سفر به شهری زیبا و توریستی در آسیا را از دست ندهید!

بنگلادش به‌طور کلی دارای آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری هست. اگر بخواهیم شرایط جوی این کشور را تقسیم‌بندی کنیم باید به سه فصل اصلی خشک، مرطوب و موسمی باران زا و سرد اشاره کنیم. فصل مرطوب از خرداد آغاز میشود و تا آبان‌ماه ادامه دارد.

پس از آن فصل سرد شروع میشود که از آبان تا اسفند‌ماه به درازا می‌کشد. فصل خشک هم از پایان اسفند تا خرداد را در بر می گیرد. برترین زمان از نظر جغرافیایی برای سفر به داکا فصل سرد هست، اما اگر دوست دارید‌ماه رمضان را در شهر مساجد سپری کنید باید عزم سفر 10 روزه به پایتخت بنگلادش بکنید.

گردش با ریشکا

باتوجه به تعدد انواع وسایل نقلیه در داکا اگر با راننده‌ای به مشکل برخوردید کافی هست چند قدم جلوتر بروید تا بتوانید سراغ تاکسی دیگری را بگیرید. درست هست که در مورد راننده‌های بنگلادشی حرف و حدیث عمده هست، اما تمام انها قصد فریب شما را ندارند و برترین حالت این هست که بتوانید با یک راننده صادق به توافق برسید.و با خیال راحت مسیرها را به او بسپارید. در مورد پرداخت کرایه ممکن هست مشکلات زیادی وجود داشته‌باشد، اما اگر درخواست تاکسی کنید یا قبل از سوار شدن با هم توافق کنید دیگر مشکلی نخواهد بود. در مورد مسیریابی هم نباید خیلی به انها اطمینان کنید. برترین کار این هست که نشانی مقصد مورد نظرتان را همراه داشته باشید.

به‌خصوص فراموش نکنید که کارت هتل یا مرکز اقامتی را با خود داشته باشید که در یافتن مسیر برگشت دردسری برایتان‌ ایجاد نشود. ریشکا نه‌تنها ساده‌ترین و برترین وسیله برای دور زدن ترافیک وحشتناک پایتخت هست.؛ بلکه شما را با زندگی روزمره و فرهنگ شهر آشنا می‌کند. در مورد ریشکاها فراموش نکنید

نوشیدنی‌های محلی و میوه‌های فصلی هم بخش دیگری از سفره افطار مردم داکا را تشکیل می دهند. به‌طور کلی خرید از این بازار یک سنت برای مسلمانان شهر محسوب میشود. یکی از خورش‌های محبوب رمضان پلی خای نام دارد که از ترکیب نخود، گوشت، سیب زمینی، برنج، تخم مرغ، ترشی و کره به‌دست می آید.

بادمجان سرخ شده، عدسی و سیب زمینی سرخ کرده نیز از خوراک‌های محبوب این روزهاست. از سوی دیگر مساجد این شهر در‌ماه رمضان با ازدحام مسلمانانی که برای برپایی فرایض دینی گردهم می آیند، حال و هوای دیگری می‌یابد.

از آنجایی که داکا یک مرکز تجاری و گردشگری محسوب میشود، شما در انتخاب هتل دچار مشکل چندانی نخواهید بود. با دقت به بودجه و قصدتان از سفر می توانید برترین اتاق را برای خود برگزینید.

هتل لانگ بیچ«Long Beach» داکا با یک استخر روی پشتبام، مرکز تندرستی، اسپا و ماساژ Massage یکی از برترین گزینش‌ها برای اقامت در داکاست. در این هتل اینترنت رایگان در دسترس هست و دستگاه تهویه هوا، تلویزیون ماهواره‌ای صفحه تخت، مبل راحتی و میز کار در تمام اتاق‌ها درنظر گرفته شده هست. این هتل در نزدیکی مراکز جالب شهر قرار دارد و با فرودگاه تنها 10کیلومتر فاصله دارد. برای اقامت در این هتل 5ستاره باید شبی 120دلار بپردازید.

هتل سنچری پارک«Century Park» با یک مرکز تناسب اندام Fitness و اینترنت رایگان یکی از گزینش‌های مقرون به صرفه اما مدرن در داکاست. اتاق‎‌های این هتل مجهز به گاوصندوق، مبل راحتی، تلویزیون و دستگاه تهویه هوای مناسب هست. در این هتل میتوانید از چشم‌انداز زیبای تراس رو به شهر، باربیکیو و همین طور سونا بهره گیری کنید. برای اقامت در این هتل باید شبی 90دلار بپردازید.هتل 71که در یک کیلومتری موزه ملی و داکای قدیم واقع شده یکی از زیباترین و در دسترس‌ترین هتل‌های شهر محسوب میشود. از هتل تا مرکز خرید باشوندرا تنها 3کیلومتر فاصله هست و تا قلعه لالبگ 2کیلومتر. شما میتوانید از مرکز کرایه خودرو هتل برای تردد در شهر بهره گیری کنید. خدمات تبدیل ارز هم در هتل انجام می گیرد. برای یک شب اقامت در این هتل 3ستاره باید 60دلار بپردازید.

هتل و سوئیت‌ ریچموند«Richmond» با فرودگاه شاه جلال تنها 1.3کیلومتر فاصله دارد. در لابی هتل اینترنت پر سرعت در اختیار مسافران قرار دارد و رستوران جورج انواع غذا های هندی، تایلندی و چینی را با برترین کیفیت برای‌تان می‌پزد. اتاق‌های این هتل مجهز دستگاه تهویه هوای مطبوع، دکور مدرن، تلویزیون صفحه تخت و فضای نشیمن هست. برای اقامت در این هتل باید شبی 50دلار بپردازید

 در سفرتان به پایتخت بنگلادش باید تجربه‌های جدیدی را کسب کنید. یکی از انها راه رفتن روی آب هست! اگر دوست دارید ترکیب شگفت انگیزی از قایق‌هایی را که منتظر مسافر میباشند، مشاهده نمایید باید سری به ترمینال صدارقات«Sadarghat» بزنید. در این مکان می توانید یکی از بزرگ‌ترین بندرهای دنیا را از نزدیک ‌مشاهده نمایید و سپس با پرداخت مبلغ اندکی یک قایق کرایه کنید و سراسر رودخانه را بپیمایید. دومین کاری که در داکا باید بکنید خرید هست. صنعت پوشاک و صادرات بنگلادش سالانه میلیاردها دلار برای این کشور درآمد‌زایی دارد. اگر از پس چانه زدن و تشخیص کالاهای مفید بر می آیید، بهتر هست سری به بازار اخیر هکتیک یا بانگا بازار بزنید.

در غیراین صورت باید سری به آرونگ«Aarong» بزنید. در این بازار انواع و اقسام کالاها را میتوانید بیابید از چرم گرفته تا صندل، لباس مردانه و ساری با قیمت‌ مناسب. مردم بنگلادش شیر را به‌مدت طولانی نگه داری نمی‌کنند و به همین علت می توانید انواع دسرهای خوشمزه‌ای را که با شیر تهیه شده‌اند در این سرزمین امتحان کنید.

حتما دسرهای شیرینی را که از عسل و شیر تهیه می شوند، در این شهر امتحان کنید. بنگلادش هنوز در لیست گردشگران دنیا جای درست خود را پیدا نکرده هست. حتی در داکا هم تعداد گردشگران عمده نیست. بنابراین عجیب نیست که برخورد مردم با انها مثل ستاره‌های سینما Cinema باشد! در نتیجه ممکن هست.

در طول گردشتان بیش از 10نفر بخواهند با شما عکس بگیرند. بهتر هست شما نیز لبخند بزنید و با انها دوست شوید. بنگلادش کشور عمده ثروتمندی نیست، اما اگر فکر می‌کنید که با یک شهر فقیرنشین و کارخانه‌های قدیمی و ویران روبه‌رو هستید، قطعا تصورتان از پایتخت این کشور اشتباه هست. معماری داکا بسیار غنی هست و بعضی از شگفت انگیزترین ساختمان‌های تاریخی دنیا در این شهر قرار دارند؛ مثل ساختمان شورای ملی که توسط معمار افسانه‌ای، لویی‌کان در دهه 1960طراحی شده هست.سبک غذای مردم بنگلادش تا حدود زیادی متاثر از تاریخ غنی و جغرافیای متنوع این سرزمین هست. برنج که غذای اصلی مردم هست با طیف گسترده‌ایاز انواع ادویه‌ سرو میشود. تخم مرغ، سیب زمینی، گوجه فرنگی و بادمجان پایه اصلی خوراک‌های اصیل بنگلادشی هست که با انواع ادویه، گیاهان، روغن خردل و نان‌های مغزدار سرو میشوند. ماهی پای اثبات غذا های مردم داکاست به‌خصوص ماهی‌های آب شیرین. گوشت، مرغ و اردک هم در میز رستوران‌های این کشور دلربایی می‌کنند.

مواد خوراکی در داکا تقریبا ارزان، اما بسیار مقوی هست. مرغ پلو را در رستوران نانا بیریانی«Nanna Biriani» بچشید تا طعم لذیذ و متفاوت مرغ بریانی با پلوی بنگالی را تجربه کنید. نانابیریانی یک رستوران مشهور در بخش قدیمی داکاست که 4شعبه دیگر هم دارد، اما مرغ پلوی شعبه اصلی طعم لذیذتری دارد.

ونا خیچوری«Vuna khichuri» یکی دیگر از غذا های مشهور بنگلادش هست که از پلو با مرغ یا گوشت تهیه می شود. این غذا را می توانید در رستوران قوروا«Ghoroa» امتحان کنید. بریانی که غذای اصلی مردم بنگلادش هست پای اثبات سفره‌های جشن و مهمانی Party هست. بریانی با پلوی خاصی پخته می شود.بنابراین در سفرتان به داکا باید حتما این غذا را در یک رستوران محلی بچشید. توصیه ما رستوران سونامی «Sunami» هست که یکی از لذیذترین بریانی‌های داکا را برای‌تان سرو می‌کند.

ساعت در بزرگ‌ترین شهر بنگلادش

داکا پایتخت و بزرگ‌ترین شهر بنگلادش با تاریخ رنگارنگ، سنت‌های غنی فرهنگی و طبیعت بکر جاذبه‌های بسیاری برای کاوش دارد؛ شهری که در سراسر دنیا به شهر مساجد و مرکز ساخت‌کننده اصلی پارچه کتان شهرت دارد. داکا که امروزه به‌عنوان یک قطب فرهنگی، صنعتی، تجاری، آموزشی و سیاسی شناخته می شود،

همۀ ساله} بر تعداد گردشگران آن افزوده میشود. برای برنامه‌ریزی سفرتان به داکا می توانید از لیست زیر بهره گیری کنید؛ فهرستی که در آن تلاش شده تا مهم ترین جاذبه‌های گردشگری پوشش داده شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 349716 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟