انواع تزئین میوه و شیرینی در عید نوروز + عکس

به گزارش رکنا، اگر این روزا مهمون داری و دلت میخواد متفاوت از هر خانومی تو فامیل میز بچینی، پس برو سراغ سینی خوشمزه ها که یه چیدمان فوق العاده داره.

سینی خوشمزه

تو این دنیا همه چیز در حال تغییره. همونطور که می بینیم علم و مد و فشن و دکوراسیون و خیلی چیزهای دیگر در حال پیشرفتن، خوراکی ها و خوشمزه جات ها نیز در این راستا حرکت دارند. خب اگه یادتون باشه تا همین دو دهه پیش تو مهمونی ها و تولد ها و دورهمی ها، کلا خوراکی ها و غذاها داخل ظروف به شکل ساده جداگانه سرو میشدن و تزیینشون میکردن. در حالی که چند سالی میشه می بینیم نحوه سرو و دیزاین خوراکی ها متفاوت شده و ها و سینی های مزه ای تدارک دیده میشه که آدم حتی از دیدنشون هم حظ میکنه، چه برسه به خوردنشون!

سینی سوخاری

سینی خوراکی در واقع یک روش خلاق و زیبا برای ارائه خوراکی هایی همچون میوه ها، شکلات ها، پنکیک و چیپس و پفک و نوتلا و هر تنقلاتی که شما فکرشو کنید هست. این حرکت در فرهنگ های مختلف انجام میشه، به خصوص برای مهمونی هایی مثل عید میتونه یه ایده عالی باشه تا هم میز غذای شما خوشگلاسیونی بی نظیر بگیره، و هم اینکه سلیقه و خلاقیت شما بانوی عزیز رو به رخ بکشه. ناگفته نمونه که اینجوری اشتهای مهمونا هم خیلی بیشتر باز میشه چرا که میدونید چهره و ظاهر غذا در باز شدن اشتهای افراد تاثیری مستفیم داره. اما خب خیلی از خانوما هستن که ذوق این رو دارن چنین کاری انجام بدنا، ولی خب نمیدونن از کجا باید شروع کنن و یا اینکه چه خوراکی هایی بخرن تا یه دکوراسیون بی نظیر خلق کنن. در اینجا شما میتونید همه این موارد گفته شده رو ببینند و یاد بگیرید. پس با ما همراه باشید.

سینی چیپس

خب خوراکی ها متفاوتن و انتخاب شما کاملا بستکی به این داره که محفلتون به چه شکل باشه و بخواین چه خوراکی هایی ارائه بدین. غذا طور باشه یا چیپسی و شاید هم خوراکی های شیرین! آماده‌ سازی یه سینی مزه ساده میتونه با استفاده از مواد اولیه در دسترس و با هزینه ای بسیار کم انجام بشه. این نوع سینی اغلب شامل خوشمزه جات هایی همچون چیپس و پفک، میوه‌ های خشک، آجیل و کراکرها هستش که خب کافیه تا شما برید یه سوپرمارکت و راحت تهیه شون کنید، اون هم با هزینه ای نه چندان زیاد.

 اما شاید هم دلتون بخواد جذابیت بصری و ظاهری سینی مزتون بیشتر بشه که در این حالت میشه رفت سراغ ترکیب رنگ‌ ها و بافت‌ های مختلف. سینی خوراکی های لاکچری هم داریم که در این سینی خوراکی های لاکچری به سبکی متمایز و پیشرفته وجود داره. در واقع تو این سینی تنقلات گرون قیمت‌ تر، مثل میوه‌ های تازه برش خورده، پنیرهای وارداتی، شکلات‌ های دست‌ ساز و خوراکی های منحصر به فرد دیگه ای استفاده شده. فراموش نکنید که علاوه بر خوشمزه جات های مورد استفاده، ظروفی که استفاده میشه هم در دکوراسیون و زیباسازی میز تاثیر فراوونی داره.

سینی پیراشکی

سینی میوه

فراموش نکنید که در تدارک یک سینی خوراکی ایده آل، تنوع و کیفیت تنقلات نیز اهمیت بسیار زیادی داره. از طرفی هم ببینید که رنج سنی مهمونا چند تا چند هستن و مطابق با همه سلیقه ای ایده برای خوراکی داشته باشید. در این مطلب از شایانیوز سینی های مزه بسیاری مشاهده می کنید که میشه ازشون ایده گرفت و دقیق از روشون اجرا کرد. از طرفی هم شما میتونید با استفاده از خلاقیت خود و همچنین مزاجی که دارید خوراکی ها رو تغییر دهید. از چیپس و پفک گرفته تا انواع شکلات ها و میوه های اسلایس شده تازه میتون نشون بدن که شما برای مهمان خود ارزش قائل شده اید و گاهی هم میشه با استفاده از کالباس های خوش طعم، یه لوکس بودن و هیجان خوبی به سینی مزه خود بدید.

سینی شیرینی

سینی عصرانه

سینی تزئین شیرینی

سینی خوراکی های عید هم میتونه به شکل هایی که تا به اینجا مشاهده کردید ترکیبی باشه و هم میتونه به سبک جداگانه چیده بشه. اینکه شما یک سینی رو به میوه ها اختصاص بدید یا سینی دیگر رو به غذاها و اون یکی دیگه رو هم به چیپس ها، میتونه ایده ای جذاب باشه که چشمان مهمونا رو برق میندازه و بهشون قدرت انتخاب بهتری میده.

سینی بیسکویت

سینی میوه ها

منبع: شایانیوز

کدخبر: 983258 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟