ماهی خونخوار 150 میلیون ساله کشف شد

ماهی های آب شیرین پیرانا از جمله معدود ماهیان گوشتخواری هستند که در صورت گرسنه ماندن همنوعان خود را هم می خورند، حالا شناسایی فسیل ۱۵۰ میلیون ساله این ماهی ها باعث کشفیات جذاب دیگری شده است.

به گزارش نیواطلس، در حالی که این نوع ماهی ها امروزه تنها در آب های شیرین زندگی می کنند، اجداد آنها که Piranhamesodon pinnatomus نام دارند، در دریاها زندگی می کردند. فسیل شناخته شده از این حیوان آبزی یکی از قدیمی ترین فسیل هایی است که از یک ماهی گوشت خوار طی سال های اخیر شناسایی شده است.

فسیل مذکور در منطقه Solnhofen در جنوب آلمان کشف شده و بررسی ها نشان می دهد دندان های تیز آن در بخش خارجی استخوانی به نام وومر قرار داشته اند. این استخوان در سقف دهان ماهی مذکور و در جلوی آرواره ها قرار دارد.

یکی از ویژگی های خاص این فسیل وجود دندان های مثلثی شکل بسیار تیز و مرگبار در آرواره پایین آن است که برای قطعه قطعه کردن گوشت شکار کاربرد داشته است.

اجداد ماهی پیرانا نیز بدون کشتن Killing دیگر ماهیان به آنها حمله کرده و گوشت بدنشان را تکه تکه کرده و می خوردند. امروزه نیز بیش از ۳۰ گونه از این نوع ماهی در جهان زندگی می کند که برخی از آنها بسیار مهاجم و خطرناک بوده و دارای دندان های بسیار تیز هستند،به گونه ای که می‌توانند یک گاو را در عرض ۱۵ دقیقه بخورند و چیزی جز استخوان‌هایش باقی نگذارندخواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟