارند، از این‌رو با این هدف در شهرستان شوط پارک بانوان احداث می‌شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به این‌که با تأمین اعتبار، به‌زودی شاهد بهره‌برداری از این پارک خواهیم بود، خاطرنشان کرد: پارک بانوان شوط مجهز به زمین اسکیت، زمین تنیس، رستوران و کافی شاپ، محل نگهداری دوچرخه، زمین بازی کودکان، نمایشگاه، نشیمنگاه خانواده، پارکینگ، آبنما و مسیر دوچرخه است که در آن از معماری ایرانی و سنتی استفاده شده است.

سلیمانی با اشاره به این‌که بانوان به‌عنوان پایه و اساس خانواده، نقش مهمی در تعلیم و تربیت جوانان و حضور در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی دارند، گفت: توسعه پارک‌های ویژه بانوان، سلامت و بالندگی جامعه را دامن می‌زند.

بازدید از پروژه سالن سرپوشیده ویژه بانوان و پروژه‌های تعریض جاده شوط از دیگر برنامه‌های امروز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بود.

 

کدخبر: 379005 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟