خانه ای هیجان انگیز و وارونه در پوکت

پوکت جزیره ی دیدنی و دلنشین از تایلند است که به عنوان یکی از سه شهر مهم گردشگری تایلند به شمار می آید. هر چند جاذبه های گردشگری شهر های مختلف تا حدودی موضوع مشترک دارند اما در پوکت چیزهایی می توانید ببینید که واقعا بی نظیر اند. برای نمونه امروز گردشگرها به بان تیلانکا خواهد پرداخت که به عنوان یک خانه ی وارونه حدود دو سال پیش افتتاح شده و محل رفت و آمد گردشگران هیجان دوست است.

بان تیلانکا (Baan Teelanka) به گونه ای ساخته شده که در سه طبقه و با حیاتی بسیار انبوه از درختان سر سبز، محیطی متفاوت را برای گردشگران تدارک دیده است.

می توان گفت بان تیلانکا (Baan Teelanka) تنها خانه ی وارونه ای در تایلند و حتی در دنیا است. این خانه که بیشتر با عنوان موزه نیز شناخته می شود توسط یک زوج سوئیسی- تایلندی طرح ریزی شد و به اجرا رسید. در واقع توریست ها در بان تیلانکا (Baan Teelanka) تفاوت را به خوبی احساس می کنند و کمی متفکرانه تر گردش خود را به پایان می رسانند و صرفا نمی توان آن را یک جاذبه ی گردشگری ساده دانست.

سلفی گیر ها این جا می توانند عکس های جذابی بیندازند. مخصوصا افرادی که علاقه ی زیادی به انتشار عکس های هیجان انگیز در سوشال دارند می توانند از این مکان دیدن کنند و حسابی متفاوت واقع شوند.

بان تیلانکا (Baan Teelanka) با ارتفاع ۱۳ متر در سه طبقه ساخته شده که واقعا ترکیبی از تخیل و هنر Art و معماری است. این موزه همچنان توسط این زوج هنرمند Artist و خلاق مدیریت می شود. به محض ورود به این خانه ی وارونه ای، شما از محل سقف رد می شوید و به اتاق طبقه دوم زیر شیروانی می رسید. می توانید از هر سه طبقه به خوبی دیدن کنید. جالب است که تمام کارهای یاد شده زمانی انجام می شود که درست شما در حال قدم زدن روی سقف هستید. هیجان انگیز است نه ؟

در این خانه که متفاوت ترین جاذبهی گردشگری تایلند است سعی شده یک خانه ی واقعی با تمام امکانات به صورت وارونه ای تجهیز شود از این رو می توانید اتاق خواب کودک را هم در این مکان ببینید. همچنین آشپزخانه با وسایل آویزان و وارونه ای! و حتی نشیمن و از همه جالب تر حمامی با دکوراسیون حلق آویز و حتی اجزای آشپزخانه ای وارونه، می تواند نظر شما را جلب کند. اما از همه جذاب تر آکواریومی است که به صورت برعکس بکار گرفته شده است.

این خانه دارای ویویی از یک خانه ی معمولی نیست چرا که تمام اجازی بیرونی و نمای بیرونی این ساختمان وارونه، به شکل وارونه طور ساخته شده است. زمانی که شما در حال راه رفتن روی این ساختمان هستید احساس می کنید که یک نفر با دستان قدرتمند تمام خانه را زیر و رو کرده اما شما قادرید کماکان طبق روال معمولی تان در آن زندگی کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 357944 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟