شگفت انگیزترین حیوانات روی زمین+عکس

روی کرۀ شگفت‌انگیز زمین، گاهی حیوانات عجیبی دیده می‌شوند که با تغییرات اقلیمی سازگار شده‌اند و به حیاتشان ادامه‌داده‌اند و تولیدمثل کرده‌اند.

پاروماهی

پاروماهی یا نوارماهی، از خانوادۀ نوارماهیان است و در آب‌های معتدل یا گرمسیری اقیانوس‌ها زندگی می‌کند. طول این ماهی معمولاً بین ۴ تا ۸ متر است، اما گاهی به ۱۱ متر هم می‌رسد.

خفا‌ش‌ماهی لب‌قرمز

شهرت عمدۀ این ماهی، به لب‌های قرمز براقش است. خفاش‌ماهی لب‌قرمز شناگر خوبی نیست و کف دریاها راه می‌رود. این ماهی در عمق ۳ تا ۷۶ متری آب‌های اطراف جزایر گالاپاگوس زندگی می‌کند.

دُم‌عقربی‌ِ منقارسر

دم‌عقربی‌های منقارسر، گروهی از حشرات بسیار قدیمی‌ از راستۀ دم‌عقربیان یا منقارسران هستند. حدود چهارصد گونه از این حشره در جهان وجود دارد که دوازده گونه آن در فرانسه هستند. دم‌عقربیِ منقارسرِ بالغ تخم خود را زیر خاک قرار می‌دهد و لارو آن برای تبدیل‌شدن به حشرۀ بالغ به سطح خاک می‌خزد.

طوطی‌‌ماهی آبی‌رنگ

این ماهی زیبا، عموماً آبی‌رنگ است و روی سرش لکه‌های زردرنگی دارد. طوطی‌ماهی آبی‌رنگ، در آب‌های کم‌عمق و بین صخره‌های مرجانی دریای کارائیب زندگی می‌کند و اندازۀ آن، بین ۲۰ سانتی‌متر تا ۱۳۰ سانتی‌متر متفاوت است.

دلفین کامرسون یا ابلق

دلفین ابلق، یکی از کوچک‌ترین گونه‌های دلفین‌هاست که به‌واسطۀ رنگش به‌راحتی قابل‌تشخیص است. این دلفین، در نزدیکی سواحل جنوب آرژانتین یافت می‌شود و به دلفین‌پاندا هم شهرت دارد.

میمون پوزه‌بلند یا دماغ‌دراز

مشخصۀ اصلی این میمون، پوزۀ بلند آن است. بینی یا پوزۀ نرها از ماده‌ها بلندتر است و با افزایش سن و پیرشدن آن‌ها نیز، بینی‌شان بزرگ‌تر می‌شود. قد این میمون بین ۵۰ تا ۸۰ سانتی‌متر و وزنش بین ۱۰ تا ۲۵ کیلوگرم است. میمون پوزه‌بلند در جنگل‌های مرطوب زندگی می‌کند.

مار سمیِ خاردارِ بوته‌زار

این مار سمی بین ۵۰ تا ۸۰ سانتی‌متر طول دارد و در جنگل‌های مرطوب و بیشه‌ها زندگی می‌کند. این مار، درخت‌زی است و اندازه مادۀ آن از مارِ نر بزرگ‌تر است. زیستگاه اصلی این مار آفریقای مرکزی‌ست.

 

کدخبر: 389947 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟