تاریخچه میوه هایی شگفت انگیزی که می خورید را بشناسید +عکس

میوه های عجیب در کشورهای مختلف
آووکادا اولین بار در آمریکای مرکزی و به ویژه در کشور مکزیک به عمل آمد. پس تعجب برانگیز نیست که سس گوآکاموله (سسی با پایه آووکادو) در بیشتر غذاهای مکزیکی استفاده می شود. در برزیل و یا چند تا از کشورهای جنوب شرقی آسیا معمولا از آووکادو در نوشیدنی اسموتی و میلک شیک استفاده می کنند. با اینکه آمریکای مرکزی و جنوبی همچنان از تولید کننده های اصلی آووکادو هستند اندونزی هم به آن کشورها اضافه شده است. آووکادو به دلیل چربی بالایی که دارد از میوه های محبوب رژیم غذایی گیاهخواری است.

Avokado-800x500

هندوانه، آفریقا
شاید با دیدن بازی معروف اندروید فکر کنید هندوانه برای اولین بار در کشور ژاپن تولید شده اما هندوانه بومی جنوب آفریقا است. در این منطقه می توانید انواع مختلف هندوانه را امتحان کنید، حتی هندوانه تلخ هم در آنجا پیدا می شود! چین بزرگ ترین تولید کننده هندوانه است و ۲/۳ هنوانه جهان را تولید می کند، بعد از چین ترکیه و ایران در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

watermelon-800x500
کیوی، چین
ممکن است به اشتباه فکر کنید کیوی میوه بومی کشور نیوزلند است اما در واقع این میوه از چین آمده است. نیوزلند هنوز هم بعد از چین و ایتالیا سومین تولیدکننده کیوی در جهان است. تعجبی ندارد که خیلی از کوله برهایی که در نیوزلند زندگی می کنند دوست دارند که در باغ های کیوی کار کنند.

kiwi-800x500
هویج، ایران
هویج که در بیشتر غذاها دیده می شود ریشه در ایران و افغانستان دارد. با این حال، اولین باری که در حدود ۳ هزار سال قبل از میلاد هویج کاشته شد انسان ها بیشتر از اینکه دنبال خود هویج باشند از برگ های آن استفاده می کردند. موروها هویج را در قرن هشتم به اسپانیا بردند و تا قرن دهم این میوه در دیگر کشورهای اروپایی و غرب آسیا هم پخش شد.

گلابی، اروپا 
گلابی معمولا در آب و هوای خنک تر به عمل می آید و نشانه هایی از کشت آن در دوره های ماقبل تاریخ اروپا هم وجود دارد. با این حال نوع دیگری از گلابی که گردتر و بزرگ تر است حدود ۳ هزار سال است که در آسیا رشد می کند.

pear-800x500
 

موز، جنوب شرقی آسیا
در ابتدا موز فقط در کشورهای جنوب شرقی آسیا و به خصوص در کشور پاپوآ گینه نو وجود داشت اما کم کم در دیگر کشورهای جهان هم پرورش پیدا کرد. امروزه موزه یکی از پرمصرف ترین میوه های جهان است و در ۱۳۵ کشور مختلف تولید می شود. این میوه از مواد اولیه مهم غذای میلیون ها نفر است و بزرگ ترین تولید کننده آن به ترتیب هند، چین و اوگاندا هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 266617 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟