بازاری در بانکوک که قطار از وسط آن می گذرد!

یکی از بازارچه های این شهر، مائه کلونگ نام دارد که یکی از محبوبترین مکان ها برای خرید غذای دریایی است اما اینجا فقط جایی برای خرید غذای دریایی نیست. مائه کلونگ بازارچه ای است درست چسیبیده به ریل قطار و خرید از آن می تواند به معنای خداحافظی همیشگی با زندگی باشد. 
در شهر بانکوک با حرکت به سمت جنوب غربی شهر، به یکی از پر طرفدارترین مکان ها برای خرید غذاهای دریایی تایلند می رسیم: بازارچه مائه کلونگ. با همان نگاه اول با یک جای سرزنده و پرهیاهو و پر از زندگی روبرو می شوید با آدم هایی که همگی در حال خرید هستند اما چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند و در همان نگاه اول نظر را به خود جذب می کند، چسبیده بودن این بازارچه به ریل قطار است.
در این بازارچه، هر روز و روزی چند بار این اتفاق می افتد، به محض اینکه قطار از راه می رسد، فروشنده ها، بساطشان را جمع می کنند و سایه بان هایشان را کنار می زنند و به کناره ی ریل می روند تا قطار رد شود و دوباره روز از نو روزی از نو. نکته ای که وجود دارد و این بازارچه را چندین برابر خطرناک تر از چیزی که هست می کند این است که در دو طرف ریل، دیوار و مغازه وجود دارد و این به این معناست که فروشنده ها و مردم جایی زیادی برای عقب رفتن ندارند و فقط می توانند چند سانتیمتر از ریل عقب تر بایستند. به همین دلیل است که این بازارچه تا این اندازه خطرناک است است و اگر کسی نتواند خودش را به موقع از مسیر ریل دور کند، مرگ دلخراشی خواهد داشت.
مائه کلونگ، خریدی با طعمی از مرگ است. البته فروشنده ها تقریبا حرفه ای شده اند و کامل می دانند که لوکوموتیو چه زمانی از راه می رسد بنابراین چند دقیقه قبل از آمدن آن، بساط و سایه بان هایشان را عقب می کشند و بعد از اینکه رد شد، دوباره آن را سرجای اولش می گذارند. خریداران هم مسیر را خالی می کنند تا قطار با فاصله ی میلیمتری از کنارشان رد شود و به ادامه ی خرید خود بپردازند…
جدای از این، وقتی قرار است قطار بیاید، بوسیله ی بلندگوهایی که در بازارچه وجود دارد، صدای زنگ شنیده می شود اما حتی اگر کسی این صدای زنگ را هم نشنود، صدای بوق قطار آنچنان بلند است که همه را با خبر می کند.

railway-market
نکته ی دیگری که این بازارچه را تا این اندازه محبوب کرده است، ماهی، میگو و لابسترهای تازه ی آن است که می توان گفت در هیچ جای دیگری از بانکوک نمی توان محصولاتی تا این اندازه تازه پیدا کرد. علاوه بر اینها، محصولات دیگری مثل لباس و گل هم در این بازار Store ارائه می شود. اگر شجاع هستید، این بازارچه جایی است که در سفر به بانکوک به هیچ قیمتی نباید از دست داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 254891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟