بهترین اماکن دیدنی برای لحظه خوش تحویل سال +تصاویر دیدنی

حافظیه
حافظیه شیراز، از جمله اماکن دیدنی شیراز هست که هرسال پر از گردشگر میشه. یکی از جاهایی که اگه شلوغی و رفت و آمد زیاد شما رو اذیت می کنه، توصیه می کنیم که برای گذروندن لحظات تحویل سال، انتخابش نکنین، اما اگه با جمعیت زیاد و سروصدا مشکلی ندارین، حافظیه با فضای سرسبز و زیباش و محیط معنوی که داره، یکی از بهترین گزینه هاست. امسال هم مثل سال های قبل، برنامه های شاد و مفرحی در لحظلات شروع سال نو همراه با افراد مشهور در این مکان برگزار میشه.

1__hamgardi_maxresdefault
1__hamgardi_28958

آرامگاه فردوسی
زبان پارسی گره خورده با نام ابوالقاسم فردوسی. شاعری بلند آوازه که سال ها برای نوشتن کتابش زحمت کشید تا بتونه زبان پارسی رو حفظ کنه، به همین دلیل هست که این شاعر و آرامگاهش که در شهر طوس قرار داره، یکی از مهمترین و پر رفت و آمد ترین اماکن در لحظه تحویل سال جدیده و البته برنامه هایی هم هرساله در آرامگاه فردوسی برگزار میشه.

1__hamgardi_82007561-70601326

1__hamgardi_سب



حرم امام رضا (ع)
نیاز به گفتن نداره که حرم امام رضا (ع) همیشه یکی از پر جمعیت ترین اماکن ایرانه. توی هر مناسبتی چه شاد و چه غمگین، تعداد زائرها بیشتر و بیشتر میشه، بنابراین تعجبی نداره که در لحظه تحویل سال جدید، بسیاری از مردم ترجیح میدن که آخرین راز و نیازهای سالشون رو در گوش امام رضا (ع) زمزمه کنن و اولین حاجت های سال جدید رو هم از ایشون طلب کنن. حرم امام رضا (ع) مکانی برای گرد هم اومدن عاشقان امامته.

1__hamgardi_3e95847d-3e03-47d3-ba2d-145b8f514601

1__hamgardi_58978_846



تخت جمشید
مگه میشه صحبت از سال نوی ایرانی به میون بیاد و اسمی از تخت جمشید برده نشه؟ هرسال در لحظه تحویل سال، عاشقان تمدن چند هزار ساله ایرانی در این بنای تاریخی دور هم جمع میشن و سال نو رو در کنار بقایای تاریخ و عظمت ایران، شروع می کنن. تخت جمشید یکی از اماکنیه که در روز اول فروردین، تراکم جمعیت بالایی داره و برنامه هایی هم برای شادی و سرگرمی مردم در شروع سال جدید، تدارک دیده میشه.

1__hamgardi_Capture

1__hamgardi_سلبسی


پاسارگاد
یکی از محبوب ترین اماکن در لحظه ای که صدای شلیک توپ سال نو شنیده میشه، مقبره پادشاهیه که بعد از گذشت سال های سال هنوز مورد احترام ایرانیان و جهانیان قرار می گیره، کسی که منشورش اولین نوشته مکتوب درباره حقوق بشر در دنیا بوده. هرساله ایرانی های زیادی که عاشق فرهنگ و تاریخ کشورشون هستن، لحظه شروع سال رو در کنار پاسارگاد جشن می گیرن.

1__hamgardi_عث5فع

1__hamgardi_ثعث

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 250924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟