عکس این کودک را ببینید! / او مرگ دلخراشی در زنجان داشت!

به گزارش رکنا ، هفتم مردادماه امسال بود که وقتی ابوالفضل 7 ساله کوچکترین عضو خانواده صفری مشغول بازی در انباری خانه اشان در روستای خدابنده استان زنجان بود ناگهان لاستیک بزرگ تراکتوری که از مدتی قبل توسط پدرش به دیوار تکیه داده شده بود روی او افتاد و حادثه ای تلخ را رقم زد.

پس از این حادثه ابوالفضل به بیمارستان موسوی زنجان منتقل شد.معاینات اولیه حاکی از آن بود که براثر شدت ضربه ای که به سر پسر خردسال وارد شده او به کما رفته است.

با توجه به شرایط جسمانی ابوالفضل پزشکان تمام تلاش خود را انجام دادند تا دوباره سلامتی اش را به دست آورد. اما دست سرنوشت چیز دیگری برای او رقم زده بود و پس از گذشت چند روز پزشکان اعلام کردند ابوالفضل دچار مرگ مغزی شده و دیگر به زندگی بازنمی گردد.

با اعلام مرگ مغزی پسر 7 ساله تیم رضایتگیری وارد عمل شد و با گرفتن رضایت پدر ومادر بیمار مرگ مغزی آخرین سفر ابوالفضل از زنجان به تهران آغاز شد تا اعضای بدن او به چند بیمار نیازمند پیوند زده شود.

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی اظهار داشت:پس از اخذ رضایت از خانواده ، با هماهنگی های انجام شده بیمار مرگ مغزی از بیمارستان موسوی زنجان به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

وی در ادامه افزود:با تلاش تیم پزشکی بیمارستان سینای تهران کبدو دو کلیه بیمار مرگ مغزی به سه بیمار نیازمند اهدا شد .

دهقانی تشریح کرد:از ابتدای مردادماه 7 مورد پیوند اعضا توسط واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا صورت گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 495348 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟