در سفر به ازمیر این 13 مکان تماشایی را از دست ندهید

اگر بخواهید از نظر وسعت ازمیر را بیشتر بشناسید باید بگوییم که بعد از استانبول و آنکارا ازمیر بزرگترین و وسیع ترین شهر ترکیه است که از جهت های مختلفی نظیر اقتصادی، گردشگری، صنعت و حتی بندری بودن، ممتاز است. آمار گرفته شده در سال ۲۰۰۸ گویای این است که این شهر بالغ بر ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که البته تا امسال که ۸ سال از این تاریخ می گذرد باید شمار ساکنین و مهاجرین به این شهر افزایش یافته باشد. ازمیر مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه ها و همایش های تجاری و صنعتی و حتی علمی و فنی است.

ازمیر از نظر علمی نیز کارنامه ی خوش آب و رنگی دارد. دانشگاه صنعتی ازمیر که شهرت آن در ترکیه و کشورهای علم دوست، پیچیده از مهم ترین بخش های علمی این شهر آرام است. محصلان این دانشگاه در رشته های فنی و مهندسی مشغول به علم آموزی هستند. از نظر گردشگری، جنوب ازمیر، زبانزد خاص و عام است. سواحل زیبای ماسه ای، در کنار مکان های تاریخی گردشگری، و حتی آب معدنی های این شهر، مورد استقبال توریست ها قرار می گیرد. برای مثالی از جاذبه ها می توان به شهر تاریخی افس اشاره کرد.

چگونه به ازمیر برویم؟

اگر به دنبال ساده ترین و سریع ترین راه ممکن برای رسیدن به ازمیر هستید توصیه می کنیم که از خطوط هوایی منتهی به فرودگاه ازمیر استفاده کنید. این فرودگاه، محل عبور و مرور بسیاری از توریست هایی است که حتی قصد ماندن در ازمیر ندارند که از جمله آن ها می توان به کوش اداسی اشاره کرد. فرودگاه این شهر عدنان مندرس نام دارد که در حدود ۲۸ سال پیش افتتاح شده است. فرودگاه در ۱۸ کیلومتری جنوب مرکز شهر ازمیر قرار گرفته‌است.

به دیدار Alsancak بروید.

وب سایت های مطرح و راهنماهای گردشگری دنیا در جاذبه های گردشگری ترکیه مخصوصا ازمیر، اول از هرچیز به Alsancak اشاره می کنند. این مکان دیدنی از سواحل جنوبی در ازمیر تا خلیج ازمیر را فراگرفته و مکان آمد و شد توریست های بسیاری است.

در Alsancak می توانید معماری شهری و تاریخی و سنتی ازمیر را ببینید. کسانی که پیاده روی، در سواحل زیبا و آرام را می پسندند حتما باید سری به Alsancak بزنند و یک عصر دل انگیز را در آنجا سپری کنند.

از Kordonboyu دیدن کنید

Kordonboyu یک مکان جذاب و ساحلی در ازمیر است که در علاقمندان به دریا و ساحل آن را برای گردش ساحلی خود انتخاب می کنند. خیلی از توریست ها خرید خود را با گردش خود ادغام کرده و به این منطقه می آیند تا هم سیاحتی کرده باشند و هم خرید خوبی بکنند. هرچند محصولاتی که در این منطقه یافت می شود از نظر قیمت دست بالا به نظر می آیند اما از این جهت که برند ها واقعا اصل هستند و از طرفی، کیفیت محصولات عالی است شکی نیست.

رستوران های ساحلی لطف دیگری دارند که می توانید از غذاهای دریایی و ترکی آن ها میل کنید و لذت ببرید. همچنین علاقمندان به کالسکه سواری نیز می توانند ساحل را با کالسکه های موجود در این خطوط ساحلی سیاحت کنند که البته قدم زدن در این مکان لطف دیگری دارد.

به دیدن باغ وحش ازمیر بروید

باغ وحش بزرگ ازمیر در مساحت حدودی ۴۲۵ هزار متر مربع بنا شده که در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده و در آن انواع حیوانات زیبا و حتی درنده نیز نگهداری می شود. طبیعت این مکان در کنار ۶۵۰۰۰ نهالی که در آن کاشته شده واقعا زیباست. کافیست اراده کنید و خود را در این مکان دیدنی بیابید. محال است بتوانید کمتر از ۵ ساعت برای دیدن از آن وقت بگذارید.

از برج ساعت هم دیدن کنید ( Saat Kulesi)

مشهورترین و معروف ترین چیزی که همه از ازمیر به یاد دارند برج ساعت است که در واقع یک مکان گردشگری تاریخی در ازمیر می باشد. این برج که در میدان کوناک است محل رفت و آمد بسیاری از توریست های تاریخ پسند است. برج ساعت در سال ۱۹۰۱ توسط یک معمار فرانسوی طراحی شده اما ساعت آن هدیه ی امپراطوری آلمان بوده است. این برج که در ارتفاع ۲۵ متری از زمین قرار دارد تقریبا در فاصله ی زیادی از آن در سطح شهر دیده می شود اما دیدن از آن در شب در کنار ۴ فواره ی زیبایش واقعا لذت بخش است.

آسانسور ازمیر هم دیدنی است!

مکان دیدنی دیگر ازمیر آسانسور آن می باشد که بنایی تاریخی بوده که حدود یک قرن پیش صرفا برای راحتی در رفت و آمد مردم ساخته شده است. مردم با این آسانسور به راحتی می توانسته اند به مناطق مختلف شهر حرکت کنند. علت ساختن این آسانسور، سربالایی بودن سطح ازمیر بوده که رفت و آمد را مشکل می کرده است.

آسانسور چندی پیش مورد بازسازی قرار گرفت به طوری که بتوان از آن به عنوان یک جاذبه ی توریستی استفاده کرد اما فراموش نکنید که در این آسانسور یکی از رستوران های مطرح شهر واقع است که خوردن غذاهای آن در فضایی متفاوت، انتخاب هر توریست خوش ذوق است!

به بازار Store Kemeralti بروید

در تمام شهر های دنیا مراکز خرید نوین و تجاری زیاد به چشم می خورند اما مراکز خرید سنتی چیز دیگری است! یک بازار مطرح در ازمیر که هنوز رنگ و بوی قدیم دارد، بازار Kemeralti نام دارد. این بازار مکانی پر تردد در منطقه ای پر رفت و آمد و مهم از شهر است. رستوران هایی که در این منطقه مورد استفاده ی توریست ها قرار می گیرد با غذاهای دریایی و محلی در محلی دنج و لذت بخش، از گردشگران پذیرایی می کنند.

برای خرید سوغاتی و یادگاری های سنتی از ازمیر این بازار بهترین انتخاب است اما می توانید صبر کنید و بازارهای بعدی را هم مد نظر قرار دهید.

گردشگری در Kadifekale را از دست ندهید

Kadifekale که به نام قلعه کادیفه، شناخته می شود، قدمتش به ۴ قرن پیش از میلاد حضرت مسیح علیه السلام می رسد. اگر می خواهید تمام ویوی شهر را ببینید، کافیست به این قلعه بروید و شهر را زیر پای خود احساس کنید.

اگر به آثار معماری کهن علاقه دارید می توانید بر روی دیوارهای این قلعه آثار معماری و مجسمه های قدیمی ای مشاهده کنید که واقعا دیدن آن حس خاصی دارد.

به دیدار مرکز خرید Forum Bornova بروید

این یک مرکز خرید تقریبا جوان است که عمری ۱۰ ساله دارد. در ۲۰۰ هزار متر مربع مساحت این مرکز خرید حدود ۱۲۸ فروشگاه وجود دارند که تقریبا می توان گفت هرچه را که بخواهید می توانید در آن جا بیابید و بخرید. برندهای معروف و معتبری در این مکان وجود دارد که می توانید با خیال راحت خرید کنید. معماری این مکان با الهام از دریای اژه توسط معماران، برجسته، ارائه شده که خود نوعی جاذبه گردشگری به شمار می آید.

در این مکان درختچه ها، نخل و حوض های مملو از آب، مزین کننده مرکز خرید شده و می تواند خرید شما را به گردشی دلپذیر تبدیل کند.

موزه ی دیدنی Agora را هم ببینید

موزه ی آگورا که در شهر ازمیر واقع است در منطقه ی Namazgah واقع شده است. این مرکز توریستی در زمان رومی ها ساخته شده است. البته در آن زمان این منطقه بازار بوده است. بنای این مکان در ۱۷۸ سال بعد از میلاد مسیح علیه السلام در زلزله ای کاملا تخریب می شود اما به دستور امپراطور روم در آن زمان، بازسازی شده و به صورت یک جاذبه ی گردشگری زیبا در اختیار ازمیری ها و مردم سراسر دنیا قرار می گیرد.

کاخ Birgi Cakiraga را ببینید

Birgi Cakiraga یک جاذبه ی گردشگری مشهور در ازمیر می باشد که به عنوان کاخ تاریخی منتسب به سه قرن پیش می باشد. بنای این کاخ رنگی و سنتی بوده و بسیار زیباست. راهروهای چوبی که مدخل این کاخ است متفاوت ترین ورودی را برای این کاخ ایجاد کرده است.

باغ کاخ Birgi Cakiraga واقعا زیبا است که در محوطه ی ان قرار دارد و مکانی مناسب برای گردش توریست ها به شمار می آید.

گردشی متفاوت در مسجد معروف Hisar

اگر به بناهای گردشگری و مذهبی کشورها علاقه دارید، مسجد Hisar بهترین انتخاب در ازمیر است. این مسجد بزرگ که حاصل دست ساز معماران و هنرمندان قرن ۱۶ است دارای معماری زیبایی بوده و شما را به ۴ قرن پیش خواهد برد.

از مرکز خرید Ege Park Mavisehir هم دیدن کنید!

اگر مرکز خرید های قبلی نتوانسته نظر شما را به خود جلب کند قطعا Ege Park Mavisehir می تواند گزینه ی مناسب و متفاوتی باشد. برند پسند ها می توانند انواع برند های بین المللی را در این مکان بیابند و خریداری کنند. حتی برند هایی که به دلیل گرانی مورد پسند خیلی از افراد نیست نیز می توان در این منطقه یافت می شوند. سری هم به این مکان بزنید قطعا پشیمان نخواهید شد.

مرکز خرید Asmacati تقریبا جوان است و در سال ۲۰۰۹ ساخته شده است اما واقعا شما می توانید در این مرکز خرید که در مساحت حدودی ۲۳ هزار متر مربع ساخته شده است، هرچیزی را که بخواهید پیدا کنید و بخرید. تنوع در خرید در این مرکز موج می زند. در این مرکز خرید، که از جاذبه های دیدنی نیز استفاده شده تلاش بر این است که توریست ها در نهایت لذت و آرامش خرید کنند و از خرید و حضور در این مرکز خرید خسته نشوند و درست به همین دلیل است که کسانی که به این مرکز خرید می روند، تقریبا تمام فروشگاه ها را سر می زنند.

توصیه ما به شما این است که پیش از سفر به ازمیر، تحقیقات کافی داشته باشید و با مطالعه ی راهنمای گردشگری به ازمیر، تلاش کنید بی نقص ترین سفر را برای خود و خانواده تان رقم بزنید. مهم ترین چیزی که در ازمیر برجسته می نماید، ارامش و احساس لذتی است که از دریا به توریست ها منتقل می شود. بنابراین اگر به دنبال یک مکان پر هیاهو و پر جنب و جوش هستید، بجای ازمیر به مکان های دیگر ترکیه سفر کنید.

 

کدخبر: 377324 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟