معماری های خیره کننده از شهر های بزرگ دنیا!+عکس های دیدنی

در کشورهای زیادی، میدان های مهم معمولاً دارای یک اثر معماری بسیار زیبا هستند که نماد شهر یا آن کشور هم به حساب می آید. از جمله برج آزادی Freedom تهران که در میدان آزادی، به عنوان نماد شهر تهران شناخته می شود. این نمادهای شهری معمولاً یک اثر معماری زیبا هم به حساب می آیند.  کارکرد میدان ها در همه جای دنیا تقریباً یکسان است. یا محلی برای تجمع مردم هستند که یک اثر معماری در خور در مرکز آن قرار دارد.
با گذشت زمان، بزرگ ترین میدان های دنیا و یا میدان های قدیمی به همان شکل سابق باقی مانده اند و به نظر می رسد که ساخت میدان شهری جدید، صرفاً به خاطر سهولت در امور و مرور و البته محلی برای دور زدن وسایل نقلیه استفاده می شود و کمتر دیده می شود که یک اثر معماری مهم در یک میدان بزرگ قرار بگیرد. میدان شهر معمولاً به شکل چهار گوش یا دایره هستند و در بیشتر آنها، مجسمه، فواره، حوض به علاوه یک اثر یادبود با معماری خاص در آن دیده می شود.
بعضی از این زیباترین میدان های دنیا، آثار معماری مربوط به دوره نئوکلاسیک و قرن های گذشته را در خود دارند. معمولاً خیابان هایی برای رسیدن به میدان در چهار طرف آن قرار دارند و محل تحرک اجتماعی شهری نیز به حساب می آیند. چند تا از دیدنی ترین میدان های جهان را در زیر به شما معرفی می کنیم که هنوز نماد شهر و زیبایی هستند.

میدان های زیبا (1)



میدان بزرگ، بروکسل

بروکسل، پایتخت بلژیک را شاید نتوان زیباترین شهر یا پایتخت اروپا به شمار آورد، اما مسلماً زیباترین میدان های دنیا، میدان بزرگ بروکسل است. با ورود به این میدان، حس فانتزی آن را درک می کنید و احساس پا گذاشتن درون یک قصه شاه و پریان را پیدا خواهید کرد. این میدان شهری، جزو میراث جهانی است و معماری های به کار رفته در آن، به قرن پانزدهم تا نوزدهم میلادی برمی گردد.

میدان های زیبا (10)

میدان بزرگ شهر پراگ نماد شهر
یکی از بزرگ ترین میدان های دنیا در ونیز قرار دارد. قدیمی ترین و زیباترین کافه های اروپا در اطراف این میدان که جزو بزرگ ترین میدان های دنیا هست، قرار دارند و قدیمی ترین کافه اروپا به نام «کافه فلوریان» را این جا می توانید پیدا کنید. منظره میدان سنت مارک یکی از خاطره انگیز ترین میدان های اروپا است که ساختمان های زیبا و قدیمی آن را احاطه کرده اند. یادبود سنت مارک باسیلیکا نیز در این میدان قرار دارد.

میدان های زیبا (9)



میدان شهر قدیمی، پراگ

میدان شهر قدیمی پراگ، پایتخت جمهوری چک، یکی از شلوغ ترین مکان های این شهر و جزو زیباترین میدان های دنیا نیز است. زیبایی ها و قدمت در این شهر به خوبی از گذشته به یادگار مانده است و بزرگترین میدان شهری آن هم مانند نماد شهر پراگ، همچنان مانند نگین روی انگشتر می درخشد. روبروی این میدان قدیمی، چندین کلیسا وجود دارد و ساختمان های زیبایی دورتادور آن را گرفته اند.

میدان های زیبا (8)

میدان قرمز، مسکو

کرملین و سنت باسیل، دو تا از مهم ترین نماد شهری های مسکو، در میدان قرمز قرار دارند که روزگاری بازار Store به حساب می آمدند. نورپردازی شبانه این میدان، زیبایی خاصی دارد و توصیه می کنیم شب ها را برای دیدن این مکان که یکی از دیدنی ترین میدان های جهان و این میدان قرمز را انتخاب کنید.
میدان های زیبا (7)

میدان استانیسلاس، نانسی

برای رسیدن به شهر نانسی، 90 دقیقه با قطار از پایتخت فرانسه فاصله دارید. شهری که شاید نامش چندان شناخته شده نباشد، اما میدان استانیسلاس  آن، یکی از زیباترین آثار معماری نئوکلاسیک قرن هجدهم را در خود جای داده است. مانند هر میدان شهری دیگری، ساختمان های مجلل زیادی در اطراف این میدان قرار دارند و چندین فواره به همراه چند دروازه آهن طلاکاری شده نیز در این میدان زیبا دیده می شوند که زیبایی آن را دوچندان کرده اند.

میدان های زیبا (6)



میدان پیاتسا ناوونا، رم

این میدن شهری در رم، یکی از پیاتساهای پایتخت ایتالیا است. اما پیاتسا ناوونا، زیباترین میدان شهری ایتالیا و حتی جهان به حساب می آید! فقط کافی است نگاهی به مجسمه ها، حوض ها و فواره های این میدان بیاندازید تا دلیل حضور این همه گردشگر و توریست را که هر سال به این جا می آیند را درک کنید. گردشگرانی که بعضی از آنها، هر سال به این نمادی شهری رم می آیند!

میدان های زیبا (5)


پلازا میِر، سالامانکا

در اسپانیا، شهرهای زیادی هستند که از یک پلازا میر دارند که میدان بزرگی برای تجمع مردم، خوردن نوشیدنی و وقت گذرانی و ملاقات است. این پلازا میرها، نماد شهری خوبی برای گردشگران و محلی ها هستند و معمولاً به آنها سر می زنند. اما یک پلازا میر جذاب در شهر سالامانکا وجود دارد که با همه متفاوت است. پلازا میر سالامانکا که روزگاری برای گاوبازی استفاده می شده است، الان محلی برای آرامش و استراحت است! همین قدر کافی است که بدانید این میدان و خیابان های اطرافش، در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد.

میدان های زیبا (4)



میدان قصر، سنت پیترزبرگ

به میدان قصر سنت پترزبورگ به عنوان دیدنی ترین میدان های جهان و یکی از این میدان سلطنتی اروپا نیز هست که باید نوع دیگری نگاه کرد. این میدان نماد شهری سنت پترزبورگ و به عنوان مرکز امپراطوری روسیه طراحی شده است. نشانه هایش هم ساختمان های دورتادور آن است که همگی با معماری نئو کلاسیک ساخته شده اند و روبرویش هم قصر زمستانی قرار دارد که محل قرارگیری موزه آرمیتاژ است.
set-4

میدان وندوم، پاریس

میدان وندوم پاریس آن قدر زیبا و متفاوت است که در بین تمام میدان های این شهر، از سال 1702 که ساخته شده، زیباترین میدان پایتخت فرانسه به حساب می آید. یک میدان هشت ضلعی که حتی در شکل نیز تفاوت ماهوی با دیگر میدان شهری ها دارد. ساختمان های گنبدی و ستون دار فراوان دورتادور آن، زیبایی میدان وندوم را بیشتر کرده اند. یکی از این ساختمان ها، هتل قصر ریتز است و در بین بقیه ساختمان ها، هتل بوتیک های بسیار لوکس پاریس دیده می شوند. نوک ستون بلندی که در وسط میدان قرار دارد، نقشی از تصویر ناپلئون قرار دارد.
 

میدان های زیبا (3)
میدان بازار بزرگ، انتوئرپ

این هم یک میدان شهری متفاوت سه گوش است که یکی از زیباترین میدان های دنیا به حساب می آید. ساختمان های تزئین شده اطراف آن، و بنای یادبودی که در وسط میدان قرار گرفته و تالار شهر با معماری سبک رنسانس، باعث شده که آن را در زیبایی و کمال معماری، با میدان بزرگ بروکسل مقایسه کنند و حتی انتوئرپ را بهتر بدانند!

میدان های زیبا (2)

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

شب که شد شوهرم را با دارو خواب کردم و اکبر را به خانه آوردم و ...+ عکس

از دو جوان خواستم تا مزاحم زنم را ادب کنند و حالا او شاکی ما شده است!

خودکشی زن ۴۵ ساله آملی در ساعت 10 صبح عید فطر

عملیات برای نجات راننده خودروی سقوط کرده به دره 50 متری در هراز +تصاویر

فوری / رگبار بستن فامیل در مراسم دید و بازدید عید فطر 3 کشته و هشت زخمی برجای گذاشت

اینستاگرام فوتبالیست معروف هک شد+ عکس

مرگ تکنسین اورژانس شاهرود در حادثه واژگونی آمبولانس +عکس

توهین‎کنندگان به رئیس‎جمهور شناسایی شدند

قاتل 5 زن و مرد دستگیر شد / قاتل شب ها به سراغ قربانیان می رفت+ عکس

نجات زن جوان پس از 28 سال زندانی بودن در طویله حیوانات

وقتی فهمیدم از شهر خارج شد، جیغ کشیدم اما دیگر دیر شده بود و او با تهدید مرا ...

تن دادن به خواسته های زشت کیارش / دختر جوان در شب بارانی سوار ماشین خارجی شد و ...

مرگ مرموز سمیرا در میهمانی شبانه خانه مجردی یک جوان+عکس

صحنه دلخراش بیرون افتادن یک بچه از ماشین + فیلم و عکس

لحظه وحشتناک چپ کردن یک ماشین در جاده/ یکی از سرنشینان باردار بود + فیلم و عکس

کودکی که زنده به گور شد! دنیا با لبخند او در آخرین عکس تکان خورد + عکس

ماجرای گزارش زنده شبکه خبر که تبدیل به سوتی رسانه‌ای در روز قدس شد! + فیلم

 

کدخبر: 275655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟