تفریحات رایگان و شگفت انگیز بمبئی +تصاویر

به جاده ساحلی مارین درایو (Marine Drive) بروید

جاده ساحلی، خوش آب و هوا و منحنی شکل مارین درایو در جنوب بمبئی در کنار دریای عربی قرار دارد و محلی عالی برای گذراندن صبحی دل انگیز و آخر شب هایی مفرح است. در طول روز هم هر زمان که خواستید می توانید در این جاده قدم بزنید و یا در سکوت محو تماشای امواج دریا شوید. مردم، این بلوار معروف را به نام جاده گردنبند ملکه می شناشند چون در شب وقتی چراغ های آن روشن است از بلندی به مانند جواهری از گردنبند دیده می شود. در این جاده زیبا می توانید در جاههای زیادی توقف کنید و از تفریحگاهها لذت ببرید.

marinedrive
در ساحل جوهو (Juhu) گردش کنید
بمبئی سواحل زیادی دارد که رفتن به بیشتر آن ها مجانی است پس اگر به دنبال گشت و گذار مجانی در شهر هستید این سواحل را از دست ندهید. در این ساحل گردشگران زیادی را می بینید که برای فرار Escape از شلوغی شهر جند ساعتی را به این ساحل زیبا می آیند.
در خیابان کولابا کازوی (Colaba Causeway) قدم بزنید و از مغازه های آن دیدن کنید
شاید رفتن به این خیابان کمی سخت به نظر بیاید اما مگر می شود تا بمبئی آمد و به این خیابان معروفش سر نزد؟ در این خیابان مغازه های زیادی می بینید که در آن ها اجناس مختلف و متنوعی از جواهرات گرفته تا وسایل تزئینی منزل  به فروش می رسد. این خیابان شلوغ و پرهیاهو در جنوب بمبئی یکی از بهترین جاههای این شهر برای مغازه گردی است.

street-1-800x500
از میان دروازه هند عبور کنید
هر چقدر که دلتان بخواهد می توانید در روبروی این شاهکار معماری در کنار دریای عربی بایستید و آن را تماشا کنید بدون اینکه مجبور باشید حتی یک روپیه پول خرج کنید. این دروازه زیبا که برای ساختش از معماری اسلامی اندونزی، هندی و رومی تاثیر گرفته شده دروزه ای است که نیروهای بریتانیایی پس از استقلال Esteghlal هند از آنجا از کشور خارج شدند.

gate-1-800x500
به کلیسای افغان بروید
این کلیسای زیبای گوتیک به دست بریتانیا ساخته شد تا بنای یادبودی باشد برای هزاران سربازی که در جنگ اول افغان و انگلیس کشته شدند. جنگی که در آن بریتانیا قصد داشت سرمین فعلی افغانستان را تصرف کند. این کلیسا ۶۰ متر برج و مناره دارد و شیشه رنگی پنجره هایش بسیارجلب توجه می کند.

Afghan-Church-Mumbai-800x500
به درگاه حاجی علی بروید
این بارگاه با مرمر سفید و زیبایش در جزیره ای در آنسوی ساحل ورلی قرار دارد و برای کسانی که علاقمند به تاریخ و هنر Art هستند جایی جالب است. ساختمان این درگاه در سال ۱۴۳۱ به سبک مغولی ساخته شده و برای رفتن به آنجا لازم نیست هیچ هزینه ورودی پرداخت کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 269183 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟