زیباترین غارهای دنیا را در سفر به مالزی ببینید

ارتفاعات کامرون

اگر می خواهید در میان تمام جاذبه های گردشگری مالزی، به یک مکان سر سبز، مملو از چشمه ها، پوشش گیاهی در ارتفاعات و آداب و رسوم خاص بروید، باید این ارتفاعات را تجربه کنید. ارتفاعات کامرون در واقع در سال ۱۹۲۰ بود که بریتانیایی ها تصمیم به توسعه و گسترش آن گرفتند.

این ارتفاعات حالا جمعیتی نزدیک به ۴ هزار نفر را در خود جای داده است. این جمعیت با قومیت های مختلفی نظیر هندویی، چینی، مالایی و چند قومیت دیگر تکمیل شده است. مزارع سر سبز چای در این ارتفاعات زینت بخش طبیعت چشم نواز ارتفاعات کامرون است.

جرج تاون ایننر سیتی

اگر مسیر مسافرت شما به سمت جزیره ی پنانگ در مالزی است، می توانید از جرج تاون ایننر سیتی دیدن کنید که در شمال شرق این جزیره ی دیدنی است. علت نام گذاری این مکان، احترام و یادبود برای پادشاه بریتانیایی جرج سوم بوده است.

این مکان از نظر معماری شاخص است. در واقع در جنوب غرب آسیا هرگز نمی توانید نمونه شاهکار ها و معماری ها را مشاهده کنید. جرج تاون محلی است که در شلوغی رفت و آمد ها جلوه ی ویژه ای به خود می گیرد و بسیار دیدنی است. علاقمندان به تاریخ و معماری می توانند از این مکان دیدن کنند.

تامان نگارا

اگر تمایل به دیدن جنگل های گرمسیری دارید باید به پارک ملی ای بروید که با عنوان تامان نگارا شناخته شده است. این جنگل در نمونه ی خود، یکی از کهن ترین جنگل های گرمسیری است. درختان پیر و همیشه سبز و قد بلند و تنومند، در کنار چشمه های زیبا از جمله شاخصه های تامان نگارا است.

حتی برای دید و بازدید از داخل جنگل نیازی نیست که با یک راهنما همراه باشید چرا که مسیر های پیاده روی امن داخل جنگل، همه چیز را برای گشت و گذاری دل انگیز مهیا کرده اند.

هر چند این جنگل تقریبا امن است اما گونه های وحشی مثل ببر و پلنگ و کرگدن و حتی فیل آسیایی، که در معرض انقراض هستند، حیات کنونی خود را مدیون این جنگل هستند. هر چند دیدن این حیوانات دشوار است اما می توانید پرندگان گوزن ها و مارها و گاهی هم خوک ها را به آزادی Freedom کامل ببینید.

پولااو تیومان

در سواحل شرقی که در مالزی واقع شده اند می توانید جزیره ی کوچکی مشاهده کنید که تیومان نام دارد. برخی اوقات نام این جزیره به عنوان زیباترین جزیره ها، در جراید منتشر شده است و دیدن آن خالی از لطف نیست. صخره های مرجانی سفید رنگ آن، موجب شده تیومان به مکانی مناسب برای غواصی تبدیل شود. برای سفر به این محل بهتر است برنامه سفرتان را برای ماه های نوامبر تا فوریه تنظیم کنید.

مونت کینابالو

مونت کینابالو که به صورت منطقه ای کوهستانی شناخته می شود، از جمله مکان هایی است که در دنیا نمونه ندارد. پوشش های گیاهی و تنوع زیست در این ارتفاعات موجب شده که حس و حال خاصی داشته باشد. ارتفاع این منطقه حدود ۴۱۰۰ متر است که بلندین کوهستان بورنئو است. شمار جانداران این منطقه را به صورت ۶۰۰ گونه سرخس، ۳۲۶ گونه از انواع پرندگان و ۱۰۰ گونه پستاندار گزارش نموده اند. هنگام سفر به این منطقه فراموش نکنید که وسایل کوهنوردی با خود به همراه داشته باشید و هرگز تنها دل به این سفر ندهید!

لنکاوی Langkawi

تور مالزی گاهی تنها ارائه دهنده ی سفر چند روزه به لنکاوی است که این مکان نیز دارای جاذبه های گردشگری خاص خود است.این مکان که به صورت مجمع الجزایر شناخته می شود، حدود ۹۹ جزیره را گرد هم آورده است که دریای آندمان میزبان آن هاست. جزیره ای که می توان از میان این ۹۹ جزیره برای سکونت و تفریح انتخاب کرد، Pulau نام دارد که حدود ۶۵ هزار نفر در ان زندگی می کنند. کوهستان های تا به تا، در کنار پوشش گیاهی و جانوری خاص Pulau موجب شده توریست ها به آن علاقه مند باشند.

جزایر پرهنتیان

در موقعیت شمال شرقی مالزی، می توانید سلسله جزیره هایی با عنوا

غار مولو

زیبا ترین سواحل دنیا متعلق به جزایر پرهنتیان است که وجود اقامت گاه های ارزان در آن موجب شده همه ی اقشار بتوانند از آن دیدن کنند. جزیره ها دارای آبی زلال، شفاف هستند.

در صورتی که در خلال سفر خود به بورنئو بروید می توانید از غارهای دیدنی مولو در پارک ملی Gunung Mulu دیدن کنید. محیط کوهستانی این پارک آن را ویژه جلوه داده است. ساراواک که یکی از غارهای یر زمینی است در این مکان یافت شده است که بزرگترین اتاق غاری در دنیا به شمار می آید. اگر می خواهید به میزان بزرگی این اتاق بی نظیر زیر زمینی پی ببرید تصور کنید ۴۰ بوئینگ ۷۴۷ را در آن بدون اینکه برخوردی با هم داشته باشند، قرار دهید. هنگام دیدن از این غار باید مراقب خفاش های همیشه گرسنه بود چرا که با پروزاهایشان ممکن است شما را سر در گم کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 355848 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟