دیدن این غار به گردشگران توصیه می شود

یکی دیگر از مکان های توریستی و جذاب آنتالیا منطقه کمر است که از مراکز مهم گردشگری با امکانات پذیرایی و اسکان ، سالن های غذاخوری ، پلاژ ، بندر کشتی های تفریحی و شهرهای تاریخی می باشد. همچنین یکی از مهمترین جذابیت های کمر ، زیبایی طبیعی آن است . دریا ، جنگل و کوه در نقطه ای بنام کمر بهم رسیده اند . به عنوان مثال ، رسیدن امواج دریا به درختان کاج ، و استفاده از درختان کاج در پلاژها بعنوان سایبان جذابیت و گیرایی خاصی دارد. شفافیت دریا و سرسبزی جنگل در کمر ، زیبایی متفاوتی دارد. بندر قایقهای تفریحی کمر ، خدمات پرکیفیتی را به قایق سواران ارائه می دهد. تورهای آبی با مبداء کمر ، امکان مشاهده گردشگاهها ، بنادر ، اماکن مسکونی آنتیک و زیبایی های طبیعی مسیر کمر به کاش را فراهم می سازد. در مزارع موجود در تاسیسات پذیرایی و اقامتی کمر و اطراف آن امکان اسب سواری تحت نظارت مربیان وجود دارد. همچنین آژانس های سیاحتی در پیست های اطراف کمر تورهای دوچرخه سواری برگزار می کنند. کمراز نظر آب و هوا تابستان های گرم و خشک و زمستانهای معتدل با بارش های فراوان دارد.

راه ارتباطی آنتالیا به کمر :

با توجه به اینکه جاده زمینی به موازات ساحل دریا کشیده شده است . مشاهده مناظر زیبای مسیر بسیار لذت بخش است . در هر ۱۰ دقیقه یک وسیله نقلیه ( خطی ) بطور متقابل از ترمینال اتوبوسرانی آنتالیا به طرف کمر حرکت می کند. کمر در فاصله یک ساعته به فرودگاه بین المللی آنتالیا قرار دارد. از طریق مسیر دریایی نیز امکان سفر به کمر وجود دارد.

ساحل سبز اولیمپوس کمر :

اولیمپوس که یکی از مهمترین شهرهای بندری کیلیای آنتیک بود در طول تاریخ موضوع مهمmythology بوده است. به علت مناسب بودن موقعیت خود ، اولیمپوس پناهگاه دزدان دریایی بوده و امروزه آثار تاریخی خود را در ساحل باشکوهی به طول ۳۲۰۰ متر ، با گیاهان بسیار نادر ، باKhimaria و با لاک پشتهایCaretta-Caretta ،با طبیعت زیبا که برای هر نوع فعالیت ورزشی مناسب است و با آلاچیق هایی که بعنوان پانسیون مورد استفاده قرار میگیرند منطقه ای مشهور در جهان است. مناطق آنتیک همانند اولیمپوس و فاسه لیس، ازدیگر جذابیت این شهر است . از طریق جاده زمینی و یا مسیر دریایی می توان از کمر به آولیمپوس و فاسه لیس رفت و آمد نمود. برگزاری تورهای تفریحی و گردشگری در سالهای اخیر به روستای مرتفع از قبیل روستای آلتین کایا دره و سووت جوماسی بیانگر جذابیت های بی نظیر این شهر است. از دیگر جاذبه های این منطقه می توان غارها را نام برد .

یکی از این غارها بنام غار بلدیبی در ۲۷ کیلومتری جنوب غربی آنتالیا و در ساحل دریا واقع شده است . در این محل آثار متعلق به دوراق ماقبل تاریخ بدست آمده است . غار دیگری که مورد توجه گردشگران قرار می گیرد غار ملا دلیگی است که در دامنه شرقی کوه تاحتالی واقع در غرب کمر می باشد. این غار از روستاهای آشاغی کوزی دره و یا تکیر اوا که در جاده کمر به کوملوجا قرار دارند فقط بصورت پیاده می توان رفت .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 367040 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟