حیوانی در حال انقراض با 100 دندان در دهان+عکس

در راس فهرست حیواناتی که بیش ترین دندان را دارند، عموما موجودات اقیانوسی مانند دلفین ها و کوسه ها هستند. تعداد دندان های بسته به گونه ها فرق می کند اما در حالی که برخی از گونه ها تا 250 دندان دارند، کوسه های گاو حدود 1500 دندان دارند. با این حال، از همه حیوانات خاکی یا بهتر است بگوییم موجوداتی که روی زمین زندگی می کنند در دنیا، آرمادیلو بزرگ بیش ترین تعداد دندان را دارد به طوریکه تعداد دندان های آن از هشتاد تا یک صد متغیر است.

توصیف فیزیکی آرمادیلو :

آرمادیلو های غول پیکر یکی از بزرگ ترین گروه موجودات آرمادیلو هستند. نواره هایی دارند که از بدن محافظت می کند. همچنین دارای سه یا چهار نواره در گردنش است. غول پیکر بدنی قهوه ای تیره با نوارهای زرد روشن در کناره های آن دارد. سرش از زرد کم رنگ تا سفید رنگ است. آرمادیلوهای غول پیکر مویی روی بدن ندارند، اما فقط چند تار مو بین فلس های آن دیده می شوند. از لحاظ وزن، آرمادیلو غول پیکر به اندازه 18.7 کیلوگرم وزن دارد و طول آن از 75 سانتی متر تا 100 سانتی متر است. دندان های آسیاب بزرگ، چه بزرگ و چه کوچک ظاهرا شبیه هستند. دندان ها، مینا ندارند و پیوسته در طول زندگی حیوان رشد می کنند.

سکونت گاه و توزیع آرمادیلو :

آرمادیلو غول پیکر در مناطق باز با علفزارها ساکن است. آن ها همچنین در جنگل های کم ارتفاع رشد می کنند. آرمادیلو های غول پیکر در شمال آمریکا ساکن هستند. گونه ها همچنین در پاراگویه و برزیل شرقی رشد می کنند اگرچه نادر هستند. در جنوب، توزیع بزرگ آرمادیلو در ایالت آرژانتین شامل ، سالتا ،فرموزا و سانتیاگو است.

رفتار آرمادیلو :

آرمادیلو های غول پیکر تنها زندگی می کنند. به محض این که آن ها نمی توانند وارد یک توپ محافظ شوند، آرمادیلو های غول پیکر خود را از شکارچیان در طول روز مخفی می کنند و در شب پدیدار می شود. مشهور است که این آرمادیلول های غول پیکر سوراخ های بزرگتری را نسبت به آرمادیلوهای دیگر حفر می کنند. ورودی این حفره حدود 43 سانتی متر عرض دارد. بعد از زایمان، آرمادیلو غول ماده ورودی حفره را می بندد تا از آرمادیلوهای جوان در برابر شکارچیان محافظت کنند.

رژیم آرمادیلو :

آرمادیلوهای غول نیز طعمه خود را با پنجه های جلویی می کنند. آن ها عمدتا موریانه ها را می خورند، با این حال، آن ها به خوردن عنکبوت ها، مورچه ها و کرم ها و نیز دیگر بی مهرگان کوچک نیز مشهور هستند. آرمادیلوهای غول پیکرحس بویایی تیزی دارد که به آنها کمک می کند تا طعمه خود را پیدا کنند. گاهی، آرمادیلوهای غول پیکر میوه ها و تخم های پرندگان را تغذیه می کند.

تکثیر آرمادیلو :

آرمادیلوهای غول ماده دارای دو پستان هستند . آن ها هر ساله زاد و ولد می کنند. مادرها آرمادیلو ها را در سن7 تا 8 ماهگی از شیر می گیرند با این حال، با توجه به گزارش ها اخیر، اطلاعات کمی در مورد تکثیر آرمادیلو های غول وجود دارد. این به این دلیل است که آرمادیلوهای کوچک از لانه اشان بیرون نمی آیند.

تهدیدها و اقدامات حفاظت آرمادیلو :

این آرمادیلو های غول نیز به خاطر استفاده گوشت، آنها در سراسر سکونت گاه خود با تهدید مواجه می شوند. افراد محلی اغلب با آرمادیلو ها بزرگ برخورد می کنند چون گوشت آن غنی از پروتئین است. به علاوه، افراد محلی این حیوانات را در بازار Store سیاه می فروشند. اغلب زنده این حیوانها در هنگام حمل و نقل به خاطر نگهداری ضعیف جان خود را از دست می دهند.

قطع درختان برای کشاورزی نیز منجر به از دست رفتن زیستگاه آن ها شده است. این باعث کاهش تعداد زیادی در آرمادیلوها شده است.

فهرست قرمز اتحادیه حفاظت از محیط زیست، آرمادیلوهای بزرگ را به عنوان گونه آسیب پذیر سال 2002 طبقه بندی کرد. در کشورهایی مانند آرژانتین، پرو، کلمبیا و برزیل، آرمادیلوها نیز با این قانون Law محافظت می شوند. تجارت بزرگ آرمادیلو ها از طریق کنوانسیون تجارت بین المللی در معرض خطر انقراض ممنوع شده است.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 440077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟