روش های تمیز کردن برگ گیاهان خانگی

به گزارش رکنا، علاوه بر این کثیف بودن برگ گیاهان باعث می‌شود تا نور و هوای کافی به گیاهان نرسد و به جز زرد شدن، دچار بیماری‌های دیگری شود که ممکن است سلامت گل و گیاه آپارتمانی شما را به طور کل از بین ببرد.

    ۱- استفاده از آب

    ۲- محلول سرکه و آب

    ۳- محلول شیر و آب

    ۴- محلول آب و صابون

    ۵- پوست موز

    ۶- محلول آب و آبلیمو

    ۷- روغن زیتون

در این مطلب شما را با ترفندهای تمیز کردن برگ گیاهان خانگی آشنا می‌کنیم.

۱- استفاده از آب

قطعا اولین روش برای تمیز کردن برگ‌های گیاهان استفاده از آب است. اما برخی گل‌ها و گیاهان شکننده و ظریف هستند و ممکن است جریان تند آب به بافت آن‌ها آسیب بزند. برای جلوگیری از این مساله بهتر است آب را به صورت اسپری بر روی برگ‌ها بکشید و بعد با دستمالی آن را پاک کنید.

۲- محلول سرکه و آب

از محلول سرکه و آب نیز می‌توانید برای پاک کردن گیاهان‌تان استفاده کنید. کمی از این محلول را روی برگ‌ها اسپری کنید و بعد از چند دقیقه با دستمال پاک کنید. سرکه شپشک روی گیاهان را نیز از بین می‌برد.

۳- محلول شیر و آب

شیر کم چرب لبنی بهترین گزینه برای پاک کردن گیاهان خانگی است. می‌توانید برای جلوگیری از ایجاد بوی بد آن را با آب مخلوط کرده و بر روی برگ‌ها اسپری کنید. شیر برای گیاهان خواص ضد میکروبی و ضد قارچی دارد و انواع آفات آن‌ها را درمان می‌کند.

۴- محلول آب و صابون

زمانی که کثیفی و آلودگی روی سطوح برگ‌ها زیاد است می‌توانید با محلول آب و صابون گیاهان را تمیز کنید. برای این کار بهتر است از یک مسواک یا برس نرم کمک بگیرید. ساقه‌های به هم چسبیده را هم می‌توانید با استفاده از یک گوش پاک کن آغشته به این محلول تمیز کنید.

۵- پوست موز

شاید عجیب باشد اما شما می‌توانید از قسمت داخلی پوست موز به عنوان یک تمیزکننده طبیعی برای گیاهان خود استفاده کنید. نتیجه این کار قطعا داشتن گیاهان براق و شاداب خواهد بود.

۶- محلول آب و آبلیمو

آب لیموی رقیق شده با آب نیز اثری مشابه محلول سرکه و آب دارد با این تفاوت که تنها آن را تمیز و براق می‌کند اما آفات گیاهان را از بین نمی‌برد.

۷- روغن زیتون

روغن زیتون یک براق کننده طبیعی عالی برای برگ گل‌ها و گیاهان آپارتمانی است. بعد از آن که برگ‌ها را تمیز کردید با یک دستمال آغشته به روغن زیتون می‌توانید سطوح آن‌ها را براق کنید.

کدخبر: 985018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟