در سال 2018 به این شهر 8 هزار ساله سفر کنید!

پالرمو پایتخت بزرگترین جزیره دریای مدیترانه ، سیسیلی ، است و در نزدیکی تونس و مالتا قرار گرفته است. این شهر که متعلق به کشور ایتالیا است پایتخت فرهنگی ، اقتصادی و تاریخی جزیره سیسیلی محسوب می شود. نقاشی های دیواری یافته شده در پالرمو ، قدمت این شهر را 8000 سال پیش از میلاد مسیح تخمین می زند. در طول این دوران ، شهر پالرما ابتدا توسط رومیان اداره می شد و پس از شکست این امپراطوری به دست آلمانی ها افتاد ، پس از آن دوره ای تحت حکمرانی عرب ها قرار گرفت و در نهایت در سالهای 1000 مسیحیان آن را در دست گرفتند.

امروزه شهر پالرمو شهری رو به رشد و پیشرفته حساب می شود که بعنوان یک مقصد مهم گردشگری جاذبه های تاریخی ، ساختمان های باستانی و سواحل زیبا و آرامی دارد. با جاذبه های دیدنی یکی از شهرهایی که به گفته سایت Rough Guide باید در سال 2018 ببینید آشنا شوید.

کلیسای جامع پالرمو ( Palermo Cathedral )

با توجه به اینکه در دوره های مختلف پالرمو در دست امپراطوری های گوناگونی بوده است ، این کلیسا نیز به سبک های مختلفی ساخته شده است اما با این حال یک ساختمان خارق العاده است. کلیسای جامع پالرمو در سال 1185 به دستور پاپ گرگوری اول ساخته شد. تاثیر معماری موریش همچنان در ساخت این کلیسا به چشم می خورد. کلیسای جامع پالرمو یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی این شهر محسوب می شود.

کلیسای پالاتین (Capella Palatina)

کلیسای پالاتین در قلب Heart شهر پالرمو قرار گرفته است و یکی از بهترین نمونه های محافظت شده از معماری و آثار هنری بیزانس اروپا است که در سال 1132 ساخته شده است. دیوارها و سقف این کلیسا با نقاشی های دیواری و موزاییک های جذاب و دیدنی در رنگهای متنوع دکور شده است و هر یک داستانی تاریخی و مذهبی را بازگو می کند. در هر گوشه این کلیسا که سر برگردانید جزییات دیگری از یک داستان و یک اثر هنری زیبا را مشاهده خواهید کرد.

قصر سلطنتی (Palazzo dei Normanni)

قصر سلطنتی یا قصر نورمن ها در حقیقت محل اصلی نشست پادشاهان در سیسلی بوده است. این قصر یکی از قدیمی ترین کاخ های سلطنتی در اروپا است که در قرن نهم توسط امیر پالرمو ساخته شده است. در طراحی و ساخت این قصر هم به خوبی سبک معماری موریش به چشم می خورد.یکی از اصلی ترین مشخصه های این کاخ تاریخی حیاط مرکزی بزرگ با طاق های سنگی و دکور زیبای آن است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 347229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟