حیرت انگیزترین جزایر تفریحی در جنوب

جزایر دیدنی جنوب ایران به سبب داشتن جاذبه‌های تاریخی، تفریحی، گردشگری و طبیعی شگفت انگیز، سالانه میلیون‌ها گردشگر را جذب خود می‌کند. 

قشم، بزرگترین جزیره خلیج فارس است. این جزیره بیش از هزار و پانصد کیلومتر وسعت دارد؛ بنابراین اگر به قشم سفر کردید بهتر است با ماشین مکان‌های دیدنی آن را بازدید کنید. قشم به دلیل جاذبه‌های دیدنی و تاریخی، موقعیت مناسب، بندر تجاری و لنگرگاه از جایگاه ویژه‌ای نسبت به سایر جزایر برخوردار است. جزیره قشم تنها ژئوپارک طبیعی ایران و خاورمیانه هم‌چنین بزرگترین غار نمکی، قلعه پرتغالی‌ها و مسجد جامع قشم جزو آثار تاریخی این جزیره هستند. وجود ۱۵ بندر تجاری قشم را به مکان مناسب برای خرید تبدیل کرده است. لازم به ذکر است، هر سال کمپینگ‌های بزرگی برای اسکان و اقامت مسافران نوروزی در این جزیره ایجاد می‌شود.جزیره کیش

جزیره کیش که در گذشته این جزیره را به اسم قیس می‌شناختند، مهم‌ترین قطب گردشگری خلیج فارس، در جنوب غربی بندرعباس و یکی از جزایر دیدنی جنوب ایران است. این جزیره بیضی شکل ۱۵ کیلومتر طول و ۷ کیلومتر عرض دارد. پارک هنر، ساحل مرجانی، سواحل ماسه‌ای، باغ پرندگان کیش، کشتی به گل نشسته یونانی، دلفیناریوم، آکواریوم، شهر زیرزمینی، تم پارک آبی اوشن از جاذبه‌های دیدنی کیش هستند هم‌چنین تفریحات دریایی کیش مثل غواصی، جت اسکی، گشت با قایق تندرو، پاراسل، قایق پدالی، اسکی روی آب، شاتل و پلاژ بانوان از ساعت ۱۰ صبح تا غروب آفتاب پذیرای مسافران نوروزی هستند. این جزیره سالانه بیش از یک میلیون بازدید کننده خارجی و ایرانی دارد.

جزیره هنگام با مساحت ۵۰ کیلومتر مربع در کناره‌های جنوبی جزیره قشم واقع شده است. آب‌های نیلگون این جزیره به زیستگاه دلفین‌ها شهرت دارد و با کمی دقت می‌توان انواع گونه‌های دریایی را در جزیره هنگام مشاهده کرد. بسیاری از گردشگران قشم برای تماشای دلفین‌ها به این جزیره سفر می‌کنند اما توجه داشته باشید اگر می‌خواهید بدون هزینه شاهد رقص دلفین‌ها باشید، صبح زود به ساحل بروید. خاک‌ و کوه‌های قرمز موجود در این جزیره، بسیار چشم‌نواز و دیدنی هستند هم‌چنین سواحل نقره‌ای این جزیره به دلیل وجود کانی‌ها و ذرات براق بین ماسه‌ها و منظره‌ شگفت‌انگیز نورانی‌ای که در شب با به ساحل رسیدن موج‌ها به وجود می‌آید، بی‌شک شما را به وجد خواهد آورد. به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ اگر به این جزیره سفر می‌کنید، لذت شنا کردن در آب‌های شفاف مرجانی این منطقه را از دست ندهید.

جزیره هرمز

هرمز یکی از جزایر بیضی شکل جنوب ایران، در ۸ کیلومتری بندرعباس و ورودی خلیج فارس واقع است. در این جزیره کوه‌هایی به رنگ قرمز، سفید و زرد دیده می‌شود که مردم از خاک قرمز در تهیه انواع سس، مربا و ادویه برای طبخ ماهی استفاده می‌کنند. عجایب و شگفتی‌های این جزیره شما را مجذوب خود خواهد کرد. برای سفر به سوگلی جزایر خلیج فارس می‌توانید به وسیله شناور‌های استاندارد از بندر شهید حقانی عازم این جزیره شوید. موزه احمد ناعلیان و قلعه پرتغالی‌ها از جاذبه‌های دیدنی جزیره هرمز هستند.

جزیره خارک

جزیره خارک، جزیره مسکونی و از توابع استان بوشهر است. این جزیره به دلیل داشتن سواحل عمیق و لنگرگاه‌های مناسب، یکی از مهم‌ترین پایانه‌های صادرات نفت جهان است. سنگ‌نوشته‌هایی از دوران باستان به زبان فارسی در این جزیره به جا مانده که از نام خلیج همیشه فارس یاد می‌کند. باغ هلندی‌ها، قلعه هلندی‌ها، آبادی خارک، قبر علمدار و قبر ابوبکر از مکان‌های قدیمی خارک هستند.

جزیره شتور

جزیره شتور یا شیدور یک جزیره غیر مسکونی در توابع استان هرمزگان است. این جزیره به علت داشتن مار‌‌های سمی سیاه که زیر ماسه‌ها مخفی می‌شوند، غیر مسکونی بوده و جزیره ماران یا به زبان محلی مارو نامیده می‌شود. شتور از پناهگاه‌های مهم حیات وحش، مناطق طبیعی و پرندگانی مثل عقاب دریایی دم سفید، لاک‌پشت‌های دریایی و دلفین‌ها در خلیج فارس است که تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است. بکر بودن و آرامش زیستگاهی عامل اصلی زیستگاه پرندگان و خزندگان مختلف، آب‌سنگ‌های مرجانی و ۱۹ مدل مرجان در این منطقه است.

جزیره هندورابی یا هندرابی از جزایر دیدنی جنوب ایران

جزیره هندرابی از توابع بخش کیش و حد فاصل بین جزیره کیش و لاوان است. بهترین زمان برای سفر به این جزیره از اوایل پاییز تا اوایل خرداد است. از بندر چیرویه واقع در استان هرمزگان؛ شهرستان بندر لنگه تا هندورابی 20 دقیقه فاصله است. از آثار باستانی این جزیره قریه الدورات و دژ‌های پرتغالی‌ها هم‌چنین جاذبه‌های طبیعی جزیره هندورابی بسیار زیاد و شگفت‌انگیز است. وجود مرجان‌ها، جزیره هندورابی را به زیستگاهی بسیار مناسب برای آبزیانی مثل تن ماهیان دم زرد، پیکاسو، یونیک، ملوان و طوطی ماهیان تبدیل کرده است. غواصی کردن و دیدن لاک‌پشت‌های این جزیره بسیار هیجان انگیز است. اگر در تعطیلات نوروز به جزیره کیش سفر کردید به وسیله قایق موتوری می‌توانید از جزیره هندورابی بازدید کنید.

کدخبر: 377697 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟