در سفر به جزیره بویوک آدا استانبول از این تفریحات لذت ببرید

بویوک آدا (به ترکی استانبولی: Büyükada به معنی جزیرهٔ بزرگ) یا جزیرهٔ پرنس بزرگ‌ترین جزیره از بین نه جزیره اطراف استانبول در دریای مرمره است. در این جزیره عبور و مرور وسایل نقلیه موتوری به غیر از خودروهای عمومی مانند پلیس Police و شهرداری ممنوع است، و عبور و مرور بیشتر توسط دوچرخه یا درشکه‌هایی که توسط اسب کشیده میشوند، انجام میشود. این جزیره یکی از نقاط توریستی و تفریحی استانبول به شمار میرود.

خانه های ساخته شده در جزیره بویوک آدا به صورت ویلایی و ییلاقی است، لذا جمعیت آن در فصل های گرم سال چندین برابر جمعیت فصول سرد آن است . افرادی که قصد بازدید از این جزیره را دارند، باید در سمت اروپایی ترکیه از اسکله کاباتاش سوار کشتی های شهرداری شده و پس از طی پنجاه دقیقه به جزیزه بیوک برسند. کلیسای آیایورگی در بلندترین تپه این جزیره قرار دارد. این کلیسا در قرن ششم ساخته شده است و یکی از بناهای تاریخی این جزیره محسوب می شود .

کارهایی که باید در این جزیره زیبا انجام داد:

علت نامگذاری این جزایر به جزایر شاهزادگان یا همون پرنسس Princes Islands اینه که خیلی از شاهزاده های اروپایی رو که به هر دلیلی میخواستند طرد کنند به این جزیره خوش آب و هوا تبعید میکردند!کلا دارای ۷ جزیره هست که ۴ تا جزیره مسکونی و ۳ تای دیگه غیرمسکونی هستند .بیوک در ترکی به معنی بزرگ و آدا به معنی جزیره است که روی هم میشود جزیره بزرگ .این بزرگترین جزیره دریای مرمره است و در ۲۰ کیلو متری جنوب استانبول واقع شده . دارای طبیعتی بکر و دست نخورده است و هیچ وسیله نقلیه غیر از ماشین پلیس و آتش نشانی که آنها هم تنها در صورت ضرورت تردد میکنند در آن دیده نمیشود .رفت و آمد در آن با کالسکه های ۲ اسبه که فایتر نامیده میشود و ۴ نفر ظرفیت دارد و دوچرخه انجام می گیرد.به ایستگاه کالسکه رسیدیم که کالسکه ها به نوبت مشغول سوارکردن مسافرین بودند قیمت کالسکه ۶۰ لیر بود به نظرم رسید که میشه کالسکه رو به صورت اشتراکی اجاره کرد.هوای لطیف و چشم اندازهای جزیره بسیار دل انگیز بود.در طول مسیر تنها چیزی که آرامش و سکوت جزیره رو به هم میزد صدای تردد کلاسکه ها بود که گاها از همدیگه سبقت میگرفتند.در نیمه راه کالسکه در ایستگاهی توقف کرد و یک ربع توقف، زمانی کمی برای کاوش در مرکز جزیره بود ترجیح دادیم از کالسکه زیاد دورنشیم.پوشش جنگلی جزیره هم جالب بود که با چشم اندازهای دریا اون رو کامل میکرد گشت جزیره کمتر از یک ساعت طول کشید.در موقع برگشت با تجربه تر عمل کردیم و در ساعت مقرر به ایستگاه برگشتیم و بدون کوچکترین معطلی سوارکشتی شدیم در مسیر برگشت با توجه به تکراری بودن چشم اندازها در کنار شوفاژ داخل کابین یه کم خوابیدیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 358456 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟